Gyurkity Péter
Profilt vált a Virgin Hyperloop
Az utasok helyett a teherszállítás lesz a középpontban, viszont a cég komoly leépítést hajt végre.
Richard Branson másik vállalata nem túl gyakran szerepel híreinkben, legutóbb 2020 novemberében számolhattunk be egy újabb kísérletről, amelynek során már emberrel tesztelték a kapszulát, amely a tervek szerint a jövőben jóval nagyobb sebességgel szállítana utasokat. A jelek szerint ebből nem lesz semmi, a cég ugyanis most profilt vált.
A Financial Times adott hírt a napokban a Virgin Hyperloop konferenciahívásáról, az annak során elhangzottakról. Eszerint komoly változáson megy keresztül a startup, amely a jövőben nem az utasokra, hanem a teherszállításra koncentrálna, ettől ugyanis azt várják, hogy forradalmi módon lenne megoldható a jelenlegi hiány feloldása, annak megszüntetése. Azt nem árulták el, hogy pontosan mi okozta a fenti elhatározást, azonban könnyen lehet, hogy jelentős akadályokba ütköztek, mivel az egykori alkalmazottak elmondása alapján nem túl rózsás a helyzet a cég háza táján.
A lap által megszólaltatott illetők azt emelték ki, hogy a leépítés alaposan meglepte őket, erre senki nem számított. Összesen 111 alkalmazottat bocsátanak el, miközben zajlik a nyugat-virginiai telephelyen, egy egykori szénbánya területén kialakítandó újabb, nagyobb tesztpálya építése. Ez utóbbi a tervek szerint 2025-ben kapná meg a biztonsági engedélyeket és minősítést, az évtized végére pedig elindulna a kereskedelmi célú tevékenység, bár azt nem tudni, hogy a most bejelentett komoly változások után hogyan módosulnak ezen elképzelések. Az egykori alkalmazottak kihangsúlyozták, hogy a munkaerő nem igazán hisz a profilváltásban, az új irányban, meglátjuk, milyen további fejleményekről adnak majd hírt a cég háza táján.
Felmerült a tőzsdén való megjelenés gondolata, ami nyilván komoly összeget hozna a konyhára, viszont a testvércég, a Virgin Galactic ára az utóbbi hónapokban 86 százalékot esett a korábbi csúcsról, ami figyelmeztető jel.
Richard Branson másik vállalata nem túl gyakran szerepel híreinkben, legutóbb 2020 novemberében számolhattunk be egy újabb kísérletről, amelynek során már emberrel tesztelték a kapszulát, amely a tervek szerint a jövőben jóval nagyobb sebességgel szállítana utasokat. A jelek szerint ebből nem lesz semmi, a cég ugyanis most profilt vált.
A Financial Times adott hírt a napokban a Virgin Hyperloop konferenciahívásáról, az annak során elhangzottakról. Eszerint komoly változáson megy keresztül a startup, amely a jövőben nem az utasokra, hanem a teherszállításra koncentrálna, ettől ugyanis azt várják, hogy forradalmi módon lenne megoldható a jelenlegi hiány feloldása, annak megszüntetése. Azt nem árulták el, hogy pontosan mi okozta a fenti elhatározást, azonban könnyen lehet, hogy jelentős akadályokba ütköztek, mivel az egykori alkalmazottak elmondása alapján nem túl rózsás a helyzet a cég háza táján.
A lap által megszólaltatott illetők azt emelték ki, hogy a leépítés alaposan meglepte őket, erre senki nem számított. Összesen 111 alkalmazottat bocsátanak el, miközben zajlik a nyugat-virginiai telephelyen, egy egykori szénbánya területén kialakítandó újabb, nagyobb tesztpálya építése. Ez utóbbi a tervek szerint 2025-ben kapná meg a biztonsági engedélyeket és minősítést, az évtized végére pedig elindulna a kereskedelmi célú tevékenység, bár azt nem tudni, hogy a most bejelentett komoly változások után hogyan módosulnak ezen elképzelések. Az egykori alkalmazottak kihangsúlyozták, hogy a munkaerő nem igazán hisz a profilváltásban, az új irányban, meglátjuk, milyen további fejleményekről adnak majd hírt a cég háza táján.
Felmerült a tőzsdén való megjelenés gondolata, ami nyilván komoly összeget hozna a konyhára, viszont a testvércég, a Virgin Galactic ára az utóbbi hónapokban 86 százalékot esett a korábbi csúcsról, ami figyelmeztető jel.