Gyurkity Péter

Ismét pénzt gyűjt a SpaceX

Eközben azonban folyik a munka az új kapszulán és a következő rakétán.

Hírügynökségi jelentések szerint a SpaceX további részvényeket adott el, amelynek révén további 507 millió dollárra tesznek majd szert, ezzel pedig a cég becsült összértéke elérheti a 25 milliárd dollárt. Erre a jelenleg zajló munka költségei miatt van szükség, de itt fel is tudnak mutatni néhány további fejleményt.

A Falcon Heavy sikeres fellövése után a Crew Dragon kapszulával folytatódott az erőfeszítés, itt pedig az év második felében több tesztre szeretnének sort keríteni, hogy minél előbb elinduljon az ISS legénységének kiszolgálása, megkerülve ezzel az orosz partnert (és egyben pótolva az évekkel ezelőtt nyugdíjazott űrsiklókat). Egy új beadvány szerint a cég szeretné a mexikói-öblöt is felhasználni, amennyiben a visszatérésnél nem áll rendelkezésre az elsődleges helyszín (ez jelenleg a Csendes-óceán), bár itt még az amerikai illetékes hatóságok engedélyére lesz szükség. Augusztusban jöhet a Demo Mission 1 (DM-1), még legénység nélkül, ezt követné a fellövés (emelkedés) közbeni vészleválás tesztje, a DM-2 pedig decemberben, vagy 2019 jönne a sorban, már legénységgel.

Folytatódik a BFR fejlesztése is, amely már a Mars célbavételét is jelenti. Rövidebb repülésekre kerítenének sort már a jövő év közepén, 2022-ben pedig már rakománnyal együtt repülne a hatalmas rakéta, már közvetlenül a Marsra. Nyilván ezért (is) van szükség az újabb tőkebevonásra, bár a NASA kellő számú küldetésben számít a cégre, így a folyamatos üzemelés nagyjából biztosítva lesz. Idén még több rajtra számítanak, ezek száma meghaladhatja a 30-at is, miközben Elon Musk személyes vagyona (értéke) is tovább emelkedik, hiszen ez a jelenlegi becslések szerint már csaknem 20 milliárd dollár.

Jeff Bezos, az Amazon első embere, eközben évente 1 milliárd dollárra tenne szert a cég részvényeinek eladásával, ebből finanszírozná a Blue Origin erőfeszítéseit, így érdekes versenynek nézünk elébe.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • gaszton421 #1
    Korrekciók: Nemcsak a Csendes óceán lenne elsődleges leszállási terület hanem az Atlanti óceán parthoz (az indítóállásokhoz )közeli része is, a Mexikói öböl akkor jönne számításba ha mindkét elsődleges zónában rossz lenne az időjárás.
    Azok a rövidebb repülések ballisztikus tesztek lennének, nem orbirálisak, csak a második fokozattal, az épül jelenleg, és 2020 körül kerülhet sor az orbitális repülésekre, először még szintén csak a második fokozat, ez ugyanis hasznos teher nélkül képes lehet SSTO-ként (Single Stage To Orbit ) üzemelni, igaz gyakorlatilag hasznos teher nélkül.
    Jeff Bezos pedig nemcsak tervezi ezeket az eladásokat, már legalább két éve így finanszírozza a Blue Origin-t. A cég létezésének első 15 évében viszont kb összesen költött el 500 milliót , most lódultak meg az igazán nagy költések, gyárakat kell építeni a rakéták és hajtóművek gyártásához, kilövöállásokat építeni, új embereket felvenni satöbbi.