SG.hu
Hálózati tárolóként születnek újjá az elektromos autók használt akkumulátorai

A Redwood Materials régi autó-akkumulátoroknak ad második életet. A vállalat a még működő egységeket moduláris energiatárolók készítésére használja.
A Redwood Materials régi akkumulátorokat alakít át energiatároló rendszerekké, amelyek „lényegesen kevesebbe” kerülnek, mint a vadonatúj tárolóprojektek - közölte a vállalat csütörtökön. Az elektromos járművek akkumulátorainak újrahasznosításával és gyártásával foglalkozó vállalkozást a Tesla korábbi vezető technológusa alapította, és most új részleget hozott létre Redwood Energy néven, hogy ezeket a projekteket irányítsa. A cél az, hogy az „amortizált, de működőképes” elektromos akkumulátorokat kivonják az újrahasznosításból, és „olcsó, nagyméretű” energiatároló rendszerekké alakítsák át őket, amelyek segíthetnek betömni az energiahálózat kritikus hiányosságait.
A Redwood elmondása szerint évente több mint 20 GWh akkumulátort kap - ami 250 000 elektromos autónak felel meg -, ami az Észak-Amerikában újrahasznosított lítium-ion akkumulátorok és akkumulátor-anyagok mintegy 90 százalékát teszi ki. És gyakran előfordul, hogy az újrahasznosításra átvett akkumulátorok még mindig sok - akár 50 százalékos - felhasználható energiakapacitással rendelkeznek. Ezek olyan akkumulátorok, amelyek már nem alkalmasak egy elektromos jármű működtetésére, de még van bennük annyi élet, hogy valamilyen célt szolgáljanak.
A Redwood tehát ahelyett, hogy újrahasznosítaná a még működőképes akkumulátorokat, helyhez kötött tárolórendszerekké alakítja őket. A vállalat szerint ez egyre nagyobb lehetőséget jelent majd, ahogy egyre több elektromos autó akkumulátora éri el élettartamának végét. A Redwood becslései szerint csak ebben az évben több mint 100 000 villanyjármű kerül le az utakról. Az akkumulátorok kiszerelése után a Redwood mérnökei diagnosztikai ellenőrzést végeznek, hogy megállapítsák, alkalmas-e a visszanyerésre vagy újrahasznosításra. Ha a csomag újrahasznosítható, akkor „rugalmas, moduláris tárolórendszerekbe” építik be, amelyek önállóan működhetnek, vagy csatlakozhatnak a hálózathoz. A Redwood szerint „több mint egy gigawattórányi” újrafelhasználható akkumulátorral rendelkezik, és várakozásai szerint ez a szám a következő évben 5 GWh-val fog növekedni.
A Redwood már kiépítette első, újrahasznosított akkumulátorokból táplált mikrohálózatát. A 12 MW teljesítményű és 63 MWh kapacitású hálózat a vállalat nevadai kampuszán található, és a Crusoe nevű, mesterséges intelligencia-infrastruktúrával foglalkozó vállalat 2000 GPU-s moduláris adatközpontjának áramellátására szolgál. A Redwood szerint ez a „világ legnagyobb második életciklusú akkumulátor telepítése”, amely elegendő energiát biztosít „9000 otthon energiaellátásához, 20 vonat támogatásához New York és Washington között, vagy egy elektromos autó feltöltéséhez egy 240 000 mérföldes útra - a Hold távolságához."
A Redwood Materials-t 2017-ben alapította JT Straubel. Amellett, hogy a Redwood a Tesla és a Panasonic akkumulátorgyártási folyamatából származó hulladékot bontja le, a Ford, a Toyota, a Nissan, a Specialized, az Amazon, a Lyft, a Rad Power Bikes, a Lime, a helyhez kötött tárolók és mások akkumulátorait is újrahasznosítja. A vállalat egy dél-karolinai üzemben anódokat és katódokat, kritikus akkumulátor-alkatrészeket is gyárt.
A Redwood Materials régi akkumulátorokat alakít át energiatároló rendszerekké, amelyek „lényegesen kevesebbe” kerülnek, mint a vadonatúj tárolóprojektek - közölte a vállalat csütörtökön. Az elektromos járművek akkumulátorainak újrahasznosításával és gyártásával foglalkozó vállalkozást a Tesla korábbi vezető technológusa alapította, és most új részleget hozott létre Redwood Energy néven, hogy ezeket a projekteket irányítsa. A cél az, hogy az „amortizált, de működőképes” elektromos akkumulátorokat kivonják az újrahasznosításból, és „olcsó, nagyméretű” energiatároló rendszerekké alakítsák át őket, amelyek segíthetnek betömni az energiahálózat kritikus hiányosságait.
A Redwood elmondása szerint évente több mint 20 GWh akkumulátort kap - ami 250 000 elektromos autónak felel meg -, ami az Észak-Amerikában újrahasznosított lítium-ion akkumulátorok és akkumulátor-anyagok mintegy 90 százalékát teszi ki. És gyakran előfordul, hogy az újrahasznosításra átvett akkumulátorok még mindig sok - akár 50 százalékos - felhasználható energiakapacitással rendelkeznek. Ezek olyan akkumulátorok, amelyek már nem alkalmasak egy elektromos jármű működtetésére, de még van bennük annyi élet, hogy valamilyen célt szolgáljanak.

A Redwood tehát ahelyett, hogy újrahasznosítaná a még működőképes akkumulátorokat, helyhez kötött tárolórendszerekké alakítja őket. A vállalat szerint ez egyre nagyobb lehetőséget jelent majd, ahogy egyre több elektromos autó akkumulátora éri el élettartamának végét. A Redwood becslései szerint csak ebben az évben több mint 100 000 villanyjármű kerül le az utakról. Az akkumulátorok kiszerelése után a Redwood mérnökei diagnosztikai ellenőrzést végeznek, hogy megállapítsák, alkalmas-e a visszanyerésre vagy újrahasznosításra. Ha a csomag újrahasznosítható, akkor „rugalmas, moduláris tárolórendszerekbe” építik be, amelyek önállóan működhetnek, vagy csatlakozhatnak a hálózathoz. A Redwood szerint „több mint egy gigawattórányi” újrafelhasználható akkumulátorral rendelkezik, és várakozásai szerint ez a szám a következő évben 5 GWh-val fog növekedni.
A Redwood már kiépítette első, újrahasznosított akkumulátorokból táplált mikrohálózatát. A 12 MW teljesítményű és 63 MWh kapacitású hálózat a vállalat nevadai kampuszán található, és a Crusoe nevű, mesterséges intelligencia-infrastruktúrával foglalkozó vállalat 2000 GPU-s moduláris adatközpontjának áramellátására szolgál. A Redwood szerint ez a „világ legnagyobb második életciklusú akkumulátor telepítése”, amely elegendő energiát biztosít „9000 otthon energiaellátásához, 20 vonat támogatásához New York és Washington között, vagy egy elektromos autó feltöltéséhez egy 240 000 mérföldes útra - a Hold távolságához."

A Redwood Materials-t 2017-ben alapította JT Straubel. Amellett, hogy a Redwood a Tesla és a Panasonic akkumulátorgyártási folyamatából származó hulladékot bontja le, a Ford, a Toyota, a Nissan, a Specialized, az Amazon, a Lyft, a Rad Power Bikes, a Lime, a helyhez kötött tárolók és mások akkumulátorait is újrahasznosítja. A vállalat egy dél-karolinai üzemben anódokat és katódokat, kritikus akkumulátor-alkatrészeket is gyárt.