243
3D modellezés, rajzolás
  • Malakai
    #243
    4GB, az 5.0-ból ha minden igaz lesz már x64 verzió.
  • Sliders
    #242
    Én azt szeretném megkérdezni, hogy a Zbrush mennyi memóriát tud a rendszerből felhasználni? Tehát egy nagyon részltes modell vagy modell együttesnél például mennyit eszik átlagban?

    Nyilván nem lehet ezt most így kijelenteni pontosan, de nagyjából? Például 96 GB memóriát le tud zabálni?
  • ILLNeo
    #241
    Szevasztok!

    Egyrész csatlakoznék!!!!
    Másrészt a modellezés és a compositot szente egymástól függetenül is tudjuk kezelni compozitáló programok keretében lásd Nuke, Combustion, és az általam nagyon prefereált Fusion.
    Az UVWmap az tényleg megoldás ahhoz én is Zbrush használok. A 3d progiba mindig tárgytól függően relative kevés polyval indítunk és utána jöhet UVWmap. Majd be a compositeban és mehet a forgatott anyaggal való fényelés és motion trackig. (fordított sorrendbe)

    Ezt csapat dolgot meg szeretném komolyan venni. Úgyhogy majd emailbe folytatjuk a részleteket!
  • DirtyVisions
    #240
    Sziasztok!

    Nem tudom igazán, hogy hova is érdemes írni, de hátha itt jó lesz. A helyzet az, hogy filmekbe szeretnék némi 3D-t tenni, objektumokat, animációt. Ahhoz viszont, hogy ez igényes legyen, magas poligon számú modellek kellenek, ám ezekhez már nem a legjobb megoldás az UVW map használata, mert túlságosan időigényes. Így arra gondoltam, esetleg a Zbrush és társai segítségével lehetne texturákat készíteni. Na most, nem tudom hogy is kéne ezekhez hozzáállni. Milyen részletességgel kell megcsinálni a modellt, akár egy maxban, vagy bármilyen progiban, majd ha átteszem, onnan mik a lehetőségek. Esetleg tudna-e valaki ebben segíteni? A másik, nemrég alakítottunk egy filmes csapatot, igazából ennek a nevében írok most. Esetleg szeretne-e valaki ilyesmivel foglalkozni? Sajnos még fizetés nélkül, hiszen nekünk sincs még bevételünk. Szóval ha valaki itt ért az ilyesmihez és van kedve filmekben dolgozni, annak várom a jelentkezését.

    E-mail: [email protected]
  • ILLNeo
    #239
    jól van sok sikert =)
  • lipike2005
    #238
    Én se vagyok mestere XD :P
    Mondjuk 2 éve foglakozom a maxal meg a hozzá hasonló porgramokkal.
    És most a ZB. vel azeretnék egy kicsit komolyabban foglakozni, hogy szebb modelleket, kidolgozottabb végeredményt kapjak, mert hát azért maxba nehéz jól kinéző highpoly-s modellt csinálni.
    Na de ha lesz valami szólok.
  • ILLNeo
    #237
    nincs mit. =) Szólj ha tudok még vmit, nem vagyok nagy mestere a dolgoknak csak engem is érdekel...
  • lipike2005
    #236
    Köszönöm szépen a fáradozást!
  • ILLNeo
    #235
    Ezeket találtam neked:

    3dsmax to zbrush tutor
    ismét
    Videótutorból több van:
    itt érdemes körbenézni:DTutors meg itt Gnomon ezeke a szinvonalasak, valamint egy közösségi oldal amit szintén ajánlok figyelmedbe: CGsociety
  • lipike2005
    #234
    :D én is arra gondoltam hogy azzal csak kidolgoznám részletesen az alap modelt egyértelmüen maxba csinálnám de mivel maxban azért egyszerre nem sok vertexel tudok dolgozni így gondoltam zbrushban jobb és egyszerrübb, tegnap egész nap a zb. al foglakoztam tapasztalgattam kifele még hozzá kell szoknom.
    Esetleg egy e-book ot nem tud valaki?
    Igaz tutorial van bőven de az szinte mind csak speedsclupt, nekem az is kéne hogy milyen funkciók vannak még benne, melyik gomb mire való.
    Mer hát ha nem ismerem a kezelőfelületet akkor így nehéz lessz.
    :D:D:D

    Jah am normal map-et én is csinálgattam vele tesztelés céljából.
    jobban tetszik mint a mudbox. Azzal is lehet mindent csak az a baj hogy olyan hülye a kezelőfelülete.
    Magyarul elbulyhat a Zbrush mögött! :D
    Na minden valahogy csak megtanulom rendesen kezelni ezt is.
  • ILLNeo
    #233
    Hello!

    A modellezés én nem váltanám ki Zbrushhal. Arra biztos tök jó a max is. (Én mondjuk softimageolok) de zbrush-t csak sculptra használjuk, valaki meg csak UV mapet készít. De texturakészítésre is alkalmas.
  • lipike2005
    #232
    Hy segítséget szeretnék kérni eddig 3ds maxal foglalkoztam de ráakadtam én is a Zbrush-ra mézegettem tutoriálokad meg leírásokat de egyikből se tudtam kivenni semmi értelmeset.
    Pedig nagyon megtetszett a progi könnyebben tudnék modellezni vele mint a max-al.
    A maxot inkább csak animálásra és rendrelésre használnálm.
    Valaki valami ötlet vagy valami link egy tankönyvhöz??!!

    Néztem mennyi lenne a tanfolyam hát elég borsos és nincs rá pénzem :(
    Előre is kösz jah esetleg kész karakterek animálását vállalom hobbi szintem vagy tereptárgyak elkészítését!

    Ui.: Sűrgős lenne :P
  • Malakai
    #231
    A verzió nem számít.
    Biztos mindent jól csinálsz?
    Csak a biztonság kedvéért:
    Kilépsz a módosítandó toolból, akár ki is törölheted a layerről, aztán váltasz zsphere, kirajzolod, edit mode és a riggingbe töltöd vissza a meshed?
  • imp99
    #230
    Nekem nincs se rigging se topology menüpontom, ZB 3.5 R3
  • Malakai
    #229
    Nem ZB-ban.. :)
    Egyébként mit változtattak? Sztem ugyanitt volt előtte is...
    zbrush.info
  • imp99
    #228
    hi all....nem tudná vki megmondani nekem h a "topology" (zb 3.1) menüpont hova került 3.5 R3-ban? Amit régen ezzel a módszerrel oldottak meg azt hogy oldják meg ma ha nincs ilyen?
  • Globagábor
    #227
  • Globagábor
    #226
    kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkööööööööööööööööööööööööössssssssssssszzzzzzzzzzzziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ILLNeo
    #225
    köszi
  • Malakai
    #224
    Hivatalos viszonteladói lista is van egyébként...
    A Leonardo SNS honlapján is feltünteti.
  • Globagábor
    #223
    hej!!!
    lehet ott hufban is megvenni!!!
  • Globagábor
    #222
    azért kösz
  • ILLNeo
    #221
    Hát én átnéztem az egész netet neked de csak itt lehet megvenni. Magyar design shopokban biztos nem találod.
  • Globagábor
    #220
    hufba nem lehet megvenni
  • Globagábor
    #219
    kösz illneo!!!
  • VRSDM
    #218
    215re nincs semmi ötlet mi? :/
  • ILLNeo
    #217
    Pixologic
  • Globagábor
    #216
    heló!melyik cég forgalmazza a zbrush-t?
  • VRSDM
    #215
    sziasztok, a minap kezdtem el foglalkozni a programmal, némi alapszintű ismereteim már vannak más 3d-s alkalmazásokkal, de ez teljesen újdonság még számomra.

    ami viszont a fő problémám, hogy lerakok valamilyen object-et, akkor nem tudok "festeni" rá, mert nem "polymesh" . okés, rányomom a tool palettán a gombjára hogy legyen az. de mintha mise történt volna ugyan úgy nem lesz az, és nem is szerkeszthetem.

    megoldás? :)
  • ILLNeo
    #214
    nem nyomsz egy preview? Kiváncsi lennék rá...
  • Dobronski
    #213
    Mindegy most 60 millió,és csak 2 gigát evett.
  • Dobronski
    #212
    Sziasztok!

    Tegnap hülyülésből felnyomtam 20millió pixelre az alkotásom,aztán rányomtam azt,hogy szimmetrikus legyen,de megtelt a memória.3,2giga nem elég neki?
  • robicsek3
    #211
    Hello még új vagyok nekem több kérdésem is lenne.

    Először is Felraktam a frisétést a hármas verzióhoz hogy 3.1 egyes legyen.
    Megvan hozzá Keygen-t , és ugye azt a kódot kel beírni a keygenbe Ami a serial beírásánál felül van??
    Arzzal megpróbáltam generáltam kódot de nem fogadta el. Tud valaki segíteni??

    A másik kérdésem pedig annyi lenne hogyan lehet egymásba rakni a zbrusban két projektet??
    Mondjuk ha csinálok egy fejet és egy testet külön? És hogyan lehet az elkockásodott részeket javítani ?? ugy értem hogyan lehet hogy ha már túl ki van nyújtva a projekt.
    A válaszokat előre is nagyon kösz.
  • ALIENwoods
    #210
    Jelenleg a mod történetének az írása zajlik, utána kezdjük el a történetnek megfelelő helyszínek felépítését, és összeírni a hozzájuk szükséges objektumok (karakterektől kezdve a legutolsó papírszemétig) listáját összeállítani.

    Egy fizikai összeüléses megbeszélésünk már volt a a mod kapcsán ( velem együtt 4 fős). Most 1 hétig mindenki történetet ír, amit a következő összejövetelen megbeszélünk és lefixálunk. Utána már a fentebb említettek jönnek.

    Így most elsőre nem tudok fix időpontot mondani, hogy mikorra milyen object kellene.

    (Részletekért ajánlom az msn címem az aláírásomban ;) )
  • ILLNeo
    #209
    keresek egyett, megnézem.

    Mikorra kellene?
  • ALIENwoods
    #208
    Nem tudom, hogy az XSI Mod Tool-t mennyire ismrede, de abban van alapból Valve-nak megfelelő .SMD exporter plug-in, amivel közvetlen megfelelő formátumba tudsz exportálni.
  • ILLNeo
    #207
    hello, mi kellene a végeredményben? obj, vagy valami más formátum...
    én XSI haszánlok.
  • ALIENwoods
    #206
    Modellezőt keresek kis BKV-s dolgok (pl lyukasztó) modellezéséhez
    ehhez a modifikációhoz:
    http://www.moddb.com/mods/kontroll
  • vdani94
    #205
    Köszönöm a segítséget.
  • MANOWAR
    #204
    Vdani94
    Ha arra gondoltál hogyan lehet szimetrikusan dolgozni vele akkor válaszd a felső menüsorból a transform menüt azon belül az Activate Symmetry gombra katt majd alatta a >X< gombra.Persze azért probáld ki a többit is mert több megoldás is lehet (>X<,>Y<,>Z<)illetve ezeket egyszere is tudod használni.
    JPG-be a legegyszerübben úgy lehet ha beállítod az objektedet ahogy te akarod látni majd nyomsz egy "Print Screen-t" a billeden. :)