Gyurkity Péter
Épül a NASA szuperszonikus gépe
A gyártó elindította a munkálatokat, a gép 2021-re készülhet el.
Arról korábban mi is beszámoltunk, hogy a NASA egy új, kifejezetten csendes, szuperszonikus repülőgépet fejlesztene ki, amely bizonyos értelemben a Concorde utódaként jelenne meg a piacon, bevezetve a következő szakaszt a polgári repülés területén. Most arról értesültünk, hogy elindultak a konkrét munkálatok.
A most közzétett hivatalos bejelentés szerint a Lockheed Martin valóban megkezdte a munkát az X-59 Quiet SuperSonic Technology (QueSST) névre keresztelt szuperszonikus repülőgépen, a cégen belül pedig a Skunk Works részleg dolgozik majd ezen, annak kaliforniai telephelyén, ahol több éven keresztül munkálkodnak majd a típuson. A cél egy olyan repülő előállítása és beüzemelése, amely viszonylag csendes utazást biztosít, mégpedig 16 kilométeres magasságon, óránként 1500 kilométert téve meg a levegőben, amivel természetesen rögtön maga mögé utasítaná a hagyományos változatokat. Egyelőre még nem tudni, hogy mennyiben lesz erre igény, illetve hogy mennyiben kell majd módosítani a jelenlegi szabályozást, ennek érdekében azonban komoly tesztekre készülnek.
Az illetékesek ugyanis azt tervezik, hogy több amerikai nagyváros felett járatják majd az első gépet, amely valamikor 2021-ben készülne el. Az itt összegyűjtött tapasztalatok, valamint a lakosok visszajelzései alapján leszűrhető lesz, hogy milyen módosításokra van szükség, így ezt követően az amerikai hatóságok átírhatják a szárazföld feletti, a kereskedelmi jellegű szuperszonikus repülésre vonatkozó előírásokat, amit ezután a tengerentúli utakra vonatkozó hasonló lépések követnének. A remények szerint a rendkívül karcsú kivitel valóban csendes repülést biztosít majd, ez azonban a visszajelzések és a pontos mérések után dől csak el.
Ahogy említettük, még évekre vagyunk az első repülésről, erre 2021-ben kerítenének sort.
Arról korábban mi is beszámoltunk, hogy a NASA egy új, kifejezetten csendes, szuperszonikus repülőgépet fejlesztene ki, amely bizonyos értelemben a Concorde utódaként jelenne meg a piacon, bevezetve a következő szakaszt a polgári repülés területén. Most arról értesültünk, hogy elindultak a konkrét munkálatok.
A most közzétett hivatalos bejelentés szerint a Lockheed Martin valóban megkezdte a munkát az X-59 Quiet SuperSonic Technology (QueSST) névre keresztelt szuperszonikus repülőgépen, a cégen belül pedig a Skunk Works részleg dolgozik majd ezen, annak kaliforniai telephelyén, ahol több éven keresztül munkálkodnak majd a típuson. A cél egy olyan repülő előállítása és beüzemelése, amely viszonylag csendes utazást biztosít, mégpedig 16 kilométeres magasságon, óránként 1500 kilométert téve meg a levegőben, amivel természetesen rögtön maga mögé utasítaná a hagyományos változatokat. Egyelőre még nem tudni, hogy mennyiben lesz erre igény, illetve hogy mennyiben kell majd módosítani a jelenlegi szabályozást, ennek érdekében azonban komoly tesztekre készülnek.
Az illetékesek ugyanis azt tervezik, hogy több amerikai nagyváros felett járatják majd az első gépet, amely valamikor 2021-ben készülne el. Az itt összegyűjtött tapasztalatok, valamint a lakosok visszajelzései alapján leszűrhető lesz, hogy milyen módosításokra van szükség, így ezt követően az amerikai hatóságok átírhatják a szárazföld feletti, a kereskedelmi jellegű szuperszonikus repülésre vonatkozó előírásokat, amit ezután a tengerentúli utakra vonatkozó hasonló lépések követnének. A remények szerint a rendkívül karcsú kivitel valóban csendes repülést biztosít majd, ez azonban a visszajelzések és a pontos mérések után dől csak el.
Ahogy említettük, még évekre vagyunk az első repülésről, erre 2021-ben kerítenének sort.