18612


Dragon Age banner kép
Megrendelhető magyarul: 576KBYTE és a CD GALAXIS

Ha a patch után nem indulna, KATTINTS IDE

| SPECIALIZÁLÓDÁS | AJÁNDÉKOK |
  • Anonymusxx
    #18612
    Magyar nyelvű D.A képregények nincsenek valahol?
  • Anonymusxx
    #18611
    Most fejeztem be Merill Barát v ellenség küldit, rohadt szürreállis volt hogy
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    megöltem a helytartót, majd utána mindenkit, utána a házában találkoztam vele, ott sírt, 2 mondatot váltottam vele, és már semmi baja se volt, vigyorgott mint a vadalma... Ez mi? Fullra leölöm a táborát, és csak ennyi a rekació ? Szerintem valahogy nem illik bele ez a rész, vagy nem tudom, na meg az se h Meril ennyire könnyedén veszi a halálukat...


    Amúgy nagyon jó rpg, a nagyon kidolgozott karaktereknek köszönhetően, nem is nagyon tudok más hasonlót , szerintem ez az egy játék van, amiben ennyit dumálnak egymással a szereplők , és ennyire ki vannak dolgozva...
  • Kancsalborz
    #18610
    Döglődik ez a fórum már egy ideje.
    Ez egy feature szerintem újabban, hogy random látod a hozzászólásokat...XD

    Nem akarlak elkedvetleníteni, meg találkoztam már olyan "fura emberrel" is akinek bejöttek ezek a DA-s borzalmak, de kb. az úgy jó is lesz hozzá, mármint a deepl-es fordítás, annyi "munkát" max. még megér, de többet egy centet sem.
  • Anonymusxx
    #18609
    ja most látlak, tök fura akkor nem volt itt a hozzászólásod...
    Van hozzá külföldi felirat szerencsére, azt deepl-el lefordítom, és kész...
  • Anonymusxx
    #18608
    Azt írja a forum h Kancsalborz szólt hozzá ma 13:05-kor, de nincs itt semmi...
  • Kancsalborz
    #18607
    A mai napig sem méltatta senki arra sem őket, hogy lefordítsák, nem véletlenül...XD

  • Anonymusxx
    #18606
    Dragon Age: Redemption nézhető valahol magyar felirattal? Vagy a Warden fall?
    Utoljára szerkesztette: Anonymusxx, 2023.02.16. 15:33:10
  • Kancsalborz
    #18605
    Ja, tudom hogy hülyén működik a fórum.
    Én is most látom amit írtál laptopon, telefonon nem nyitotta meg.

    Hát ez érdekes egyébként a játékkal kapcsolatban.
    Én ugyanúgy a Mod Manager 1.0-át használom, az létrehozott egy Mod-mappát a játék főkönyvtárába, elindítottam, beálítottam a modok elérési útvonalát, a játék elérési útvonalát, engedélyeztem az automatikusan felismert modokat amiben ott van a magyarítás is, és rányomtam a "merge" gombra. Ennyi.

    Két perc volt az egész, és azóta f@szául működik...
  • Plata
    #18604
    Azzal ami a magyarításhoz adtak.
    Bocsi,nem láttam a hsz-ed mert az sg fórum totál defektes mostmár,láttam hogy írtál egy hszt.De mégsem lehetett eddig látni.
    Most hogy már én is írtam egyet látom a hsz-eket.
    Háát.lehet hogy egyszer megint megpróbálom.
    De akkor újra kell kezdenem úgyis,mert az a játékmentés szerintem elveszett.
    Bármit próbáltam a játék úgy kifagyott hogy újra kellett indítanom a gépet.
  • Plata
    #18601
    Érdekes az SG fórum.
    Látom hogy valaki írt egy hozzászólást,de a hozzászólás nem látszik.
    Egész addig amíg én is nem írok egy hozzászólást a fórumban,akkor láthatóvá válnak az előző hsz-ek.
  • Kancsalborz
    #18602
    Kiegészítés az előzőhöz:

    A harcrendszert valóban szokni kell, olvastam hogy a társak AI-jával van gond, de én ezt nem tudom, mert hard-on játtszva "full manuálban" irányítom őket, meg a better camera mod-ok sokat javítanak a dolgon, illetve van egy jó kis progi arra hogy ne kelljen a kamerakezeléshez a jobb egérgombot nyomva tartani, mert attól én is tenyleg fél óra után agyrákot kaptam, azt nem is tudom hogyan képzelték a készítők...XD

    Ettől függetlenül a harcban is van elég kihívás, és érdekes is, nem lehet a legkisebb csatának sem csak úgy nekiszaladni, van friendly fire, figyelni kell a resist-eket stb...
    Annyi, hogy így állandóan pause, parancs, 10mp- játék pause, parancs, 10mp-játék módban ahogyan én nyomom "kissé" töredezett a csata gameplay, de engem ez nem zavar... :)




  • Kancsalborz
    #18601
    Ez érdekes, melyik managerrel akarod mod-olni ?

    Nekem magyarítással együtt is tökéletesen működik a Steam-es változat, bár sok mod nincs fennt mert a Nexus-on én kevés hasznosat találtam ami nem a cheat, vagy 15-16 éves szűzkisfiúk kukiját mocorgató sz#pósszájú "szeximaca" main karakter kategóriába esett, ilyeneket meg én nem használok XD...


    Better Battle camera, loot animáció eltüntető, scan range növelő, unofficial patch, stb...

    Mondjuk a magyarítás read me-jében benne van, hogy azt rakd fel utoljára, illetve ha új mod-ot raksz fel újra kell merge-elni minden alkalommal, meg a magyarításban lévő bat file-t elindítani, különben összeomlik a game.

    A játék meg szerintem egyáltalan nem rossz, mondom ezt úgy hogy bár az első részt végignyomtam rám nagy hatással nem volt, a kettőt meg 6-8-őra után töröltem a francba.
    Ezt anno már pont ezek miatt ki sem próbáltam, most Ardea magyarítása miatt kezdtem el, csak azért mert ő forditotta, és eddig meglepően jól szórakozom.

    60-órát nyomtam bele úgy, hogy még csak most vagyok túl az Orléz "császárválasztáson", ami tudtommal még a főszálnak is csak kb. az egyharmada, plusz van egy rakás mellék, plusz a DLC-k...

    Csak a várban egy-egy mission után is el szoktam tölteni 2-3-órát dumálással, kovácsolással, felszerelés b@sztatással, stb... ;)

    A történet, a párbeszédek a lore is egészen jó, kevés "cringe" vagy túltolt dologgal találkoztam eddig. A térképek is nagyon hangulatosak, nekem szépek, és tele vannak tennivalóval eddig.

    A harakterek sem rosszak, vár valóban kicsit kommerszek, egészen hihető motivációkat tudnak előadni.

    Én pl. direkt mindenféle walktrough-ot mellőzve saját kútfőből játtszom, mert nem érdekeltek soha az ilyen "ideális végigjátszások, meg full acsizások" és értékelem azt hogy oda kell figyelni hogy ki mit mond, meg el kell olvasni a leveleket, könyveket hogy képben legyél, és ne maradj le dolgokról.

    Ez nekem tetszik eddig. Valszeg 200-óra felett lesz a vége. :)




  • PiszkosFred
    #18600
    (en is a letoltes gombra varok, azt hittem lesz preload, de csak konzolon van, steamen EA kezdeten lehet tolteni)

    Hat, lattam par videot az elozetes gameplay/review cikkekbol es bizony ha nem egy palce van a kezeben az illetonek, hanem egy bow, akkor amennyiszer elugrott a tamadasok elol es kontrabol lott, nem mondtam volna meg, hogy az most egy DS/Elden Ring easy fokozaton, vagy a HL jatek :)

    Latva a Dreadwolf leaket, valami hasonlot mutatott abban a par secben es szerintem ez marad is, a combat nem fog a megjelenes elotti utolso idoszakban mar gyokeresen megvaltozni.
    Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2023.02.06. 17:59:49
  • lwb
    #18599
    Pár óra múlva nekem :D

    De szerintem HL nem lesz annyira GoW-klón, mint a DA:Dreadwolf. Legalábbis a leírások alapján.
  • PiszkosFred
    #18598
    "az meg hogy God of War stíllusú akciójátékot akarnak belőle csinálni, az teljes zsákutca."

    Ez az uj trend, open world + Souls/GoW fele akcio-harcok, csak kulonbozo nehezseggel. Elobbi adott volt a DAI ota, utobbi meg most jon, vagy lasd Hogwarts pl par nap mulva.
  • lwb
    #18597
    Örülök, hogy tetszett neked, én is elvoltam vele, ettől még csalódás volt a végén nekem és nem a bugok miatt.

    Ez itt off, nem megyek bele a részletekbe, a MEA topicban leírtam spoiler tagben a gondjaimat a történettel. A karaktereknél van más "hasonlóság" is: pl. a két obligát kezdő dögunalom ember karakter (Ashley, Kaiden az 1-ben, Miranda, Jacob a 2-ben, James, Ashley a 3-ban, itt meg: Liam, Cora) vagy a turián "jóbarát", ezúttal női kiadásban. Tényleg semmi eredetiség nincs a játékban. A paragon/renegade kipicsázása csak azért gáz, mert az adott +1 végigjátszási értelmet a történetnek. Ezt lecserélték a nagy kövér semmire, minden végigjátszás tökugyanaz a MEA-ban.
  • Calver
    #18596
    aláírom, hogy közel sem tökéletes, viszont számomra hibákkal teli, de kiváló szórakozás volt. bughalmazként kiadás miatt teljes bukás lett, be is tolták gyorsan a fiók mélyére, pedig baromi nagy potenciál volt benne.

    hozzátenném, hogy én amint megláttam, hogy crafting rendszer van benne és hogy hangsúlyos lenne, első dolgom volt modokkal ezt többé-kevésbé kiirtani, modern RPG-k lépfenéje... viszont azt kiütve kaptál egy időhúzástól mentes (és így is kibaszottul hosszú), az erősségeire fókuszált játékot.

    ...és azért azok bőven voltak. karaktereket nem te vagy az első, aki ME1-hez hasonlítja, de ez max felületesen lehet igaz: igen, van mindkettőben fiatal asari tudós, de az egyik egy kimért, visszahúzódó kislány, a másik egy bespeedezett aranyhörcsög. van krogan harcos, az egyik a népét akarja összevakarni, a másik csak egy troll öregember aki unokájának próbál valami élhetőt összevarázsolni. kb ebben ki is fújt számomra ahol bármi hasonlóságot lehet találni régi ME karakterekkel.

    a helyszínek kurvajók és gyönyörűek voltak, a karakterek beszélgetései és mellékküldetései szintúgy (Liam-é kiemelkedő, végigverekedni magad egy hajón ahol folyton változik a mesterséges gravitáció helye egyszerűen zseniális), a történetnek megvoltak a maga gyengeségei, de a többi szerintem remekül kárpótolt. a "moralitás-mérce" nekem kurvára nem hiányzott őszintén szólva, ahogy az előző Mass Effect-ek "edgy" hangulata sem, kaptunk egy sokkal könnyedebb hangvitelű, humorral és felfedezéssel teli játékot. a főszereplő csaj alap feje viszont kétségkívül undorító, szerencsére ezt is helyre lehetett rúgni modokkal.

    nekem hatalmas élmény volt az egész, pedig amikor leültem elé, konkrétan semmi jóra nem számítottam.
  • Plata
    #18595
    Ha már ennyire benne vagytok a témában,Dragon Age Inq miért ilyen szar és nem lehet moddolni?
    Steam-es van meg,de nekem a magyarítástól is meghal a játék.
    Dragon Age origin nem volt ilyen szar,sem a kettő.
    Vagyis az eredeti origines igen,de mivel az úgyis grafikai bugos így törtel játszottam ami nem bugos és azt tudtam moddolni win10-en is.Eredeti origin-es két változatban is megvan,de mind a kettő szar Win10-el,olyan defektesek az NPC-k ruhája és kinézete hogy az gáz.Viszont a másodikkal nem volt problémám moddolás terén sem.De ez az inkvizítor úgy meghal ha moddolni próbálom hogy többé be sem tudom tölteni a mentésem.Max új játékot lehet kezdeni.
  • lwb
    #18594
    A Bioware úgy a ME3 fejlesztésének közepe óta lényegében nem akar RPG-t csinálni. Legalábbis ez az érzésem. A ME3 össze lett csapva, ami meg utána jött, az mind külön-külön beszédes. DAI egy offline mmo, óriási üres terek, egyetlen hub, város az egész játékban, minden más csak üres tájak, ott mászkáló és újratermelődő ellenfelekkel. Gyűjts x-et y-ból típusú mmo küldetések és szintén mmo-kból ismert felkiáltójelvadászatok. A játék játszható volt, de jónak nem mondanám.
    MEA-t kiadták másik stúdiónak, annyi variáción ment át, hogy a végleges terméket alig több, mint egy év alatt dobták össze, ami elképesztő. A technikai bugokat peccselték, de a lyukakat a játék világában és az unalmas történetet, klisés karakterket semmi peccs nem tudta kijavítani.
    Anthemmel Destinyt akartak másolni, mert az volt az akkori sztár: beleálltak a földbe. DA4-nél eleinte live service játékot akartak, de azok sorban mennek tönkre (amit mindenki látott előre), ezért most gyorsan dolgozzák át god of war-klónná némi rpg elemmel, mert a god of war most népszerű. Semmi eredetiség, mindig másolni valamit, ami épp népszerű. Ennyi lett a bioware az elmúlt 10 évben.
    Utoljára szerkesztette: lwb, 2023.02.06. 07:07:59
  • lwb
    #18593
    "egyetlen jó dolog ami az elmúlt bő évtizedben kijött tőlük, az a Mass Effect: Andromeda volt"

    A világ legunalmasabb játéka volt, a legkevesebb baj azzal a bugok voltak. Az unalmas játékmenet és a teljesen ME1-ből nyúlt karakterek miatt kitűnő vénymentes altatóként funkcionált. Legalábbis nekem. Ehhez adódik a tökéletes igénytelenség, a paragon/renegade rendszer kicsinálása és helyette a teljesen értelmetlen és funkciótlan, nulla változást eredményező dialógusrendszer bevezetése, amivel lényegében minden újrajátszást feleslegesség tettek.
    Konzolon a 30 fps verzióhoz sose érkezett 60 fps peccs, annyira feladták. A kiegészítő is ment kukába.

    Ízlések és pofonok, de nekem a MEA a legrosszabb rossz játék: unalmas. Nem borzalmas, csak teljesen színtelen, szagtalan.
  • Calver
    #18592
    BioWare kb Mass Effect 2 óta nem csinált jó játékot. Dragon Age 2-n érzett, hogy zseniális lehetne de elsiették, aztán Mass Effect 3 kb faszrahúzta az egész franchise-t (nem, nem csak a befejezés, minden fos volt harcot leszámítva), egyéb termékeiket nem is emlegetném. egyetlen jó dolog ami az elmúlt bő évtizedben kijött tőlük, az a Mass Effect: Andromeda volt, de azt másik stúdió fejlesztette, és azt is sikerült olyan bugos szarként kiadni, hogy egy év kellett, mire játszható lett.

    sajnos ez a BioWare már messze nem az a BioWare akik 90-es/2000-es évek legjobb szerepjátékait csinálták.
  • lwb
    #18591
    DA: Dreadwolf leakek megtekintése után azt kell, hogy mondjam, hogy ez édeskevés lesz. A grafika inkább mobiljátékra emlékeztet, az meg hogy God of War stíllusú akciójátékot akarnak belőle csinálni, az teljes zsákutca.

    Nem tudom mi van a Bioware-rel, de tartok tőle, hogy a stúdió utolsó játéka lesz ez.
  • Demiurge
    #18590
    Visszaolvastam én is és csak annyit láttam, hogy ez a valaki csak fejjel rohant falnak sokszor egymás utána és utána panaszkodott, hogy fáj a feje. Tisztán látszott, hogy nem akarta megérteni, hogy mi miért van a játékban hanem csak a saját butaságát próbálta ráerőltetni és utána panaszkodott amikor a játék nem hajlott az akaratához.
  • Anonymusxx
    #18589
    Pedig ezzel én is egyetértek..
    De ahogy visszaolvastam molnibalage83 -nak se tetszett túlságosan a játék amúgy...
  • Ssenkradlive
    #18588
    Mondom azzal kezdtem. Nem azt hogy azok voltak akkor a jók. És így van, a Wizardyk, meg Ultima-k ezerszer jobbak voltak, de én még csak akkor kezdtem el játszani. Az a mondat ennyit jelentett nem többet, es a mondanivalóm többi része ettől nem változik.

    A CoD meg fordítva ertendő. Az hogy mi volt, az egy dolog. (És igen, megjelenésekor újító)
    Én arra ertettem, hogy az amit most jelent a brand neve...
  • PiszkosFred
    #18587
    Nalam C64-en a Bard's Tale 3 volt a kapudrog (meg akkor is, ha egy evig csak az elso varosban tudtam jatszani, mert az "x oldal y szo" vedelem kifogott rajtam akkoriban), aztan jott minden, korabbi 1-2 resz, majd EoB, Ishar, Krynn triologia, meg ami a csovon kifert egeszen mai napig.

    Meglepo amit allitasz, valoszinuleg nagyon kulonbozo korokben mozogtunk, mert egeszen mast tapasztaltam amikor a DAO-rol beszeltek azokon a forumokon vagy kozossegekben, ahol engem ett akkoriban a fene.

    Most csak ugy rakerestem a top 100 rpg all time jellegu posztokra, es hat mindegyikben ott van a DAO, rendszerint az elso feleben, sot, top10-ben. Azzal egyetertek, hogy nem attol jo egy jatek, mert sokan jatszanak vele (bar van azert nemi osszefugges, csak mas szempontok alapjan), de a DAO dontesek es azok kovetkezmenyei, a fo sztorija, a felberelheto tarsak es azok eredetsztorija, a romanc lehetosege, a tobbfajta vegigjatszas, a klasszok specializacioja, a tarsak "AI-janak" programozhatosaga, stb-stb. ez akkoriban azert elegge elvarazsolta a fantasy rpgk szerelmeseit, Morrowind es KotOR mellett eleg sokszor volt viszonyitasi alap.
  • Daermon
    #18586
    "DA az RPG-k új COD-ja"
    Mondjuk ennél nagyobb ökörséget se olvastam :D Aki azon a fórumon kitalálta ezt, az vagy nem ismeri a DA-t vagy a CoD-ot.
  • lwb
    #18585
    Vicces, hogy grafikával jössz, aztán meg az EoB-okkal. Nem azért, de az Eye of the Beholder sorozat annak idején egyvalamiben emelkedett ki: a grafikában. Amúgy egy kifejezetten gyenge, akciószerű blobber volt, amit a Wizardryk meg az Ultima Underworldök már rég kenterbe vertek évekkel korábban. De még a Might and Magic sorozat is. Igazi rpg akkor már inkább a gold box SSI játékok, mint az EoB-ok abból a korból. Egy PoR és a sorozat többi része minimál grafikával is rávert minden EoB-ra.

    Ha meg már CoD: azért azt ne felejtsük el, hogy honnan indult a sorozat. A CoD 2 konkrétan az Ellenség a kapuknál játékverziója volt, egy rakás újszerű megoldással. Messze nem csak a grafikáról szólt pl. a filmből is ismert effektek, amikor melletted csapódik be egy lövedék itt jelentek meg először. Ezek ma már természetesek egy fps-ben, de akkor nem voltak azok.
  • Plata
    #18584
    De nekem eredetileg van benne gyári magyar nyelv emlékeim szerint.
    Nekem nem 117 óra volt,főleg nem az elsők.
    Minden vackot megkerestem és mindent tudni akartam és mindent megtalálni.
    De persze később rájöttem hiába,bizonyos dolgokat úgyis csak akkor tudok meg ha más féle karit is kezdek.
    Utoljára szerkesztette: Plata, 2023.01.05. 13:47:34
  • Ssenkradlive
    #18583
    Én meg sok helyen olvastam ezt, szintén "régi motorosként" még az EoB szériával kezdve...

    Nem kifejezetten negatívat, nem jellemzően, csak konkrétan azt amit írok: Hogy ez egy szimpla a sok közül.
    Konkréten ezt a "DA az RPG-k új COD-ja" szöveget is egy nagyobb külföldi fórumon az első megjelenése után, és igen találónak tartottam sokakkal egyetértésben... ;)

    Nagy, és ismert, nagy költségvetésből készült csillivilli grafikával, úgy megcsinálva, hogy azt minél nagyobb tömegek fogadhassák be.

    Mint a CoD, TW, stb. ilyenek. "Toplisták" élén persze. De ezek a toplisták kb. Olyanok mint ahogyan a "Brit tudósok megállapították" című cikkek, szerintem...XD

    Ezek a legismertebbek. Nem a legjobbak.
    A grafika az egyetlen kiemelkedő tényezője jellemzően ezeknek a műfajon belül, más nem.

    De nem megbántva senkit, nekem meg úgy tűnik sok-sok fórum véleményeit olvasván, hogy a legtöbb embwrnek mai napig a legfontosabb szempont a grafika.

    Ez rendben is van, csak nem ők jellemzően az adott műfajok rajongói...
  • lwb
    #18582
    Az első rész minden helyszíne egyedileg megrajzolt, nincs két egyforma. Mi a közös szerinted Lotheringben vagy a Deep Roadsban? Egész másképp néz ki egyébként az elf település és Denerim városa is.

    A DA2-ben viszont szó szerint, túlzás nélkül 1 db barlang van és minden, barlangban játszódó quest ugyanazt a térképet használja. Ugyanez áll más típusokra. Játszd újra a játékot, a második részt és látni fogod, miről beszélek. Ez nem művészeti megoldás, hanem szimpla lustaság, egyszerűbb volt egy pályát megcsinálni és 12-szer újrahasznosítani, mint 12 külön pályát egyedien megrajzolni.
  • Anonymusxx
    #18581
    Nekem kb 117 órából kitelt az egész fullos pakk, azért a többszáz óra túlzás :))
    Amúgy van hozzá javított magyarítás, szerintem érdemes azt használni

    https://magyaritasok.hu/forums/topics/414/dragon-age-origins
  • Anonymusxx
    #18580
    Az pont h az első részben van, kb ugyanaz a helyszín van mindenhol... Az egész játék vagy egy kastélyban játszódik, vagy barlangokban, vagy olyanban ami nagyon hasonlít erre a kettőre.. Egyedül a mágustorony ami nekem tetszett, a többi totál unalom. De nemcsak h a helyszínek totál hasonlóak, hanem még az ellenségek is ugyanazok...


    Az meg nem biztos h számít valamit, h az embereknek tetszik, pl milyen "zenék " vannak a youtube felkapottban? Néha megnézem, mert érdekel a trash... Milyen szarok vannak a moziban is ? Szóval az semmit sem mond h az emberek szeretik = jó..
    Lehetne még sorolni h mik azok amiket az emberek szeretnek és az alkotás v termék mögött nincs tartalom, vagy hasonló..
  • Plata
    #18579
    Tény hogy régi játék,de nekem még tavaly is be jött a kinézete.
    Őszintén szólva a kinézete sosem izgatott,inkább az összetett világa,az az ezer féle rejtett dolog,amiket csak többszöri végijátszással lehetett felfedezni.
    Hiszen nem volt elég egyszer végig vinni,minden életutat végig kellett vinni ahhoz hogy mindenre rá jöjj.
    Például törpékből is kellett legalább 3 végigjátszás,nemes és nem nemes törpével,női és pasi törpével.
    Na és a többi fajjal is így volt.
    Most hogy kipróbáltam a hármat újra kedvet kaptam az első részhez.
    Bár az megint többszáz óra lenne.
    Az elsőszerencsére még magyar,legalább azzal nem kell vacakolni.
  • lwb
    #18578
    A DA2 újrahasznosításával nem az a baj, hogy ugyanazt a helyszínt keressük fel többször, hanem hogy konkrétan egyféle helyszín ismétlődik más-más név alatt. Barlangból, romokból stb egy térképmodell van és minden dungeon ugyanaz, csak max. itt-ott egy-egy járat le van zárva vagy a járat másik részén kezdünk. Ez nettó lustaság volt a cég részéről.

    Maga a játék szerintem sem lett amúgy rossz. Érdekes és egyedi koncepció egy család és egy város történetének több évet felölelő elmesélése. Nekem sokkal inkább bejött a DA2, mint a DAI, ami egyszerűen csak k unalmas volt. Az éneklős résznél meg olyan szekunder szégyent éreztem, mint játék alatt még soha. Cringe a köbön.
  • PiszkosFred
    #18577
    "Mert sok más ember szerint meg nem hogy az egyik legjobb, de még az első ötvenbe se fér be nagyon az RPG-k rangsorában."

    Nem oregedett szepen, foleg 2023-ban mar kisse kopottas a jatekmenet, de anno nagyot ment es ellentetben veled, eddig nagyon ritkan talalkoztam olyan emberrel, aki ne tartotta volna az egyik legjobb rpgnek. Pedig idestova 35 eve mozgok kozossegi terben es kovetem a mufaj minden rezduleset. Lehet szerencsem volt, hogy elkerultek a negativ reakciok? Nem tudom, latva a rengeteg toplistat, ahol az elejen, de minium az elso feleben szerepel a DAO, szerintem nem szerencse kerdese, hanem a te alltiasod tunik egy picit tulzasnak.

    A masodik resznel sokan elkovetik azt a hibat, hogy az onismetlodest emlegetik a helyszinen es karakterekkel kapcsolatban, csak azt felejtik el kozben, hogy ott a sztori tobb evet olelt fel es egy adott varosban jatszodik, emiatt ertheto az assetek ujrafelhasznalasa (meg ha nem is galans es szerencses megoldas, ez teny). A DAI-t hagyjuk, sokan szerettek, de az egy fejlesztes kozepen egyjatekositott mmo lett, sok-sok tartalommal, de az mmokra jellemzo "jatekelemekkel".


    Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2023.01.05. 11:53:40
  • lwb
    #18576
    Nyilván ízlések és pofonok, de ha játékosszám/népszerűség alapján nézzük, akkor a DA:O az bizony top rpg a többi single player rpg között és a CoD pedig annyira top fps, hogy kb az első helyen áll. Ezek itt AAA játékok, nem lehet őket valami indie izéhez hasonlítani.Nekem nem top 10-es játék a DA:O, de sokaknak meg igen, mert mondjuk nem játszottak újonnan egy Fallout 1-gyel és azért az mai szemmel már nem olyan vonzó, mint 25 évvel ezelőtt volt. De a DA:O még ma is teljesen játszható játék.
  • Ssenkradlive
    #18575
    Ne haragudj, de írd azt is oda hogy : "szerinted".
    Mert sok más ember szerint meg nem hogy az egyik legjobb, de még az első ötvenbe se fér be nagyon az RPG-k rangsorában.

    Olyan inkább mint a CoD az FPS-ek között.
    Minden laikus rávágja azt a nevet, ha kerdezik melyik az egyik top, mert azt olvasta a legtöbbet, meg ha "puttyogtatni" támad kedve azt veszi meg/tölti le, mert azt ismeri, de a stílus ismerői csak röhögnek ezen.

    Mint a Stratégiáknál régen a Red Alert, meg a TW-sorozatok...

    Kb. ennyi az RPG-k között a DA....

    Egy cukormázas "szétáramvonalarott" kommersz kliséhalom, amit mindenki ismer. ;)
  • Demiurge
    #18574
    Szépnek szép de amint túljutsz a kinézeten való ámuláson már csak nagyon lapos és unalmas játékmenet marad. Az egyetlen számomra maradandó dolog a sárkányok elleni harcok voltak. A többi felejtős.
  • Anonymusxx
    #18573
    Hát ízlésről hülyeség vitatkozni, de szerintem közelébe sincs a legjobbnak, max annak aki nem játszott más rpg-vel...
    Számomra legjobbak, Baldurs gate, Drakjensangok, Planescape, Fallout 1-3 hírtelen ennyi jut eszembe.

    Amúgy a 2. része jóval jobb mint az 1, legalább a város városnak tűnik, nem pedig egy üres mappnak, és nem minden ugyanolyan fakó, élettelen...