Épül a NASA szuperszonikus gépe

A gyártó elindította a munkálatokat, a gép 2021-re készülhet el.

Arról korábban mi is beszámoltunk, hogy a NASA egy új, kifejezetten csendes, szuperszonikus repülőgépet fejlesztene ki, amely bizonyos értelemben a Concorde utódaként jelenne meg a piacon, bevezetve a következő szakaszt a polgári repülés területén. Most arról értesültünk, hogy elindultak a konkrét munkálatok.

A most közzétett hivatalos bejelentés szerint a Lockheed Martin valóban megkezdte a munkát az X-59 Quiet SuperSonic Technology (QueSST) névre keresztelt szuperszonikus repülőgépen, a cégen belül pedig a Skunk Works részleg dolgozik majd ezen, annak kaliforniai telephelyén, ahol több éven keresztül munkálkodnak majd a típuson. A cél egy olyan repülő előállítása és beüzemelése, amely viszonylag csendes utazást biztosít, mégpedig 16 kilométeres magasságon, óránként 1500 kilométert téve meg a levegőben, amivel természetesen rögtön maga mögé utasítaná a hagyományos változatokat. Egyelőre még nem tudni, hogy mennyiben lesz erre igény, illetve hogy mennyiben kell majd módosítani a jelenlegi szabályozást, ennek érdekében azonban komoly tesztekre készülnek.


Az illetékesek ugyanis azt tervezik, hogy több amerikai nagyváros felett járatják majd az első gépet, amely valamikor 2021-ben készülne el. Az itt összegyűjtött tapasztalatok, valamint a lakosok visszajelzései alapján leszűrhető lesz, hogy milyen módosításokra van szükség, így ezt követően az amerikai hatóságok átírhatják a szárazföld feletti, a kereskedelmi jellegű szuperszonikus repülésre vonatkozó előírásokat, amit ezután a tengerentúli utakra vonatkozó hasonló lépések követnének. A remények szerint a rendkívül karcsú kivitel valóban csendes repülést biztosít majd, ez azonban a visszajelzések és a pontos mérések után dől csak el.

Ahogy említettük, még évekre vagyunk az első repülésről, erre 2021-ben kerítenének sort.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • bdzsana #16
    "A Tesla meg méregdrága ahhoz képest, hogy mit tud." Pont most nézegettem az elektromos autókat és áraikat. Mind 10-13 millió forint között van ahogy a Tesla Model 3 is, viszont a Tesla veri az összeset, teljesítményben és hatótávban is.
    Utoljára szerkesztette: bdzsana, 2018.12.11. 10:34:10
  • defiant9 #15
    "csak az előrendeléseket teljesítik, azt, amit már előre kifizettek."
    Ez nincs így, a deposit töredéke az autó árának (ami vissza is járt cancel esetén)

    "akkor kb másfél-kétszer drágábban kéne adnia a kocsikat"
    Nem tudom honnan vetted ezt az arányszámot. A profit az profit, a termelés pedig jól láthatóan felfutóban van
    After one-time adjustments, Tesla earned $516 million during the quarter. Revenue: $6.82 billion
    Tesla delivered a total of 83,500 vehicles in the third quarter, 55,840 of which were Model 3 deliveries.

    Az elemzői várakozások Q4-re is pozitívak.

    Én úgy látom perpill az összes autógyártó rájött hogy az elektromos autókra van igény és lohol a Tesla után, de egyenlőre technológiai lemaradásban vannak pedig öntik bele ők is a pénzt rendesen, csak a vállalat többi része elfedi hogy ugyanúgy veszteséges fázisban vannak mint korábban a Tesla, de ez természetes része a folyamatnak.
    A Tesla model addig fenntarthatónak tűnik ameddig a konkurencia nem jön ki versenyképesebb termékkel. Ennek (nem)eljövetele előre nem megjósolható.
  • NEXUS6 #14
    Leszámítva, ha valóban működő üzleti modellre és nem a befektetőknek szóló ígéretekre alapulna a cég, akkor kb másfél-kétszer drágábban kéne adnia a kocsikat, amiért a piacon kb. esélye sem lenne!!!

    A modell 3-mal jelenleg és még évekig csak az előrendeléseket teljesítik, azt, amit már előre kifizettek. Vagy is abból sem lesz pénz még évekig, ami abból bejött az már bele van számítva a jelenlegi pénzügyi egyenlegbe.
  • defiant9 #13
    "Ebből csak az látszik, hogy mennyi hülye és pénzes ember van."
    Jellemzően a hülye és a pénzes negatív korrelációban vannak egymással. Ellenben a hülye és a csóringerrel.
    Ha talál vevőt az autóira akkor nincs gond a modellel, olyat tud amit más nem, az hogy ezért mit kér azt pedig beárazza.
  • molnibalage83 #12
    Ebből csak az látszik, hogy mennyi hülye és pénzes ember van. Az alagutas ötlete nettó kreténség, egy középiskolás be tudja bizonyítani, hogy miért. Egy szó, kapacitás...

    A Hyperloop 100+ éves ötlet és mindig azon hasalt el, hogy műszaki és gazdasági képtelenség. Még ma is.

    A Tesla meg méregdrága ahhoz képest, hogy mit tud.
  • quatlander #11
    Vagy már odafelé útközben a Marsra. Gondolom nem egyedül akar utazni, így egy nem kifejezetten milliárdos kutatónak is fent marad a neve. :) Hát én azt kívánom sikerüljön neki és gazdálkodjon okosan a Marson! :D
    Utoljára szerkesztette: quatlander, 2018.12.06. 14:59:35
  • Cefet #10
    Komolyan gondolja Ő azt...
    Lehetsz bármilyen gazdag, meg fogsz halni. Elfelejtik a nevedet.
    Ö ezt nem szeretné, ezért a Marson akar meghalni.
  • Cefet #9
    Ebben szerintem tévedsz, mert mára kb pozitívban van. No nem sokkal, de már pozitív a mérleg.
  • Ender Wiggin #8
    "a nagyotmondasainak igen tekintelyes hanyadat vegul megiscsak valora valtja"

    Mint azt, hogy a Tesla nyereséges. Ja, nem. Ekkora hazugság már az FBI-nak is feltűnt...
  • Sequoyah #7
    Mentsegere legyen mondva, hogy a nagyotmondasainak igen tekintelyes hanyadat vegul megiscsak valora valtja. Az elektromos autoi olyan jok amilyennek igerte, a raketai is mukodnek, az alagutakat is furja mar, es a nem langszorojat is mind eladta.

    Bar az utobbi par honapban voltak erdekes "dolgai" amik azert aggasztoak...