40
-
#40 "Nem tudom írta e már valaki, de a legjobb a plakát a háttérben: a könyvtárban fel kell szólítani a népet: olvass!" -
Emmegki #39 Amerika gazdasági hatalom de nem oktatási. Járhatnak laptopokkal iskolába, de attól még siralmas marad az egész.
Nem tudom írta e már valaki, de a legjobb a plakát a háttérben: a könyvtárban fel kell szólítani a népet: olvass! -
dez #38 Nos, ők majd biztos beépítik a programjaikba az autosave-et... :P (Vagy ha nem programozók, akkor megkövetelik majd mások programjaitól.) -
dez #37 Úgy van, hosszabb távon bizonyára valamilyen E-paper (rajta az E-inkkel :) ) alapú tablet-féle lesz a megoldás, azaz egy vékony lap (amin az újságpapírhoz hasonlóan néz ki a szöveg, kép, csak változhat), és valószínű majd írni is lehet rá (kézírással).
Ezen nem játszhat a gyerek óra közben, mert - ha tud majd futtatni különféle programokat is, a tanár időlegesen letilthatja ezeket. (Maga a tablet az iskola tulajdona is lehet, mert minek cipelni - magát az adatot viheti egy pen-drive-féleségben is -, így a tanár konfigurálja, stb.)
Persze otthon is lehet ilyen. (Hosszabb távon bizonyára olcsó lesz.) -
#36 Nos, a kézíráshoz annyit, hogy bátyám az elmúlt 6 év alatt max 1 oldalt írt kézzel, a többit gépelte, és még ma is szépen ír, nagyon is szépen. Ellentétben velem :D, aki többet ír (mint ő), de csak az iskola miatt, amúgy *mindíg* gépelek, amikor csak lehet, szebb, gyorsabb (nekem, gyorsabban gépelek, mint olvashatóan kézírok), a mindíget azért emelem ki, mert amikor csak lehet, az otthonra szabott feladatokat is gépelem, és úgy is adom be, az írásom kezdetektől fogva, nos, furcsa, de az a sok szerencsétlen tanár (tisz. k.) nem bírja felfogni, hogy ez van, ezt kell szeretni, aki felfogta, annak gépelek, aki nem, az meg szenvedjen! A tanárnak is jobb, hogy nem kell 6 órán keresztül azzal szenvedni, hogy "Mi a rák ez a betű?", meg nekem is.
Más: helyesírás: talán még jó, hogy van ellenőrzésre program, szerintem, az a kegyetlenül sok ember, aki nem képes helyesen írni, talán jobban megtanulná úgy, ha autómatikusan javítana a program, aztán menne az magától is, ha nem, akkor más a probléma. (lásd: Itt, 11.-ik osztályban (vagyis szeptembertől 12), még *MINDÍG* vannak olyan szerencsétlenek, akik nem képesek rendesen olvasni, és itt, arra gondolok, hogy szinte egyáltalán nem képesek olvasni. Ilyenkor nem csak a tanár, hanem az osztály is szenved, mert *KIBÍRHATATLAN*. Nnna.
Más:
"Másrészt:
-Pistike már megint hálflájfozol?
-Órai munka egyes!"
mert miért, az órai munka UT2004 és a HL tiltott . Ha igen, akkor beszálok. Nade, komolyabban, aki tanulni akar, az akkor is fog, aki nem akar, az se most, se akkor nem fog. (Más kérdés, hogy mit akar tanulni :D).
Más: A sztech csodái: Ja igen, még anno szünet előtt, amikor az infó érettségi volt, megyek be órára (10 perc késéssel, persze :D), gyaloglok, és látom, a r. gazda rohan ezerrel, mondom mi? Erre hallom, hogy valamelyik romhalmaz ordibálja, "Jajj, miközben az érettségizők dolgoztak a gépeiken, és írták a vizsgét, nos, elment az áram". Akkorát, még életemben nem röhögtem (anjó, azért igen), jaaj de LOL (gondolom autosave minek), ráadásul, ahogy hallottam, már a vizsga vége felé jártak. -
Caro #35 "A cikkben szó van "internetes anyagokról" is. Mi garantálja azt, hogy biztos jó minőségű tartalmat kap a diák/tanár?"
Ezt sanja nekik kell eldönteni ha használják. HA használják.
"No meg a képernyők vibrálnak, sugároznak..."
A TFT nem, ez csak a CRT-k sajátja. De már ott is jönnek a SED, meg FED kijelzők, ott az OLED.
Mindegyik a CRT egyetlen nagy hibáját küszöböli ki: az egy fényforrást. Ezeknél a kijelzőknél minden egyes képpont külön elérhető, és ezzel már nincs is villódzás. És nincs szükség eltérítő tekercsekre, amik alacsonyfrekvenciás EM impulzusokat nyomatnának magukból.
De javaslom neked nézz utána az E-Ink kijelzőnek! Gyakorlatilag olyan mint a papír. Saját fénye sincs, ha rávilágítasz, csak akkor olvasható, és viszonylag nagy felbontású.
A támogatásokról még annyit: Az iskolák azért kapnak újabban támogatást, hogy nyelvi évet tartanak. Ennek semmi értelme! Ez egy elvesztegetett év!
Ennek ellenére pl. a volt sulimban bevezetik, holott nálunk mondjuk az érettségikor 33 diákból(osztály) 31-nek volt valamilyen nyelvvizsgája! -
#34 "E-bookokról beszélünk, nem feltétlen az internetről."
A cikkben szó van "internetes anyagokról" is. Mi garantálja azt, hogy biztos jó minőségű tartalmat kap a diák/tanár?
"Egy jó felbontású képernyőről nem nehéz olvasni."
Azért egy nyomtatott könyvnek még mindig jobb a felbontása mint egy képernyőnek!
No meg a képernyők vibrálnak, sugároznak...
"Arról meg nem a gép tehet, hogy egyesek hanyagok!"
Ebben egyetértek veled, csak ezzel azt akartam mondani, hogy ha egy diák nem tud rendesen szövegértő olvasásra, akkor egy nehezebben olvasható médiumról még nehezebben fog menni az olvasás.
"Hát, nálunk az összes fizikaórai "kísérlet" az volt, hogy megnéztük őket videóról, mert a sulinak nem volt pénze kísérleti eszközökre..."
Kár. Pedig milyen élvezetes, ha magad tapasztalhatsz meg dolgokat!
"Csak a szomszédban meg évente cserélték a komputereket...
Kicsit a támogatások aránytalanságával van a baj!"
Bizony, látod ez baj! -
Caro #33 "Viszont vannak aggályaim is:
Egyik aggályom pl. az internetről letöltött "irodalmak" megbízhatósága. Ki biztosítja azt, hogy az internetről letöltött "irodalom" 100%-osan pontos? A helyesírásról meg ne is beszéljünk."
E-bookokról beszélünk, nem feltétlen az internetről.
"Másik aggályom az olvasási kultúra. Említhetném a PISA-felmérés magyarországi eredményeit, vagy hogy tapasztalataim szerint az általános iskolák 7./8. osztályos tanulóit (tisztelet a kivételnek!), akiknél a szövegértő olvasás elég alacsony szinten folyik. Hogy akarunk elektronikus tartalmat olvasni, (pláne a nehezen olvasható képernyőről) ha nem is tudunk?"
Egy jó felbontású képernyőről nem nehéz olvasni. Arról meg nem a gép tehet, hogy egyesek hanyagok!
"Harmadik aggályom a tananyag elszakadása az érzékelhető (szagolható, tapintható, hallható, ízlelhető) világtól. Egy tananyagot annál jobban tudsz megtanulni, minél több érzékszervedre hat. Most képzeljünk el egy fizikaórát kisérlet nélkűl! Milyen vacak lenne! Vagy egy technika-órát munkadarab nélkűl..."
Hát, nálunk az összes fizikaórai "kísérlet" az volt, hogy megnéztük őket videóról, mert a sulinak nem volt pénze kísérleti eszközökre...
Csak a szomszédban meg évente cserélték a komputereket...
Kicsit a támogatások aránytalanságával van a baj! -
#32 Jó ötletnek tartom a elektronikus tananyag bevezetését az iskolákban, de ezzel is (mint minden mással) mértéket kell tartani. Ezen azt értem, hogy a tananyagnak nem kellene 100%-osnak elektronikusnak lennie.
Viszont vannak aggályaim is:
Egyik aggályom pl. az internetről letöltött "irodalmak" megbízhatósága. Ki biztosítja azt, hogy az internetről letöltött "irodalom" 100%-osan pontos? A helyesírásról meg ne is beszéljünk.
Másik aggályom az olvasási kultúra. Említhetném a PISA-felmérés magyarországi eredményeit, vagy hogy tapasztalataim szerint az általános iskolák 7./8. osztályos tanulóit (tisztelet a kivételnek!), akiknél a szövegértő olvasás elég alacsony szinten folyik. Hogy akarunk elektronikus tartalmat olvasni, (pláne a nehezen olvasható képernyőről) ha nem is tudunk?
Harmadik aggályom a tananyag elszakadása az érzékelhető (szagolható, tapintható, hallható, ízlelhető) világtól. Egy tananyagot annál jobban tudsz megtanulni, minél több érzékszervedre hat. Most képzeljünk el egy fizikaórát kisérlet nélkűl! Milyen vacak lenne! Vagy egy technika-órát munkadarab nélkűl... -
Caro #31 Nem értitek.
A számítógép az egy _eszköz_ ellentétben azzal, ahogy sokan felfogják.
Miért ne lehetne sokkal színvonalasabb e-tankönyveket kiadni?
A diákok ettől még bármit csinálhatnak, csak a füzetet és a könyvet cserélik le. -
#30 Nem jártam különleges iskolába soha, de volt csoportmunka, páros feladatok.
Megtanultunk együttműködni, kommunikálni... stb.
Ha csak gépen tanulnának az emberek, akkor mindenki elmehetne barlanglanak. Így is rengetegen vannak, aki az idejük nagy részét a gép előtt ülve töltik. Legalább, amíg fiatalok, hagyjuk hogy élvezzék, a valódi (nem virtuális) életet. A frissen nyomtatott könyv illatát, hogy a tanteremben minden tanuló egyenlő (kéne legyen), mások tiszteletét, ha valami jól sikerült, (a kortárscsoport egyébként is motiváló tényező így vagy úgy)... Az iskolát nem azért találták ki, hogy a gyerekeket bántsák, persze sokkal könnyebb szídni a rendszert és a tanárokat, mint meglátni a jó oldalát és megpróbálni együttműködni vele.
Nem szeretném, ha majd a gyerekem ilyen suliba járna vagy otthon a gép előtt ülne egész nap.
Persze jó helyen mondom, gondolom, aki itt fórumozik, az sem kevés időt tölt a gép előtt -
megrab #29 Szerintem hiba lenne teljesen kizárni a könyvet és a füzetet az iskolából. Minimum választási lehetőséget kellene adni a gyerekeknek és a szüleiknek.
Másik gond az, hogy sok munkahely kézzel írott önéletrajzot kér, hogy grafológussal megnézethessék. Képzelem milyen lesz a kézírása a gyereknek, ha négy évig nem fog tollat a kezébe.
Másrészt:
-Pistike már megint hálflájfozol?
-Órai munka egyes! -
Caro #28 Nem kell fosni a gépen való olvasástól, én már olvastam rajta könyvet.
És nem folyt szét a szemem!
És ágyban!(Laptop)
A legjobb erre a célra persze az E-Ink kijelző.
Gyakorlatilag tökéletesen visszaadja a papír tulajdonságait. -
Adam777 #27 Nem szóltam... :S -
Adam777 #26 Ez igaz! -
#25 Az iskola teljesen rosszul szocializál!
Ülsz a padban egy csákó egész nap zsongítja a fejedet, meg sem szólalhatsz. Ha tanulsz/ elvégzed a feladatod az csak téged érint. Semmi felelősséged, ha megtanulod az is jó a rendszer szempontjából, ha nem az is. Nincs együttműködés az emberek között.
Mondj még egy olyan helyet a világon ahol hasonló körülmények vennének körül. Talán még a börtön hasonlít rá a legjobban. -
#24 Az iskola segít az embernek a szocializációban. Szerintem hasznosabb, ha az ember a "klasszikus" tanítási módszereket (tanár, könyv...) egészíti ki a számítástechnika vívmányaival. -
#23 Biztos, hogy rengeteg hátránya lenne. Pl az ember nem hívatkozhatna arra, hogy nem tudja mi a házi, mert betegség miatt nem volt órán, mert így is úgy is egyből megkapná az emberke emilben.;(
Ez a monitorról való olvasás se egy leányálom. A laptop TFT-je egy fokkal jobb, de Gyűrű Kúrának azon se állnék neki olvasni.
Másrészt a tankönyv, meg az az az anyag amiből az ember tanul az nem irodalmi mű, amin órákig kéne kotlani.
Mindent összevetve szerintem 1000X hatékonyabb a számítógépen való tanulás. Semmi sem pótolja azt a lehetőséget, ha egy ismeretlen fogalom esetén addig keresgélhetsz, amíg valami olyan anyagot találsz amit meg tudsz emészteni.
Ezt egy tankönyv önmagában nem tudja pótolni. A legtöbb gondot szerintem az okozza, hogy az emberek egész egyszerűen nem értik azt a tananyagot, amit meg kéne tanulniuk. Ezért vannak előnyben a nagyseggű magológépek! (Általában lányok;)))) Pillanatok alatt benyalják a dumát legyen az a Toldi trilógia vagy egy matematikai fogalom, illetve Etiópia gazdasági földrajza. Persze amikor alkalmazni kéne akkor baj van. A következő órára meg úgy is autómatikus reset van szal jöhet az új anyag, csak nehogy a tanár belekérdezzen a félévvel ezelőtti témába!
A tanárok meg lusták/nincs idejjük mindenkinek személyre szabottan elmagyarázni a dolgot.
Egy szélesssávú net meg egy kereső viszont csodákra képes. Persze ahhoz meg azt kell tudni kezelni, de hát kérdezni már egy 2-3 éves gyerek is tud (amíg ki nem nevelik belőle).
Én még rá is tennék egy lapáttal, minek bemenni a suliba amikor net otthon is van? ;))))))
Ha emilben akár Stephen Hawkingot is megkérdezhetem, akkor minek nyaljak Kovács II László fizika és matek szakos tanítóbácsinak!
Max a vizsgára meg a tornaórákra/kollektív berugásokra kéne bejárni!
Szerintem -
edk #22 Azert arra kivancsi lennek, hogy ki olvasott mar el egy TELJES konyvet (mindegy, hogy regeny, vagy valami mas, de par szaz oldalas) a szamitogep elott ulve. En nagyon sokat olvasok, de szamitogepen semmit sem. Nekem faraszto, nincs meg a "kezzel fogas elmenye", ja en meg egy valami: nem tudom az agyban fekve a szamitogepes anyagot olvasni.
A 170e-ben benne van az is, hogy azt a par ezer oldalnyi anyagot kinyomtatja az illeto (esetleg abbol csak par szaz oldalt)?
Romak, egyeb kisebbsegek/elnyomottaknak pedig ilyen megoldasok helyett . -
snorbi #21 "elsősorban hátrányos helyzetű roma hallgatók számára jött létre"
Teljesen igazad van!
Amíg előnyük származik belőle, addig ők roma kisebbség. Mihelyt hátrányuk, azonnal felháborodnak, hogy miért a megkülönböztetés, hiszen a romák is magyarok!
A politika meg csak adja alájuk a lovat!
Bocs a kicsit offtopic-ért... -
abonyitomz #20 hehe én már elvégeztem a szakközepet engem nem érint az új technológia ami szerintem sokkal rosszabb lesz mint ami eddig volt , bár végülis HF mindenkinek aki igy fog tanulni :D -
#19 Tanár úr! Elromlott a wincseszterem, ezért nem tudtam mára készülni. :D -
#18 Vééégre laptopsuliii!!!!!!!!!!! -
#17 csak nem mindegy, hogy az a 170k-t 4 év alatt, vagy egyszerre fizeted ki... -
nyikolaj #16 NEXUS 4 évre számolt...s igaza is van, ha a tankönyvekhez hozzáadjuk a táskát + egyéb eszközöket = 4 év alatt simán kijön 170 e Ft!
Öszintén nekem is elvonná a figyelmemet :), egy ilyen rendszer csak akkor működhet ha a tanítás módszerét is átalakítják, anélkül nem ér semmit! Amugy nem tartom rossz kezdeményezésnek! -
gregor #15 NEXUS:Azért 170 lepedőnél kevesebbet költenek a szülök évi szinten tankönyvekre. -
gregor #14 Hazánkban ezt biztos nem fogják bevezetni,mert az ország legnagyobb részén nincs,net.Na meg azért a kiskoruak személyiség fejlődésére nem lenne jó hatással ,ugyanis a lecke oldal mellett lehet ellátogatna egy pár csak felnőtteknek szóló oldalra!Ha értitek mire gondolok! -
Hege15 #13 Jaja az én irodalom tanárom is
az " internetes szar " kifejezése túl durva volt
egyébkén tvan itt szombathelyi ? -
pepe003 #12 Húúú de megnézném a mostani irodalom tanárunk fejét, ha ezt bevezetnék -
myke #11 a tanárok(irodalom,nyelvtan) pont nem örülnének neki,mert ugye manapság minden programban van helyesírás ellenőrző eljárás -
jefferson83 #10 Pontosan. Én például egyetemen már egyáltalán nem jegyzetelek. A tanár ugyis feldobja a netre az anyagot amit tudni kell, aztán már azt csinálsz vele amit akarsz. Szerencsére nekem TFT monitorom van és a gépről se gáz annyira olvasni. Aki meg nem szeret olvasni gépről az kinyomtatja. -
#9 Ha bevezetnék minden iskolában akkor a tanárok örülnének.
A súlyosan alulmotivált gyerekek a számítógépen elmatatnának ahelyett hogy rosszalkodnának.
Ami a tanulás hatékonyságát illeti, nekem speciel elvenné a figyelmemet a gép. A francot érdekelné az irodalom, vagy a töri amikor ott van előttem a gép. -
#8 benne lennék -
#7 Jegyzetelni nem azért kell mert az olyan jó, hanem mert pl jelenleg ugye nem tudod elkérni a tantóbácsi óravázlatát.
Amúgy szerintem a jegyzetelés látszattevékenység és elvonja a gyerek figyelmét! Hányszor csodálkoztam rá délután, hogy mik kerültek a füzetembe, mert eccerűen nem ismertem rá!;))))
Mondjuk a tanítás metodikáját is meg kellene változtatni. Pl én biztos kiadnám a nebulóknak, hogy az óra elején 15 perc alatt keressenek anyagot a neten, ez ráhangolná a fejüket a témára.
Valszeg arra is felkéne állítani valami követelményt, hogy a gyerkőc milyen gyorsan tudjon gépelni. -
Sith #6 Próbáltam és ellent kell hogy mondjak
bár gonrolom izlések és pofonok szerintem a laptop a jobb -
Caro #5 De a laptopokba nem lehet jól jegyzetelni!
Erre a tabletek sokkal alkalmasabbak! -
#4 Egy laptop 170 lepedő.
Na most ha kiszámoljuk hogy a nedves szülők Magyarországon mennyit költenek tankönyvre, monnyuk 4 év alatt, akkor szerintem bőven egálban van a dolog! Egy csómó más cuccos is megspórolható, szemléltető eszközök, miegymás, abból meg a suli összehozza a szélesmájú netelérést.
Elhatározás kérdése és általánossá lehetne tenni! -
#3 Hát igen magyarországon először a cigányok meg a sittesek kapnak laptopot ingyér... -
FTeR #2 haha, és az illias lesz elérhető rajtuk... -
ac3 #1 majd a gdf-en taska helyett felevente notebookot adnak ezutan :)