52945
  • repvez
    #52945
    F-16i hotfix hotfixe szárnymodel
    [BMS Root]\Data\TerrData\Objects\Models.
  • militavia
    #52944
    Link 16 fejtágítás.
  • militavia
    #52943
    U4 hotfix
  • repvez
    #52942
  • militavia
    #52941
    Háááát, én inkább nem töltöm le, hogy nehogy eljöjjön értem a nagy fekete autó....
  • Hiuuz #52940
    Ma reggel a szaudi F-15-ös/GBU/JDAM doksik.

    https://t.me/fighter_bomber/17220
  • repvez
    #52939
    legalább egy link jo lenne, hogy tudnánk, hogy a sok post közül melyikre gondoltál
  • Hiuuz #52938
    Fighterbomber Telegram csatorna, ma reggeli posztja megvan? Persze lehet, hogy ez minden, ami azt jelenti, hogy ez szinte semmi, de azért civil szemszögből nézve húha :D
    Utoljára szerkesztette: Hiuuz, 2024.07.02. 19:03:18
  • repvez
    #52937

  • repvez
    #52936
    most a táj mesh a prioritás majd ha az már fix akkor lehet nekiállni a többinek , hogy mi legyen rajta.
    Egyébkénr attol, hogy a régi maradt még nemjelenti azt, hogy nem modositottak rajta, hogy ez a 255 object ne kisebb területre legyen érvényes mint a mostaniban vagy, hogy több ilyen egységek kezeljen.
    Igy máris lehet az épületek sürüségét növelni anélkül, hogy a régi szabályok sérülnének.
  • militavia
    #52935
    How will citys change when 4.38 hits the scene?

    MaxWaldorf

    The old process still applies: 255 objects per objectives maximum…

    Mostly hand placed…
  • repvez
    #52934
  • VO101Tom
    #52933
    Hobbyprojectnél, főleg amelyik ennyire minőség-orientált, mint a BMS csapat, minden roadmap felesleges. Azt leírhatják, hogy min dolgoznak, de hogy abból mi és mikorra lesz kész, azt lehetetlen megtervezni ennyire előre (ahogy ezt az összes korábbi patchnél láttuk is).
  • militavia
    #52932
    Egy szólás-mondás az iparból.

    "Az ütemterv azért van, hogy legyen mit karbantartani."
    :)
  • repvez
    #52931
    Főleg annak fényében, hogy tavaly év végére tervezték az NT kiadását és ,hogy az U3 lesz az utolso patch elötte.Azóta volt 3 kisebb javitás ,meg most az U4 és akkor még kb min 3 patchre vagyunk az NT-tól. ez annak fényébe, hogy I-Hawk irta, hogy már van egy játszaható kampány az NT-vel eléggé szomorú.

    tudom, hogy bármi közbe jöhet és nemlehet megjósolni semmit pontosan, de akkor ez elég nagy csúszás ahhoz képest amit eredetileg terveztek. Márha van ütemterv. Pedig Seifer szerint van .
    Megnéztem a newslettereket
    Az U2-U3 megjelenésre azt irta, hogy az U3 egy nagy mérföldkö lesz nagyobb változást csináltak mint a 4.36 és a 4.37 között volt.
    A megjelenéskor az U3 csak 1-2 honapot csuszott a tervezethez képest , az is ahogy irták az árviznek és a PC-k hibái miatt történt leállás miatt.
    U3-U4
    Eredetileg ez nem is volt tervben mert a 4.38 jött volna. DE egyelöre ez nagyobb változást hozott mint az U3 ahhoz képest, hogy ez is csak egy kis javitás.
    A legutolso márciusi hirlevélben még nem volt emlités sem arról, hogy rosszul állna a fejlesztés a 4.38asnak és halasztani kellene és egy plusz U5 ös javitást terveznek.
    ugyhogy változtattak az eredeti terven , hogy mi legyen még benne az NT-ben első körben vagy valami olyan amit elöre nem láttak vagy nem mondták, mert azokbol az infokbol amiket eddig hallottunk, a 4.38-as már játszható müködöképes.
  • militavia
    #52930
    Nofene, hogy lesz U5.
  • repvez
    #52929
    I still have to write a roadmap for the next version, but in my head I see it at least like:

    a very quick hotfix for U4 (1-2 months), probably another bigger release U5 and then NT. But this all depends on NT progress.
  • repvez
    #52928
  • militavia
    #52927
    Seifer


    Finally, it is out…

    I guess now everyone understands the amount of work that was put behind this “minor” update. As some people already realized, U4 is a major release disguised as a minor one. Some cool features:

    Link16 (the star!);
    OpenXR and AR;
    More F15 avionics;
    PBR2 and dynamic texture loading
    Protofication of acdata (this was huge, huge, huge, even though users will not notice it);
    More AI fixes and improved ATC behavior;
    Tons of new models;
    tons of bugfixes and more cpu optimizations.
    So, what now?

    As usual, after a release, we pay attention to reports to see what needs to be fixed. Very likely some stuff is broken and we intend to address them very quickly with a minor (really minor) release/hotfix. But other than that, what is the next step?

    Consolidate. Time for code cleanup, finish what was left pending for this release and pave the way for more cool stuff. And that is exactly what we are going to do now.

    4.38 (aka NT) is advancing. Codewise, it is mostly working, although it lacks proper testing and polishing which we expect to address more in this cycle. A big part of 4.38 code was ported to U4 (PBR v2 and dynamic texture loading). Unfortunately, porting NT to 4.37 is not possible without redoing the whole database, so we dropped this migration (@I-Hawk can probably tell more about this).

    The biggest problem we have regarding NT is data: the whole data has to be converted to NT format and this is a helluva work. We have people working on it, day and night. But, it will take time. Features and objectives have to be placed and campaigns have to be reworked. My understanding is that we already have one campaign working for 4.38, but @MaxWaldorf can probably tell much better about this.

    Since there is still some ground to walk until NT is finished, some of us will keep working on 4.37 in parallel, although in lower priority now. Expect a small release to fix/cleanup stuff in 4.37 and then, we reevaluate the status of 4.38 to decide if we do another “bigger minor” release or move completely to 4.38. Rest assured though: all work that will be put in 4.37 will also be in 4.38 (as is already currently happening).

    In the name of the BMS team, thank you all for your wonderful support, be it testing, playing, recording videos, doing reviews, criticizing (politely) and participating in this amazing community. This is our dream: a sim where we rule and money does not dictate what we do. And we will keep it flying as far as we can
  • militavia
    #52926
    Az egyik manualban van egy új rész arról, hogy az ATO számára egy új layert vezettek be, a kokcázatértékelést. Nem igazán világos számomra, hogy az a rész miről szól. Mert mintha kifejtené, hogy ez folyamatosan fut a háttérben, de ha jól értem, akkor csak az elmentett fájlokól olvasható ki ez? Az UI-n semmiféle kijelzést és beállítást nem láttam erről. Vagy ez csak a fejlesztőknek szóló rész lenne, az átlag játékosnak elég, ha csak tud róla?

    Mindenesetre jó látni, hogy az ATO is fejlődik. Főleg annak fényében, hogy a modern eszközök milyen veszélyesek tudnak lenni, ha az ATO hülyén tervez útvonalat.
  • repvez
    #52925
  • repvez
    #52924
    én tegnap este a video megjelenése után ráprobáltam a beépitett updaterre, de akkor még nem talált frissitést, de a launchert lefrissitette.
    Majd reggel ráinditottam az updatert és minden gond nélkül fel tette .
    Este már láttam , hogy kiadták ,de már késő volt ,hogy megvárjam a telepitést igy hagytam reggelig.
    Amugy biztos, hogy le lehetett terhelve, mert a videot is több ezren nézték meg az elso orában is.

    A Video meg zeniális lett, hihetetlen, hogy mennyi pluszt ad a grafikához csak a textura miatt, és ez még nem is a teljes . ahogy a videoban látszik ha jol láttam akkor szu27 kabin is érkezik majd és az F/A-18E. az első mivel Radium elég sokat foglalkozott a külső modellel és qawa meg elkezdte a kabint igy nagyon valószinu ez a kombinácio.
    Az F18ast meg elég sokan modolják a Maffia csapatban.
    A kabintető nagyon tetszik most már tényleg üveg hatása van és az utánégető is jo hogy sokkal átlátszobb .
  • militavia
    #52923
    Nekem konkrétan megállt a beépített updater. Éjfélkor bekapcsolva hagytam a gépet és reggel felkelve állt, majd elindult és befejezte. Majd el is indítom izibe. :)

    Én nekem már túl komplikált más mód, örülök, hogy van ez az installer.

    Meg amúgy egy teszt exe volt nálam. A Militavia csatornárra készült videó során derült ki, hogy a MIG-25 és egyes alapvetően MI-nek szánt géppel nem lehetett felszállni, ezt javították benne és teszteltem. Amúgy megdöbbentően pontos az MiG-25 repmodellje. 3-4% pontosságon beül hozta azt, ami források szerinti sebesség és magasság profilja.
  • VO101Tom
    #52922
    Nekem éjjel 3.5 óra alatt ment fel, nem tudom, hogy mennyire leterheltek a szervereik most, de a torrentes -hagyományos- install percek alatt meglett volna (installeren nem klikkelhető a cancel gomb, manuálisan megszakítani nem akartam, szal én végigvártam, de így utólag nézve hiba volt az installert használni).
  • repvez
    #52921
    LEhet is telepíteni az U4-t!!
  • militavia
    #52920
  • militavia
    #52919
    DE a teljesség igénye nélkül:
    -dinamikus árnyékok és fények
    -lámpaoszlopok a reptéren
    - fák
    -3d kabin
    -VR
    - uj grafmotor csere már 2x (dx6->dx9 és dx9->dx11)
    -uj model tipus és fejlesztoi pluginek
    A 4.38 ban meg a PBR és az uj táj


    Menjünk sorba, mert megint kitaláltál egy történetet, a valóság meg...

    A fények már az FF4-ben megjelentek minimál szinten, ez 2007 januárja volt, a vizsgaidőszakom legvégén. Elég jól bevésődött emlék. Az FF5-nél az előnézet videóm megmutatta 2008 végén, hogy vannak dinamikus fények. Akkor lett a flare-nak és a repcsi futólámpának és robbanásoknak fénye, de csak az objektumok tükörzték vissza, semmi más. Tehát te itt nem jósoltál te meg semmit.

    Itt.


    A lámpaoszlop volt OF-ben, tehát az se lehetetlen. Az, hogy fénye legyen az is csak elhatározás kérdése lett volna az FF szériában onnantól fogva, hogy fényforrás volt objektumhoz rendelhető. Csak ezt még DB edittel sem csinálták meg. A BMS-nél soha nem volt kérdés, mert eleve DX9 (és talán már most is azon túl van) már 2011 óta.

    Fák? Még mielőtt a legelső változat megjelent a BMS-ben, akkor is mindenki tudta, hogy csak shaderesen lehet, mert ezt adja ki az erőforrás.
    Még a saját MOD-omban is volt olyan, hogy egyes objektumokhoz hozzáadtak 3D-s fákat, az FPS be is zuhant tőle a béka segge alá az árnyékokkal. Ezért is nem volt alap változatában integrált, hanem MOD volt a MOD-on belül.

    3D kabin az OF-ben is volt. Tegyem be róla a repszimtöris cikkben levő képet...? Tessék, OF 4.7.
    Tudtuk, hogy lehetséges, a kérdéses az ára volt FPS-ben és az, hogy lesz-e benne valódi fényforrás. Az is lett. A OF kódja támogatta a 6 DOF-is Track IR-t is.


    A VR-ra sem mondta senki, hogy lehetetlen, hanem hogy ÉVEKBE fog telni.
    Annyiba telt és most sincs még lekerekítve talán nem is támogat "mindent", de ezt nem tudom, nem olvastam el a manual ezen részét.
    Mivel nincs VR-om, ezért nem tudom, hogy mennyire működik.

    A grafmotor upgradra se mondta senki, hogy lehetetlen, hiszen a BMS4.32 megmutatta, hogy DX6-ról DX9-re váltottak.
    Elég komoly volt. Az új terrain engine volt az, ahol komoly megfontolás lett volna, hogy min alapuljon, aztán kiderült, hogy van kvázi ingyé licenszelhető megoldás. De így is mennyi ideje dolgoznak ezen? Valami 4 éve? Vagy már 5?

    Az új model alatt nem tudom mit értesz, és pluginre se mondta senki soha, hogy nem lehet.
    Amikor már lassan vagy 5-6 éve nem jó az LE és a Tacedit sem. (Ha még emlékszik bárki ezekre...) Beépített Editor van.

    A PBR kapcsán meg csak kérdeztem, soha senki nem mondta itt, hogy nem lesz. Ezt is te találtad ki.
    Az viszont lesz, hogy csak azon gépeknél fogod látni hatást, amik új skint is kapnak.
    Ez első körben kb. az F-16 és talán az F-15C lesz.


    Valahol nagyon unalmassá vált azt, hogy n+1-szerre előadod az "én megmondtam" dumát, amikor igazából soha nem mondtál meg semmit.
    Igazából azt sem értem, hogy mi a búbánatot akarsz folyamatosan bizonyítani ezzel a visszatérő motívummal...
    Utoljára szerkesztette: militavia, 2024.05.31. 20:47:39
  • repvez
    #52918
    PC-s programról beszélünk, nagyon kevés dolog van amit ne lehetne megoldani,

    Pontosan ez az amire rá szerettem volna világitani minden egyes alkalommal, amire csak a kifogások jöttek, hogy miért nem .
    Miközben én egyszer sem azt mondtam, hogy meg kell csinálniuk mert én azt mondtam és ugy ahogy én akarom.
    Csak azt hogy meg lehet oldani és példákat is emlitettem minden alkalommal.
    Mert nem mindenki ismer mindent ,mindenkinek más más ötletei vannak ,amire más nem gondol vagy nem ugy és egy nehéz feladat megoldhatová válik , ha egy másik modszert is megismer valaki. Ezért is hiányoltam oly sokszor, hogy legyen valami wishlist vagy ötletbazár amiket beirhat az ember, mint jo lenne ha dolgokat.
    Miközben az elmult időszakban mástol egyetlen egy olyan dolgot nem hallottam javaslatként ami változtatást szivesen látna .

    ÉS rajtad kivül ugy kaptam a kritizálásokat, hogy molni a többségéről azt sem tudta, hogy eszik e vagy isszák, de mivel Ő nem tudja ezért nem megoldhato,nem fontos és minek.A legszebb ,hogy még azt sem tisztázza le ,hogy más esetleg hogyan gondloja, hanem probálja kitalálni azt amirol nem tudja mi az és ezért lesz hulyeség amit a másik akar..

    Te legalább vetted a fáradtságot és ugy válaszoltál, hogy legalább részletekben hozzáadtál a dolgokhoz, hogy megismerje más is, hogy mik azok a dolgok amik ahhoz kellenek , hogy megvalosulhasson és nem csak a puszta tagadás.

    Molni csak a mantrájával jön az adatbázissal már vagy 15 éve. ezt tudja ismételni. mindent ide vezet vissza mindegy miről van szo a végén ott lyukad ki.
  • VO101Tom
    #52917
    @molni
    Nem az a gáz, ha valaki vissza akarja fejteni a jelenlegi UI-t, a bonyodalmak akkor kezdődnek, ha meg akarja változtatni, ha alapvetően más menüpontokat, működést, satöbbit akar beleprogramozni a mostani helyett. Egy másik skint rádobni, de alapvetően ugyanaz a tudású UI maradna, az nem nagy trúváj, a különböző térkép pekidzsek eddig is átalakították a főmenüt. De ennél jobban eddig nem nyúltak bele.

    @repvez
    PC-s programról beszélünk, nagyon kevés dolog van amit ne lehetne megoldani, a kérdés, hogy van-e hozzá dokumentáció, van-e rá ember és rá akarják-e szánni az időt más munka helyett. Amikor ezekről beszéltünk 5 évvel ezelőtt, akkor kevés programozójuk volt, és elmondták, hogy másra akarják fordítani az időt.
    Visszakerestem, 2019 közepén e-maileztem I-Hawkkal a clodos truesky miatt, mert nem ismerték még előtte, de 100 dodóért indie stúdióknak eléggé megérné nekik is, és én közvetítettem közte meg a mi programozóink közt, mert a truesky dokumentációja is egy kalap fos és volt pár kérdése a működéséről (nem tudom, hogy végül truesky lesz-e BMS-ben). Most vagyunk 2024-ben és még mindig dolgoznak a térképen. Hobbi projectnél külsősként qrvára nem fogod megmondani, hogy mire LENNE idejük és mit KELLENE megcsinálniuk, mert a nap végén úgyis az van amit ők akarnak. Aztán ha valamelyik tipp bejön, egy másik meg nem, az nem változtat semmin.
    Utoljára szerkesztette: VO101Tom, 2024.05.31. 19:44:53
  • repvez
    #52916
    Egyáltalán nem tudom jobban, csak arral probáltam szarkasztikus modon rávilágitani, hogy amikor valamit felvetettem, hogy ezt és ezt már meg lehetne oldani mert van rá lehetőség, példa, szoftver , akkor mindig megkaptam, hogy ezt ezért és azért nem lehet megcsinálni a falconba, mert csak, mert régi a grafmotor, mert nem hiányzik senkinek csak nekem, meg különben is van még más fontosabb is.

    Aztán kis ido elteltével mindig csak megjelentek azok a dolgok a játékban amiket én emlitettem annak ellenére , hogy azt lett mondva, hogy az lehetetlen vagy nagyon nagy melo.
    Ha nem lenne ilyen fos az SG forum keresője és elég időt is szánnék rá akkor be is tudnám ide illeszteni hogy szembesiteni lehessen az akkor elhangzotakat.

    DE a teljesség igénye nélkül:
    -dinamikus árnyékok és fények
    -lámpaoszlopok a reptéren
    - fák
    -3d kabin
    -VR
    - uj grafmotor csere már 2x (dx6->dx9 és dx9->dx11)
    -uj model tipus és fejlesztoi pluginek
    A 4.38 ban meg a PBR és az uj táj
    Utoljára szerkesztette: repvez, 2024.05.31. 19:04:19
  • militavia
    #52915
    Nem vagyok benne biztos, hogy ő mondta (lehet, hogy Seifer vagy MaxWaldorf volt), de igen, volt ilyen komment, de nagyon nem mostanában, lehet, hogy már vagy 3-4 éve.

    Hogy az UI messze több, mint grafika és a kód archaikussága miatt, amikor elkezdték visszafejteni, hogy mi van, agyfaszt kaptak, mert inkrementálisan alig fejleszthető, lényegében majdnem újra kell alkotni, ha valami radikálisan mást akar az ember. Ezért tartott eddig gondolom én. Lehetséges, hogy az új graf engine önmagában is új camp. feautreoket hoz, ami miatt azt mondták, hogy most már maga az UI a gátja a fejlődésnek = cseréljük le. De ezt én nem tudhatom, de egy meglevő rendszer hackelésével, ha az ember elmegy a falig, akkor nincs más megoldás...

    Amúgy kora ellenére a fligth / package léterhozása olyan intelligens, amit a DCS csak szeretne egyszer, ha lenne benne.
    Utoljára szerkesztette: militavia, 2024.05.31. 18:50:20
  • VO101Tom
    #52914
    Asszem I-Hawk mondta, hogy UI-t sokan csak amolyan fedőlapnak nézik, amiben "csak elindítod" a játékot, és semeddig nem tart lecserélni, de programozásilag MINDEN ahhoz van csatolva, a mission buildertől kezdve a júzer beállításokig, rendszerbeállításokig, minden. Ezért nem szánnak rá annyi időt, hogy azt átszabják, mert ugyanazt az időt a program fejlesztésére is eltölthetik. Ráadásul, ha nincs source code normális (!) dokumentációval együtt, akkor nem is lehet benne biztos, hogy minek mire lehet még hatása, mi okozhat fagyást vagy csak szimpla bugokat.

    Az, hogy 2024-2025-re mégis átkalapálták (reméljük bugok nélkül), csak annyit jelent, hogy mostanra találtak valakit, aki ezzel foglalkozott.

    Hurrá.
    Repvez meg jöhet énmegmondtamozni, mert ő nyilván jobban tudja.
  • militavia
    #52913
    Ha itt most megint rám célzol. akkor

    1. Le kéne állni a személyeskedő marhaságokkal. Főleg, hogy én nem is mondtam.

    2. Évekkel ezelőtt is publikus volt, hogy lesz majd újabb UI, csak sokáig tart megcsinálni, de a funkciók miatt lesz majd egy új. Majd. Egyszer. Mert lényegében az egészet kell lecserélni, amit megoldani nem két perc.

    3. A 4.36 vagy a 4.37 óta van az, hogy full screenben mehet az UI 16:9-ben is, korábban még az sem ment. Tehát korábban is volt kódos fejlesztése annak.
  • repvez
    #52912
    egyébként ahogy kivettem a válaszokbol, már az uj UI van használva a 4.37ben és ezért nem akarják , hogy visszatérjenek a rtégebbire amit a Seifer tanácsolt. ÉS az U4el gondolom ezt a lehetőséget is kiveszik és a hozzá tartozo dolgokat kigyomlálják ezért lesz vége.
    ÉS nem biztos hogy az u4esben jönne egy teljesen más UI csak a mostani javitott verzioja.
  • repvez
    #52911
    Akkor még egy elem amire "valaki" azt mondta, hogy nem lehet megváltoztatni mert az hard code az exébe és senki nem tudja, hogy hova van összekötve mire hogy reagálna, aztán láss csodát mégis meg lehet .
  • militavia
    #52910
    1 hetes komment MaxWaldorf-tól.

    The old UI is living its last days and we don’t want people to use it anymore because some new features will remain untested…
    Utoljára szerkesztette: militavia, 2024.05.30. 08:30:29
  • militavia
    #52909
    F-15C kabin skin.
  • militavia
    #52908
    Nagyfelbontású kabin skin Block 50.
  • repvez
    #52907
  • repvez
    #52906


    ugy látom nem lesz gond a fák megjelenitésével sem nagy területen .
    Utoljára szerkesztette: repvez, 2024.05.17. 14:53:47