47
  • KillerJ0e
    #47
    A cikkben írják hogy 200k$/fő.....
  • Wattin
    #46
    Kíváncsi leszek a jegyárakra :D
  • trogi
    #45
    Az alig 1 kör, az nem 1 kör. Mégis átszuszakolták a ruszkik, hogy ismerjék el egy teljes körnek Gagarin űrrepülését.

    Szándékosan nem vikipédiás linkeket adok most:
    Gagarin
    1 kör

    Matematikailag, a számításod szerint belefér, azonban 45 perc alatt egy kört még senki sem tett meg a bolygónk körül.
  • Sanyix
    #44
    hát 1óra 48 percen keresztül pedig igen nehéz egy szárnyak nélküli űrjárművel szuborbitális repülést végre hajtani ;) mivel egy vosztok szerű űrkapszula bizony úgy zuhan a légkörbe mint egy kő, nem szépen elnyújtva szálldogál mint pl a spaceship one.

    Viszont az 1 óra 48- percbe pont befér 2 kör (~45 perc), de 1 biztos.
  • trogi
    #43
    Öööö, egy pici észrevételt tennék hozzászólásoddal kapcsolatban:
    Gagarin még egy kört sem tett meg, csak a ruszkik annyit erősködtek, hogy dededede, hogy végülis megállapodtak 1 körben.
    Vagy lehet, hogy tudsz valamit, csak a nevet írtad el "véletlenül"?
  • NEXUS6
    #42
    "Eddig megközelítőleg háromszázan iratkoztak fel az űrugrási várólistára, ők egyenként 200 000 dollárt áldoznának a két órás utazásra, amiből körülbelül hat percet töltenének a súlytalanság állapotában."

    no comment
  • Hunnenkoenig
    #41
    En arra lennek inkabb kivancsi, mennyi anyagot szivtak, hogy ez az ötlet egyaltalan kipattanta fejükböl.

    Kereskedelmi ürrepüles, my ass...

    Minek? Hova? Mivel? Mert ezzel tuti nem.
  • NEXUS6
    #40
    Mellesleg a hsz-ed végén megemlített, a tej tárolásra alkalmas ibrikre gondolva következtettem arra, hogy milyen szekszuális beállítottságú vagy. Én mint jólnevelt heteró csak azt írtam volna, hogy egy nyáladzó, tripperes, bepállott, alulfejlett puhapöcs vagy.

    Feltéve ha meg akartalak volna sérteni, ami természetesen távol áll tőlem.
  • NEXUS6
    #39
    Azért ennél többet vártam volna!
  • NEXUS6
    #38
    Ja, jogos a Vosztok már abszolút orbitális űrhajónak készült, és ha minden igaz csak olyan repülései voltak. Azonban rossznyelvek szerint az oroszoknak az 50-es évek végén volt 1-2 emberes szuborbitális próbálkozása, de sajna egyik sem sikerült úgy, hogy az a Pravda címlapjára kerülhessen.
  • brueni
    #37
    na-na ilyen tapasztalataid vannak a lovakkal?
    amúgy kiélni, nem kielégülni.
    van különbség. ezek szerint ez a szó neked nem mond semmit.
  • Sanyix
    #36
    ly
  • Sanyix
    #35
    "szuborbitális ŰRREPÜLÉSEK, amit a Mercury vagy Vosztok programmal csináltak."

    Csak az amcsiknak volt FAIL a pájára állás, ruszkik rögtön megtették. Gagarin 2 kört tett meg, amit szuborbitálisan elég nehéz :D Az őt követő ruszki már 1 napot volt fenn.
  • NEXUS6
    #34
    Hát ezzel a hsz-szel asszem csúcsot döntöttél! Sajna nem magasságban inkább mélységben! De hajrá, mert épp ezért láthatólag határtalan lehetőségeid vannak a fejlődés tekintetében.

    A szexuális szokásaimra vonatkozó tippedre pedig sajnálattal kell közölnöm, hogy hiába szeretnél hátulról megközelíteni, nem igazán vagyok fogadóképes az ilyenekre és rúgok mint Óverdóz, te kis másképpszerető.
  • brueni
    #33
    egy ideig azt gondoltam normális vagy, ezért is követtem meg magam, de látszik, hogy csak egy tudálékos kis pöcs vagy, kisebbségi komplexussal aki csak a számítógép előtt tudja kiélni magát.
    annyit azért kívánok neked, hogy jöjjön össe és tudjál egyet repülni ilyen magasságban.
    csak majd az ablakot ne felejtsd el kinyitni, és szippants egy nagyot.
    köcsög...
  • NEXUS6
    #32
    Első kozmikus sebesség természetesen 7.9 Km/sec!

    Bocsika!!!
  • NEXUS6
    #31
    Lehet nem egyetérteni vele, és ez lehet hogy kicsit le fog téged lombozni, de kb marhára nem számít az, hogy erről mit gondolsz.


    Mellesleg ahonnan indult a dolog, hogy most akkor mennyire űrhajó ez, vagy sem.
    Lehetett volna Anettkázni, felvinni 30 km magasra az embereket, ugyan is ott már egy normál repülő szintén nem képes tartósan repülni, aztán az égen nappal is látszanak a csillagok, és a Föld görbülete is látható. Egy ballisztikus pályán repülve meg 1-2 perces súlytalanság is elérhető, szal akár kicsiben meglehetet volna csinálni. Pl egy Learjet 1-2 gyorsítórakétával és csókolom.

    Azonban a leginkább elfogadott határvonal technikai értelemben az űrre az úgynevezett Kármán-vonal, ahol el kell érnie eszköznek a az első kozmikus sebességet (7.9 Km/h) ahhoz, hogy elég felhajtóerő termelődjön a fennmaradáshoz.
    Ez sok szempontból elfogadottan az űr határa, de nem a légkör határa!
    Ez a gép átlépi a Kármán-vonalat, azonban nem végez tartós repülést, ehhez nincsenek meg a képességei, szintén ballisztikus pályán repül.
    Lehet, hogy gyíkság, de gyakorlatilag annyit valósít meg, mint az első szuborbitális ŰRREPÜLÉSEK, amit a Mercury vagy Vosztok programmal csináltak.
    Ez kb az a háttér, amit tudni érdemes erről a szerkezetről, és a paramétereiről, hogy miért annyi az amennyi.

    Ha neked nem teccik amit látsz belőle, egyet tehetsz, hogy soha nem fizetsz be ilyen utazásra, ami látva a hozzáállásodat a dologhoz, nagyon valószínű!
    Meg gondolom más miatt is!
  • brueni
    #30
    ok, utánanéztem és bocs, tényleg van köze a szabadeséshez, de a légkörrel nem értek egyet. sok meghatározása van, nincs konkrét határ, vagy érték. nézőpont kérdése, hogy mit tekintünk annak és mit nem, de tény hogy nem nevezhető a klasszikus értelemben légkörnek.
  • NEXUS6
    #29
    "Az űrállomás pályamagassága földfelszín feletti 278 km és 460 km között szabályozható, az űrállomás eddigi története során ez 330 km és 420 km között volt. Szojuz dokkolás maximum 425 km-es magasságban lehetséges. Az űrállomás a légköri fékeződés és a gravitáció miatt havonta kb. 2,5 km-t veszít a magasságából, ezért a pályáját rendszeresen megemelik. A pályamagasság emeléshez az űrállomást menetirányban kell gyorsítani, a két hajtóműindítással végzett gyorsításhoz használható a Zvezda modul két főhajtóműve, az űrállomáshoz kapcsolt Progressz teherűrhajók, az ATV teherűrhajó és az űrrepülőgép hajtóművei is. 400 km-felett a légellenállás kisebb, viszont az űrhajók által szállítható teher is csökken, ezért dokkolások előtt az irányítás hagyja az űrállomás pálymagasságát csökkenni."

    Wiki
  • MacropusRufus
    #28
    a Föld léköre meg a 0-és több mint 750km vastagság között helyezkedik el.
    http://eki.sze.hu/ejegyzet/ejegyzet/levved/levego/node6.htm

    Az ISS meg az ionoszdférában kering átlagosan 330-400km között.
  • MacropusRufus
    #27
    "Igen az az űr ahol nincs légkör, ami néhány ezer km-ig tart a felszíntől, szal még az ISS is bőven benn repül. Ezért is kell néhány havonta vissza emelni a pályáját mert lassul!"
    én azt hittem, hogy azért mert a gravitációs vonzás egy spirális pályán húzza lefelé, ezért néha pályakorrekció kell.

    "A keringő testek is szabadesésben vannak, "
    kivéve a Föld középpontú pályán keringőket ui. azok már nem.





  • NEXUS6
    #26
    Valszeg ez a legköltséghatékonyabb rendszer.
    Egy légköri repülésre alkalmas, a légkör oxigénjét felhasználó hordozó, mint első fokozat, majd erről indítani az ürrepülésre alkalmas fokozato(ka)t.

    Orbitális repülésre valszeg már egy nagysebsségű (1-2-3M) szállító lenne az ideális, de ilyet még nem nagyon építettek.

    Ha a polgári légi közlekedés nem reked volna meg bizonyos szempontból a 40-évvel ezelőtti szinten, akkor ma ez sem lenne probléma.
  • NEXUS6
    #25
    Hát kössé belém, he!
    Akkor is nekem van igazam!;D
  • Sanyix
    #24
    mig-31 :) anettka annyira nem repült az űrben, hogy még a spaceship one csúcsmagasságának harmadát sem érte el... 30km az gyak egy extrémebb repülőút.
  • Sanyix
    #23
    Annyiban igaza van, hogy azért szárnyakat növeszthetnének, és nem visszafelé fejlődnének az űrsikló után :D
  • Sanyix
    #22
    [URL=http://en.wikipedia.org/wiki/Orbit]"Understanding orbits"[/URL]
  • Sanyix
    #21
    hát nem árt :) a légkör kb 2000 km magasságig ér... viszont 100km fölött már viszonylag stabil pályát lehet elérni, ugyanis ott már annyira ritka.

    Nem véletlen hogy a 3xx km-en repülő iss-t is meglökik időnként a progressz űrhajókkal, de pár év múlva valószínűleg kap egy vasimr hajtóművet erre a célra.

    "Az űr az, ahol nincs légkör, és a súlytalanság sem a szabadesés miatt van. Űr valahol ott kezdődik, ahol az űrállomás és a műholdak repülnek."

    Lehet ütni fog, de ahol az űrállomás és a műholdak repkednek, ott légkör is van, sőt MIND folyamatos szabadesésben van :D
  • jaspercry
    #20
    Hát akkor mitől itt föld körül?szerintem meg DE
  • brueni
    #19
    tehát szerinted az ISS a légkörön belül repül? vagyis a légkör szerinted néhány ezer km vastag? nem túlzás ez egy kicsit...

    "Bár a földi légkör vastagságát 30 km-nek szokták tekinteni, a nagyon ritka felsőlégkör jelenléte még 1000 km fe­let­ti magasságban is kimutatható. Megoldatlan jogi probléma a légkör és a világűr közötti határfelület helyének megállapítása. Általában azt a ma­gas­sá­got szokták már világűrnek nevezni, ahol megvalósulhat a Föld körüli, te­he­tet­lenségi pályán történő mozgás (funkcionalizmus). Ez mintegy 100–120 km között magasságra tehető. Az itteni elhatárolás azért is ésszerű, mert ebben a magasságban a légkör szerkezete is alapvető változáson megy át (tur­bo­pau­za)."

    bizony nem árt néha utánaolvasni a dolgoknak
  • brueni
    #18
    aha a "sújtalanság" lehet, de a súlytalanság rohadtul nem a szabadeséstől van.
    "gyakorlakilag" inkább könyvekre költs meg, hogy befejezd a 8 általánost... nyelvtanostul, fizikástul
  • brueni
    #17
    ja. tényleg, pont olyan, mintha bringával akarnál egy duplapótost levontatni pestről balcsira.
  • HiddenTruth
    #16
    Amint az első képaláírás is mutatja -> "A SpaceShipTwo úrrepülő-rendszer", tehát nem átlagembereknek találták ezt ki, hanem olyanoknak akiknek hatalma és tekintélye van.
  • DrRadon
    #15
    "csak éppen a felszínnel párhuzamos sebesség összetevőjük" Hát ha ez így lenne akkor az ukrán síkságok után a Himalájához érve igen csak döcögős lenne az út :)
  • DrRadon
    #14
    Nyilván azért használnak otromba rakétákat, mert nem csak 5 percre szeretnének súlytalanok lenni.

    "Ez olyan, minta autó helyett fúrópajzsot használnék ahhoz, hogy a Balcsira lejussak Pestről." Hát qrvára nem olyan...
  • Vamp17
    #13
    Sajnalom hogy az SS3-at vegul lefujtak. Az SS3 lenyegeben ennek a tovabbfejlesztett valtozata lett volna, ami mar fold koruli palyara is tudott volna allni. (esetleg dokkolni az ISS-re)
  • roliika
    #12
    Jó kis gép ez!
    Csak nem értem a NASA-nak miért jó, hogy még mindig otromba rakétákat használ.

    Ez olyan, minta autó helyett fúrópajzsot használnék ahhoz, hogy a Balcsira lejussak Pestről..
  • NEXUS6
    #11
    Mercury
  • NEXUS6
    #10
    Igen az az űr ahol nincs légkör, ami néhány ezer km-ig tart a felszíntől, szal még az ISS is bőven benn repül. Ezért is kell néhány havonta vissza emelni a pályáját mert lassul!

    A keringő testek is szabadesésben vannak, csak éppen a felszínnel párhuzamos sebesség összetevőjük akkora, hogy a pályájuk nem metszi a felszínt így keringenek.

    Szal nyugi, a legtöbb definíció szerint ez azért már űrhajónak tekinthető!
  • consono
    #9
    Harcu, ne csináld már! a Sújtalanság mindig a szabadeséstől van... A különbség csak annyi, hogy földkörüli pályán gyakorlakilag "körbe esel"...

    Amúgy ha megnyertem volna a 2 milliárdos lottóötöst már befizettem volna magamant is meg az asszonyt is :)
  • amitriptilin
    #8
    diákjegy van?