• Caro
    #30
    1) Nem ismerem a DirectX API-kat. Nem is ismerhetem, mert nem vagyok fejlesztő, és zárt, tehát nem is fogom őket megismerni. De abban biztos vagyok, hogy az SDL-nél jóval több dolog van benne implementálva, mert különben a wine fejlesztői már rég megcsinálták volna.
    2) DE! Amint írtam az SDL alapszolgáltatásokat nyújt, úgy, hogy elrejti a hardvert a szoftver elől. Teljesen. Ezért nyilván valamivel lassabb, mint a DirectX, ami pont hogy közvetlen hardver-elérést biztosít a programnak. Viszont ezért sokkal kevésbé portolható.
    Saját teszt: lehet én vagyok béna, de P3 1000-es gépen radeon 9100-el kb 21-22 fps-t tudtam az SDL-ből kihozni, 32 bit 1024x768. Viszont láttam játékot 300-as gépen is SDL-el szintén 20 fps körül futni, és ezen a gépen más SDL-es játék 40 fps körül megy.
    Tekintve, hogy nem épp egy mai gép, azért nem rossz eredmény. Tény, hogy lehetne gyorsabb is.
    Viszont ezért egy szimpla recompile-al megy majdnem az összes létező platformon.
    És ha 3d kell, az megint más, mert azt OpenGl-en keresztül éri el, ami meg már lazán kihasználja a hardvert.
    És hát 2d-s játékfejlesztés ahogy írtam ma már nem nagyon van.
    3) Szóval én bízok az SDL-ben. Szerintem a portabilitás nagyon fontos. Mellesleg talán a legszebb dolog a programozásban.