52902
  • Hiuuz #52902
    Az AI-val csak óvatosan, szerintem gyorsabban fognak itt történni a dolgok, mint gondolnánk. Nem, nem a szkájnetre gondolok, hanem a felhasználási területek gyors növekedésére :)
    Amúgy meg még mindig ott tartunk, hogy ha ezt a repszimet akár 5 dollárból meg lehetne csinálni, mégis ki játszana vele pár száz 1-2 ezer emberen kívül? Hmm. Habár az már elég lenne egy szombat esti pár órás kikapcsolódásra :D
  • militavia
    #52901
    Erre tökéletes lenne. Mert azért az nekem is álleejtős, hogy lehet csapatokat deszantolni stb. A taktikai mélység lehetősége nagy, csak az, hogy ezt ember csinálja iszonyúan melós. Egy "AI"-t erre megtanítani meg hát tuti nem egyszerű.
  • militavia
    #52900
    A DCS kampány minőségéről nem beszéltem. Az arról szólt, hogy a "háborús MMO" álomhoz a szárazföldi egységek szimulációs részét is ki kéne dolgozni, ami iszonyatosan nehéz / lehetetlen lenne. Nézd meg, hogy csak egy SzA-75/Sz-75M mennyire komplex és hány üzemmódja volt. Modellezni kéne n+1 dolgot, amiről kb. infó sincs rendesen.

    Nagyon nehéz meghaladni az a modellezési szintet csak a SAM-et részére, ami az AI működésével van. Annak finomítása lehet, de hogy arcade szint feletti SAM kezelés legyen már az önmagában elég húzós. És akkor ugye van tüzérség, harcjárművek stb.

    Ezt tehát a worload. Ha persze alig Falcon szint feletti ground war lenne az igény és a hangsúly csak a repeszközökön lenne és semmi más nem vezethető, akkor picivel egyszerűbb a helyzet, de ott is elég sok probléma vetődik fel. Mert a mai elvárások mások, és kidolgozni n+1 assettet iszonyatosan sok erőforrás = pénz lenne.

    Anno volt az ED ötlete, hogy arcade szintű fix avionikával valami mini MMO szerűséget csinál, amolyan World of valami szerűség, csak a DCS assetekkel.. A trailerét is levették már vagy 5+ éve, ha jól emlékszem és azóta sem említették...
    Utoljára szerkesztette: militavia, 2024.04.18. 08:49:30
  • VO101Tom
    #52899
    Ja, ha jön a vulkan meg a logikai mag, akkor minden rendben.
  • repvez
    #52898
    "Ráadásul a DCS azt is megmutatja, hogy ha még lenne is mögötte DC, akkor is a járművekkel feltöltés problémás lenne.
    Egy szót sem szóltam a DCS DC-ről alant, nem értem minek hozod ide."

    valahogy elfelejted az amit állitasz és még le is tagadod amikor valaki reagál rá ?!

    A DVD-s példát azért hoztam fel, mert mint ahogy az ábra is mutatja, nem vagy képes elvonatkoztatni megint a dolgoktol, nem a dvd-k másolása és nem a 10 év pontossága volt a mondandom lényege, hanem az, hogy egy kellöen távoli idöintervallumban senki se tudja megjosolni azt, hogy mi fog történni később.
    Erre csak te vagy képes aki 99,9% os biztonsággal megmondodod mindenrol,hogy mi fog mukodni és mi nem.

    Attól, hogy most a WT és társai meg a mobiljátékok tarolnak, nem jelenti azt, hogy ne jönne valaki elö egy olyan ötlettel ami pont ezt a fajta MMO modelhez hasonlo részt viszi sikerre.

    CSak megemlités cimén, ha a DCS-nek sikerül a globális tájat megcsinálni és összekötni azt a DC-jével akkor én látok rá esélyt, hogy egy havi dij fejébe csatlakozni tudsz olyan szerverekre ahol HC gamerek játszanak és nem kell vérpistikékkel idegesiteni magad akik, egy 1,5orás repülés végén bejön és tönkretesz mindent.
    És ugyan ez forditva is megldhato, hogy egy FC3ra lebutitott gamerek egy másik szerveren bohockodnak csak fun-bol.
    Nem kell végletekben gondolkodni, ha az adott cégnek megéri legyen az csak annyi, hogy fennmaradjon akkor az neki az az üzleti model megéri.Az,hogy neked nem igy jön le az nem jelent semmit.
  • repvez
    #52897
    igen láttam az interjut rola, de attól , hogy ezt mondta, mi is változik?
    több mint 20 évvel később, nem is várom el, hogy ugyan olyan legyen mint a BMS-é.
    Ahogy KK is emlitette, nekik akkor azért kellett igy csinálni,mert hardveres és szoftveres akadályaik voltak . illetve egyszerüen mert nem volt szukség 3d megjelenitésre.

    ÉS, attól, hogy esetleg, nem lesz több1000 fős scenários , még lehet élvezetes ha normálisan van generálva hozzá küldetés. nem biztos, hogyminden esetben szükséges nagy létszám, ha az a játékoson kivül történik.

    DE itt jön kébe majd a vulkán és a logical mag fejlesztése. attól ,hogy ma nem képes még erre az nem bizonyitja, hogy később se fogja tudni.
    Elég csak a grafius részre ránézni, pár évvel ezelötti szinthez képest drasztikus látványbeli különbség van és még ez sincs a vulkanra átültetve még mindig a régi alapokon müködik,csak ennyit jelent az erősebb hardver és a modositott kod.

  • militavia
    #52896
    Amúgy a "mi életképes üzleti modellre" igen csattanós válasz a pont aktuális podcast az Checkpoint-on.
    Itt.1:13:00 táján és kicsivel utána, hogy mivel játszik az átlag PC-s is.

    Röviden, egy olyan mobiljáték MARKETING (!) költsége, amiben lényegében nincs döntés és interakció 500M USD és a bevétel 2000M USD. Ami nem tekinthető lényegében semminek, lényegében egy fizetett animáció.

    A másik, hogy a játékidő 27% összesen 5 megajátéba megy bele, Minecraft, GTA V, Roblox, Fortinte meg még valami, ha jól emlékszem.
    Az utolsó 2 évben megjelent játékok a teljes játékidő valami 8%-át adják, ha jól emlékszem vagy az új IP volt 8%. A többi meg folytatás, FIFA, madden nfl stb. éves kiadása.

    Na, ebben az ökoszisztémába egy MMO háborús játékot indítani fizetős előfizetői modellel úgy, hogy van ingyenes World of és a többi izé. Nevezz pesszimistának, de nekem ezt nem adja ki. Gondolj bele, neked pl. lenne időd és pénzed arra, hogy havi 10-20 dodót fizess egy ilyen környezhetért? Ráadásul, ha a KK féle ground + air + sea olyan szintű modellezéséi háttér és munkamennyiség kéne, amihez képest a DCS is egy babazsúr. Mert ott nincsenek szimulátor szintű SAM / szárazföldi egységek.

    Egy nagyobb létékű Falcon szerűség esetleg megvalósítható lenne, de ez hány száz millióba kerülne? Ez hány évig tartana, mennyi tartalommal indulna ez az MMO? Te mennyit fizetnél érte? Mert az egyik legnagyobb és érdekes ellentmondás, hogy felnőtt embereknél van a pénz, de szabadidőből a többségnek eléggé limitált van, amit nem csak egy dologba szeretne beleölni. (Lényegében ezért nem repülök én sem már 10+ éve.)

    Az, hogy valami technikailag lehetséges, nem jelenti azt, hogy meg is valósítható a való világban. Vannak olyan projektek, amik a "erőből megoldjuk és valaki fizeti" azt végigviszik, ilyen volt a Concorde. Na, a piaci alapú játékfejlesztés nagyon nem ilyen. Szerintem még az ötletre se találna befektetőket. Közösségi finanszírozás lenne egy érdekes felmérés, hogy mennyit kalapozna össze. De első körben a kérdés még az számomra, hogy a DC/MMO alap mögé honnan szedne bárki elég hozzáértő szim developert. Kurva magas szaktudás kell ahhoz = drága.
  • VO101Tom
    #52895
    A DCS DC-jéről Nick Gray beszélt 1-2 éve egy interjúban, azt mondta, hogy senki ne várjon BMS léptékű megvalósítást (igen, ő maga hozta fel a BMS-t mint példa), ők inkább a taktikai szituációkra fogják helyezni a hangsúlyt, hogy pl el kell foglalni egy kikötőt, vagy egy várost, és azt fogja majd az AI levezényelni külső beavatkozás nélkül. De hozzátette, hogy ehhez első lépésben új AI kell, mert a jelenlegi AI a DCS-ben buta mint a segg (nem ezekkel a szavakkal mondta, hanem úgy fogalmazott, hogy az "AI modell nem tesz különbséget a kiosztott feladatok közt és egy C-130-al is ugyanúgy dofightol mint eg F-15 ellen"... Tehát hülye mint a segg). Hogy ez mikor lesz kész, hány lépcsőben, milyen célokkal, arra senki nem tud még tippet sem.

    Az ED erőforrásaival és költségvetésével előbb vagy utóbb biztos ki tudnak majd hozni valami játszhatót, a CPU multi core support is kifejezetten jól sikerült, tényleg jelentős fps növekedést hozott, csak győzze kivárni az ember.
  • militavia
    #52894


    Kicsit furcsa a kép, mert eddig ilyen ennyire alacsonyról nem mutattak. A domborzat alapján ez már az új terrain engine, de a fák, a talaj textúra és minden más, meg mintha a mostani lenne.
  • militavia
    #52893
    Ahogy a válaszodbol kiveszem még mindig nem vagy tisztába a PBR-el, pedig már többször volt téma és elmondva.
    talán ez segit:


    Köszönöm. Soha nem mondtam, hogy értek hozzá, nem is nagyon foglalkoztatott eddig, csak érdekelt, hogy mi ez. Régen még tudtam skinezni is, most már akkor ezt sem... XD


    Azt sem értem, hogy miért csodálkozol azon , hogy egyedül irta a DC-t, kb a 90es évebe készült legtöbb játék az pár ember müve volt, egy egy ember csinálta a különbözö részeit . van aki modellezet ,van aki a texturát csiálta van aki a kodot. a 3d elött még modellezni se kellett.

    Mert egy komplex szellemi terméknek általában több atyja van, hogy kigyomlálja a koncepcionális tévutakat, mindig jó egy megalapozott másodvélemény. Vagy ezt nem említette vagy tényleg nem volt ilyen. Mert azért amit láttam a hadjárat motorból sok olyan dolog van benne, amit végül soha nem használtak ki. Pl. a chemical és nuclear 2D és 3D modellező értékek is ilyenek.


    A diablot is kb 3 ember készitette, a doomot is, John carmak irta szinte az egész game enginet, bár akkor még nem igy hivták . és ami nem mellékes, hogy volt, hogy fél 1 év alatt elkészült egy teljesen uj játék ami nem 1-2 orás játékidőt tartalmazott, hanem heteket honapokat.
    A Diablo történetét olvastam a retro.land-ön és nem három ember csinálta... A Blizzardot valóban három ember alapította, de a Dion sokkal többen dolgoztak.


    Inkább az ami furcsa, hogy akkor egy ember tudott olyat alkotni amit 20 év elteltével egy egész csapat nem tud megalkotni.

    Na igen, ez a durva. De lehet, hogy az ok az, hogy igazából meg sem próbálta senki. Az F-22 TAW engine elérhette volna talán az F4.0 szintjét, de hát azt sem fejezték be és nem volt további életútja. Az F4.0 DC-je eddig olyan, mint a Concorde vagy a Ronin film az autós üldözéses jeleneteivel. A csillagok együtt álltak, de hogy ilyen a büdös életben többet nem lesz, arra sajnos komoly összegben lehet fogadni.



    Meg ha jol értettem a csávo csak internship ként lett megbizva a feladattal, amit általában ingyen szokták csinálni, mert kb ez volt az elso megbizása és gyakornokként csinálta. igy viszont nem anynira erthetetlen a leaking, mert gondolom csak meg akarta tatani azt amit ö gyártott.És abban az időben nem volt sztem anynira szétszedve a kod modulokra, hogy el lehessen különiteni a játék többi részétöl.

    Hát igen, a modularitás akkor más volt. De azt nem értettem, hogy 30+ évesen volt valami gyakornok? Vagy csak nagyon korai nyugdíjba készül, mert ezt is említette, hogy kb. mostanában tervezi. Ha akkor huszonix volt, akkor ma "csak" övtenix éves. Ezek szerint jól ment a szekér neki, ha el tud menni ilyen hamar. Ha meg 30+ évesen volt gyakornok, akkor pislogok.



    Birom ezt a magabiztosságot, hogy ennyire meg tudod itélni, hogy mi mukodik és mi nem .fel sem merül benned, hogy valami változás jön amire ráharap a nép.
    10 évvel ezelött mikor mindenki 10vel irta a DVD-ket és szobakerült a felho tárhely mint opcio, te biztos megemlitetted/volna, hogy az életképtelen, meg, hogy a DVD is jo ,mert amugy sincs olyan gyors internetje sokmindenkinek, hogy mindent felpakoljon oda aztán most meg lehet nézni, hogy mi történt.


    Öööö, a piac pontosan megmutattam, hogy mire van igény és mennyire igényes a casual games. Kb. semennyire. Tucatszám jelennek meg a befejezetlen AAA-nek csúfolt szutykok és alig bukik meg anyagilag pár. Ömlik a tucatszar igénytelen TPS verekedős játék, szar FPS-ek, az RTS meg szinte ki is halt a DOTA és a LoL miatt. Na, ebbe a környezetbe mondd, hogy akkor üzleti siker lenne egy MMO háborús játék, amiért előfizetni kéne. Amikor a causalabb MMO-k a WoW egyeduralma mellett szinte mind elhasaltak 3-6 hónap alatt. Még frankó videó is van erről a YT-n diagramokkal.

    Hogy 10 évvel ezelőtt ki írta a DVD-ket tízesével, nem tudom, de környezetben senki. Nálam a DVD 2006 tája óta egy halott formátum, akkor 2 tárgyból buktam meg, mert a HDD is meghalt, és a újraírható és nem újrahatón DVD-n tárolt backup is. Ajándékot leszámítva nem írtam DVD-t kb. 2011 óta (Még otthon laktam.). A régi gépemben ki volt húzva vagy 6 éve, az újban nincs is. Az USB stickek ára 10+ éve olyan alcsony, hogy DVD-ket írkálni a butaság indikatív jele. Nem beszélve a külső vinyokról, azok már akkor is kellően olcsók voltak. A példa meg még a személyeskedő részénél is szar, mert az Mediafire tárhelyem vagy 10+ éve megvan már. Tehát már akkor is bőven elég sávszél volt. Éppenséggel NEM A SÁVSZÉL Volt a gond, tárhely szolgáltató nem volt. Ezek szerint arra sem emlékszel, amikor az itteni tagokkal egy közös Yahoo mail (!!) fiók volt a tárhely, mert az akkor adott valami 1GB tárhelyet ingyen és whoa. Sávszél lett volna feltölteni bármit, hely nem volt hova, ami occó lett volna. Tehát ez az analógiás elmélkedésed teljesen félrtement és nem jó sehogy sem.

    ADCS-vel is ez a helyzet, honnan tudod a mai állapotbol megitélni, hogy hogy fog müködni a DC-je? gondolom ,hogy meg fogják oldani azt is.
    Nem véletlen lesz a vulkanra valo attálás elötte. Pár éve az is elképzelhetetlen lett volna, hogy ilyen részletes modellekkel és ilyen részletes tájon elfusson a játék ráadásul VR felbontással is


    Egy szót sem szóltam a DCS DC-ről alant, nem értem minek hozod ide.

    De amikor maga az ED feje jelenti ki, hogy egy lényegében új MI kéne hozzá, akkor miről beszélünk? A Vulkan API-t már vagy 6 éve ez várja messiásként sok ember (még mindig nincs meg...???), de tehetsz bármilyen új grafikai engine-t alá attól a DC nem lesz bentebb.

    Nem azért nincs DC, mert a grafika viszi el az erőforrást. Egyszerűen az egész játék adatbázisa és minden nem úgy épül fel, hogy F4.0 féle DC-vel működjön. Tehát ez a része a kommentdnek is zavaros és irreleváns.

    (Még egy normális ATC-t sem sikerül csinálni a jelek szerint.)
    Utoljára szerkesztette: militavia, 2024.04.16. 10:08:02
  • repvez
    #52892
    Ahogy a válaszodbol kiveszem még mindig nem vagy tisztába a PBR-el, pedig már többször volt téma és elmondva.
    talán ez segit:


    #52890
    Azt sem értem, hogy miért csodálkozol azon , hogy egyedül irta a DC-t, kb a 90es évebe készült legtöbb játék az pár ember müve volt, egy egy ember csinálta a különbözö részeit . van aki modellezet ,van aki a texturát csiálta van aki a kodot. a 3d elött még modellezni se kellett.

    A diablot is kb 3 ember készitette, a doomot is, John carmak irta szinte az egész game enginet, bár akkor még nem igy hivták . és ami nem mellékes, hogy volt, hogy fél 1 év alatt elkészült egy teljesen uj játék ami nem 1-2 orás játékidőt tartalmazott, hanem heteket honapokat.

    Inkább az ami furcsa, hogy akkor egy ember tudott olyat alkotni amit 20 év elteltével egy egész csapat nem tud megalkotni.
    Meg ha jol értettem a csávo csak internship ként lett megbizva a feladattal, amit általában ingyen szokták csinálni, mert kb ez volt az elso megbizása és gyakornokként csinálta. igy viszont nem anynira erthetetlen a leaking, mert gondolom csak meg akarta tatani azt amit ö gyártott.És abban az időben nem volt sztem anynira szétszedve a kod modulokra, hogy el lehessen különiteni a játék többi részétöl.

    #52891
    Birom ezt a magabiztosságot, hogy ennyire meg tudod itélni, hogy mi mukodik és mi nem .fel sem merül benned, hogy valami változás jön amire ráharap a nép.
    10 évvel ezelött mikor mindenki 10vel irta a DVD-ket és szobakerült a felho tárhely mint opcio, te biztos megemlitetted/volna, hogy az életképtelen, meg, hogy a DVD is jo ,mert amugy sincs olyan gyors internetje sokmindenkinek, hogy mindent felpakoljon oda aztán most meg lehet nézni, hogy mi történt.

    ADCS-vel is ez a helyzet, honnan tudod a mai állapotbol megitélni, hogy hogy fog müködni a DC-je? gondolom ,hogy meg fogják oldani azt is.
    Nem véletlen lesz a vulkanra valo attálás elötte. Pár éve az is elképzelhetetlen lett volna, hogy ilyen részletes modellekkel és ilyen részletes tájon elfusson a játék ráadásul VR felbontással is
  • militavia
    #52891
    A legvégén a WT és MOO-k és miért nincs nagy léptékű hűborús MMO-nál azt nem ismerték fel, hogy a World of xy és a War Thunder azt ismerte fel, hogy az casual gamer figyelme és tudása meddig terjed. Rövidebb meccsek, korlátozott lépték, ami szénné lehet mikrotranzakciózni és ingyenesen játszható. Az ő modelljében egy igaz hogy skálázható, de HC cuccnak kéne havi előfizetéses alapon megélni. --> Ennek esélye 0.

    Tehát lehet, hogy ma technikailag meg lehetne csinálni, ahogy KK állítja, csak 99.9999%, hogy ez anyagi bukta lenne. Egy "kész", kiadott standalone repszim sem éri meg lassan 20+ éve. Akkor ez előfizetéses bázisú MMO repszim + háborús szim? Hááááááááááááát....

    Ráadásul a DCS azt is megmutatja, hogy ha még lenne is mögötte DC, akkor is a járművekkel feltöltés problémás lenne.
  • militavia
    #52890
    Az 50. percig eljutva, azért elég sok érdekes dolog hangzott el. Szerintem. Főleg az, hogy koncepcionálisan mit kért GL és ahhoz képest tágan értelmezve mi lett belőle. Mert hát tudta az IS, amit kért. Igen, a DC generál bevetéseket. Sok egyéb más mellett... XD

    Meg, ha jól értem, akkor a KK tökegyedül írta az egészet. Ami azt nézve, hogy mai eszköztárhoz képest kb. kőbaltája volt, egészen elképesztő lett a végeredmény. Főleg a hardveres korlátokat is nézve.
  • militavia
    #52889
    A kérdező hangminőségével semmi baj nincs, a KK meg sanszosan lehet, hogy már nem is dolgozik és nincs ilyenekre felkészülve. Azt sem tartom kizártnak, hogy ő telefonon tolta. Tudod, boomer generáció. :)

    Ha a 90-es évek közepén csak 30 páréves volt, akkor most kb. HATVAN...
  • repvez
    #52888
    hát nem tudom, nekem ez a videos jo témákat talál vagy jo embereket, de számomra olyan hallgatni mint sajtreszelövel rejszolni, egyáltalán nem élvezetes ellenben fájdalmas.
    Az elöző videoinál is úgy tunt, mintha teljesen felkészületlenul ami épp az eszébe jut azt kérdez ,de azt is összevissza van hogy hosszabban fejtegeti a saját kérdését mint az interju alany a választ.

    A mostani interju alany, meg valahogy fura nekem, mintha egy kicsit kettyós lenne, a saját mondatain nevetgél és dadog. Lehet már hogy idős, de azért lehetne összeszedettebben is . Ennek fényében az hogy elkottanytotta egy mondaatban, hogy ö szivárogtatott még nem jelent semmit, vagy igy volt vagy nem .
    A video hangminősége is eléggé rossz minöségu, hamár egy ilyen csatornát csinál, akkor legalább egy jobb mikrofont beszerezhetne.
    Persze itt, gondolom internetes beszélgetés volt, és az őregnek se volt meg a jo eszköze hozzá ,meg ki tudja melyik szoftveren keresztül beszélgettek, csak egy kicsit rossz volt néha hallgatni.

    És ahogy az elözö interjuinál is nem sokminden lényeges dolgot tudtunk meg az egy ora alatt , ami konkrétum lenne és nem csak ilyen anekdotázás meg a mostani dolgokrol a véleménye.
    A din kampány részről nem sok részlet vagy hogy emlékszik e még valamire amiben ki tudná javitani böviteni a dolgokat felismerné e még a saját kodját.
  • militavia
    #52887
    39:00 után, egy 25 éves titokról rántotta le a leplet. Ő szivárogtatta ki a forráskódot.
  • repvez
    #52886
  • repvez
    #52885
  • repvez
    #52884
    ez a PBR lényege, több layert kezel
    A régi texturának lényegében csak egy layere volt,erre kellett mindent ráfesteni.
  • militavia
    #52883
    Ha jól értem, akkor ehhez azért új skin is kellett, hogy ezek a szenneződések definiálva legyen egy külön (?) layeren?
  • repvez
    #52882
    egy pár uj kép a 4.38-bol. hivatalos I-hawk linkelte.


    ez a kép tetszik a legjobban, jol mutatja a PBR textura erőségét, hogy menynire jol elkülönul a különbözö anyagok a fényesség hatására.
    Utoljára szerkesztette: repvez, 2024.04.07. 11:34:55
  • militavia
    #52881
    Szimtöri 14. rész
  • Hiuuz #52880
    Ha nem több éves távlatokról beszélnénk akkor egy Szu-27/R-77 kombó még érdekes is lenne. Ezt leszámítva az F-15-re azért kíváncsi vagyok. Így is használható, de sok apróság van, amit az U4-re javítanak ha minden jól megy. Ja és egy új Tornado kabint is kalapálnak :)
  • militavia
    #52879
    U4 hírek-

    Hey folks, it’s been a while… a long while. You have not heard much from me lately, the main reason is because after a series of launches, @tbuc took over the Release Master place (and thanks for that, because I needed it badly!). U4 is in good hands. ?

    I know some are expecting a release for Easter, but sorry, no. You are right though that we are working hard on it ?

    U4 SCHEDULE
    Our plan for U4 was explained here and it is still our baseline. Our deadline was Q1 2024, but I believe we will not finish this in Q1, so my bet now is somewhere in May (@tbuc knows better, though). With luck, April.

    U4 PLAN
    As usual, this release turned out more complex than expected. One of the main reasons was the transition to PBR. There were some nasty bugs hidden there (specially related to lighting), some of them were present but not noticeable, others are new bugs introduced by this new model and its texture sets. We also spent quite some time transitioning aircraft data to protobuffers (more robust internal format).

    Here is the updated list:

    Link16 implementation for F16.
    PBR: this is in the final stages. We hope the last CTDs were sorted.
    OpenXR implementation: I believe this is finished from what I heard (haven’t tested it though, so cannot say).
    A/C data in proto format.
    F15:
    new 3D model!
    Basic F-15 A/G: it is possible to release bombs in very basic CDIP.
    Basic ILS implementation (still under test).
    More MFD pages implemented.
    Some new callbacks.
    Performance improvements (specially for AMD cards)
    New ballistic code.
    tons of bug fixes
    and more!
    The star of this release will definitely be the Link16, we hope you will have a whole new experience! I mean, this is a HUGE effort (affects UI, network, 3d, avionics, DTC etc).

    Also, graphics already shows a bit of improment over U3 with the introduction of PBR (this is a great step towards NT and unified database).

    There are some hidden gems, like the new explosion code, which takes fuel into account to decide how much the aircraft should burn or even if it should explode immediately.

    Please, also notice there are a lot of new things not listed here (@Mav-jp can probably tell more).

    WHAT IS MISSING?
    I believe Link16 is in the final stages. Once it is finished, we will be ready for release. But there are some points still bugging us:

    A dogfight bug which needs to be fixed (invisible after respawn).
    F15 ILS still not very precise.
    Shadows are still bugged from views which are not in the same position as the camera.
    Rest assured, we are working hard towards U4. The most serious bugs were fixed and now we are moving towards the end. The good news is that U3 seems to be doing good in terms of stability and we heard reports of MP with more than 40 people without issues.

    FUTURE
    A release as complex as U4 will probably bring some new bugs, which we will try to address with hotfixes. If all goes well, our goal is to make the move to NT after U4. But still too early to talk about it, so don’t expect it anytime soon.

    We are also planning some new aircrafts (red side…), and also implement more F-15 AG modes (which will be cool for ITO).

    Meanwhile, keep on rocking! Thanks for making this community the BEST!


    Utoljára szerkesztette: militavia, 2024.03.22. 09:33:44
  • militavia
    #52878




  • militavia
    #52877
    .
  • Hiuuz #52876
    https://forum.falcon-bms.com/post/393338
  • militavia
    #52875
  • repvez
    #52874
  • militavia
    #52873
    Eleve csak az U4-hez keresnek tesztert, nem a 4.38-hoz.
    A tesztereknek amúgy előbb sanszosan olyan feladatokat adnak felmérni a képességeit, amivel szűrik a jelentkezőket. Hogy egyáltalán mennyire ismerik magát a játékot.
    Utoljára szerkesztette: militavia, 2023.12.31. 11:10:08
  • repvez
    #52872
    látom sikerült megint a lényeget kiemelni a szövegből.
    NEm azt mondtam, hogy az a baj, hogy egy olyan egyén mondta aki keveset posztol, hanem azt, hogy elötte egy amolyan szóvivő szerüség bejelenti, hogy sokan csak azért jelentkjeznek, hogy megszerezzék a fejlesztés alatt állo cuccot, de arról nem szól, hogy amugy várják azopk jelentkezését akik komolyan gondolják.Erre pár ora mulva meg egy addig (számomra) ismeretlen személy akirol nem igen lehetett tudni, hogy a fejlesztők között van, meg egy amolyan nyilt jelentkezést ajánl fel hozzá. tehát akkor vagy nem beszélik meg ezeket a dolgokat vagy nem értem .
    igy akárki random ember is beirhatna, hogy adjanak meg adatokat vagy töltsön le valamit arrol a linkrol, aztán mire kiderül, hogy mondjuk egy csaló virusos cuccot terjeszt már páran beleszaladtak volna a dologba.
    Utoljára szerkesztette: repvez, 2023.12.31. 10:16:42
  • militavia
    #52871
    Az, hogy valaki a publikus fórumba mennyit ír, nem jelent semmit.
    Az FF csapatban is volt olyan, aki a belsőbe írt sok ezret, a publikba meg egy tucatot.
  • repvez
    #52870
    föleg ugy éárdekes, hogy Max nem sokkal elötte meg pont arrol irt, hogy sokan csak azért akarnak jelentkezni teszternek, hogy elöbb hozzáférjenek a ujitásokhoz, de egy szot sem szolt ilyenrol ,hogy a 4eshez keresnek tesztelöket, erre egy olyan ember aki eddig alig irt a forumba meg keres bétatesztelöket,
  • militavia
    #52869
    Érdekes beta kezdeményezés.
  • militavia
    #52868
    Konkrétan olyan idősek a fejlesztőek egy része, hogy már nem élnek. A hónap elején halt meg Ram22/Cloud9. A modomnál segített anno.

    Az MP meg nem szól bele semmibe.
    Ez már megmondták korábban is.

    A határidők és tervekről meg annyit, hogy sokszor én is igyekszem kitűzni időpontokat és saccolni. Szinte soha nem sikerül eltalálni, hogy mi mennyi időbe kerül. Pedig egy videó készítése nem egy új kód megírásának komplexitása. Közelében nincs. Az ütemterv arra jó, hogy karban lehessen tartani.
    Utoljára szerkesztette: militavia, 2023.12.29. 15:39:38
  • repvez
    #52867
    leirom én is a vélemyénem/gondolataim aztán lehet majd belémállni megint.

    amiota max bent van a csapatban talán egy kicsit olyan mintha végre lenne gazdája a bms-nek. lehet nem olyan sűrűn, de legalább van valamiféle tájékoztatás arrol, hogy hol tartanak mi az irány mit várhat az ember.
    A másik részrol meg azt érzem, hogy eléggé megmondja, hogy mi legyen és talán a régieknek ez sem esett jol , hogy egy ujjonan beugro lassacskán átveszi a vezetö szerepet.
    Természetesen azért azt is bele kell gondolni, hogy a kezdeti fiatal játékosok és fejlesztök ma már nyugdijas koru emberek igy érthetö ha már nem tudnak akarnak vele foglalkozni .
    De pont emiatt talán egy kicsit nagyobb nyitottság is kéne, hogy a fiatalabb tenni vágyok kapjanak egy kis kedvet ahhoz, hogy tudják és akarják is átvenni a stafétabotot, mert ha mindent az öregek megtartanak maguknak akkor megint oda jutunk, mint az eredeti forráskoddal, hogy senki nem tudja majd mi mit csinál.Persze ma már jobban dokumentált a kod ehhez .

    A másik ami ebböl lejön, hogy azért vannak itt belso ellentétek rendesen ha egy öregebb fejlesztöt hagynak elmenni egy fiatal miatt, az már csak remélem, hogy ha kicserélodik a banda akkor nem kezdik el követni a mai trendet és felhigitani a játékot.

    Ami a fejlesztés utemét illeti, itt is számomra ellentmondások vannak. amiota max megjött és azért kaptunk valamiféle tájékoztatást a fejlesztésekrol azota tényleg volt a nagy foverziok és pár kisebb amik nagyjábol hotfixként is elkönyvelhetünk mert nagy változásokat nem hoztak.

    1,5 évvel ezelött az volt, hogy a 4.37es után már nem jon más csak az uj 4.38as, azán szépen lassan jöttek az U1-3 ig . utána azt nyilatkozta, hogy már nem lesz ujabb megjelenés 4.38ig ami év végére várható. az u3as késett ebböl számitani lehetett hogy év végén nem lesz uj foverzio.
    Ezután az u 3 as megjelenéssel azt nyilatkozta, hogy az 4.38as megjelenés után uj megjelenési ciklusra térnek át ami sokkal több verziot kjelent ami igy talán nem lesz mindig a legstabilabb, de hamarabb tudnak fejelszteni.
    most akkor mi lesz a fejlesztés iránya és uteme, ha lesz még egy u4 a régi föverziöhoz, de az uj 4.38 még nem jelenik meg a jövö évben , akkor lesz majd egy javitásnak is aljavitása ahogy most is? u3p2? mert ha az u4 kijön akkor csak ugy tudják tartani az igért ciklust ha a régi rendszerhez kiadnak még több kisebb patchet.
    A kérdés, hogy ez a fajta változás mennyire a microprost hatása és menynire inkább technikai jellegű amit igy az utemtervehez képest nem láttak elöre jönni és egy évet legalább eltart a javitása megoldása.
    Max pedig azt is nyilatkozta, hogy probálnak valamiféle határidöket tartani és hogy azokat a featurokaet beletenni amiket arra az időre tudják teljesiteni.
    Tehát ha a 4.38 as első körben ha jol emlékszem még nyárra volt utemezve aztán elcsusztatták év végére és most talán egy ujabb évvel akkor ott valami olyasmi hibának belső változásnak vagy akár a mocroprost féle behatásnak is lehet gondolni ami alapjaiba rugta fel ezt a koncepciot amit ök elöre elterveztek maguknak.
  • militavia
    #52866
    Lesz U4 és 4.38 lehet, hogy nem is lesz 2024-ben.
  • repvez
    #52865
    2. hotfix az U 3as patchhez
  • repvez
    #52864
    erre számitottam is, hogy késni fog, már amikor a U3ast bejelentették, hogy késni fog és nem adják ki nyáron már akkor mondtam, hogy vagy a u3ast nem kellene kiadni vagy a 4.38ast fogják elcsusztatni, hogy llegyen értelme a tesztelésre a nagyobb tömegek részére is , hogy a felmerülö problémákat az ujabb kiadásban már javitani tudják.

    Mondjuk elég nagy gondba tenyerelhettek bele, ha az év végi megjelenést legalább 6 honappal kell elhalasztani miatta.

    Én azt is megkockáztatnám, hogy mint a DCS-nél lenne egy open béta és egy stabil ág amit használhatnánk, igy hamarabb felszinre kerülnének a hibák. megmaradna addig a 3.37es vonal a stabil részen ,de mellette lehetne a 4.38ast is tesztelni amikor már játszhato álapotba kerül. igy mindenki tisztába lenne vele, hogy ez még nem a kész játék arra ott a régebbi kiadás, de lehetöség lenen szélesebb körben tesztelni kiprobálni a modokat mindenkinek a saját gépén és bekuldeni a buglistát.
  • militavia
    #52863
    Hi community, two topics today.

    Now that 4.37.3 is out, I hope you are all enjoying it. We know, there are bugs here and there, and we are addressing it. Topic number 1: we plan to release a hotfix very soon with some more critical issues:

    CTD in MP when changing flights.
    Airbase lighting not working.
    Maddog not working.
    Fix broken clamp logic for right-throttle
    F15 fix paddle AP bug and release of weapons
    We will begin testing it this week, if all goes well, expect a couple of weeks for release.

    But what after that? That is topic number 2:

    I know, you all have seen a lot of teasing about new terrain. But I will be honest: for now, it is still a bit far from reality. The ground war is not working as expected and we still have objectives misplaced. There are also performance issues that need to be taken care of. The good news is that some folks in our team are working on it and updating the internal version so that we can get more tests and improvement. How far? Very hard to say, but I wouldn’t expect it in the next 6 months. I could be wrong, though (for better or worse).

    But… we are not waiting for it to finish. We are porting more things from our internal version to 4.37, so that in our next version you can have some nice stuff which are not terrain related. We are also adding some cool stuff. Our plan is roughly:

    Fixes of the bugs reported (so far not many…).
    PBR: in fact, screenshot thread already has a leak of this if you look closely ?
    OpenXR implementation: we saw great progress on this, implemented by a new coder. Very promising results, including AR.
    More F-15 modes, specially A/G.
    And internall, we will start transitioning some data to more modern format.
    These are the main objectives, but we always add more stuff here and there.

    My bet is to have 4.37.4 somewhere in Q1 2024. Hope I nail it this time