Gyurkity Péter
Szolgálatba állt az új amerikai romboló
A májusban leszállított USS Zumwalt a technológiai fölényt hivatott megőrizni.
Hónapokkal ezelőtt mi is beszámoltunk arról, hogy a DDG 1000 kódjelű USS Zumwalt rombolót leszállította a gyártó, ez pedig októberben lépne szolgálatba. Most hivatalosan is átadták az új egységet, így indulhat annak tesztelése és kiértékelése.
Az újgenerációs romboló a General Dynamics Bath Iron Works jóvoltából készült el, itt kifejezetten a lopakodó jellegre és az automatizálásra helyezték a hangsúlyt. A különleges kialakítású hajóból két másik példány is készül majd, elsőként azonban az Elmo Zumwalt admirálisról elnevezett egységet adták át – Zumwalt többek között azzal érdemelte ezt ki, hogy a második világháború alatt ő maga is egy rombolón kezdte meg szolgálatát. A 182 méter hosszú, csaknem 15 ezer tonna vízkiszorítású romboló valóban egy teljesen új osztályt képvisel, ez jól illeszkedik abba az átfogó elképzelésbe, miszerint az amerikai haditengerészetnek meg kell őriznie stratégiai fölényét, ezt pedig a világ minden táján, egy globális jelenlét keretében kell megtennie, biztosítva a stabilitást és támogatva az egyetlen megmaradt szuperhatalom szövetségeseit.
A Burke-osztályú rombolókkal együttműködve az új hajók még halálosabbá tennék ezen csoportokat, ami egyben nagyobb elrettentő erőt is jelent a haditengerészet számára. Mi több, a fedélzeten a tengerészgyalogság F-35B és MV-22 Osprey típusú gépei is leszállhatnak majd, a beépített rendszerek igényeit pedig jól jelzi, hogy a Zumwalt 78 megawatt áramot termel, csaknem annyit, mint egy atomhajtású repülőgép-hordozó. A fejlett érzékelők mellett itt a jövőben lehetőség lesz a különböző lézerfegyverek és railgunok alkalmazására is, már amennyiben azok megfelelnek majd a velük szemben támasztott követelményeknek.
James Kirk kapitány nevéhez méltón nem hagyta ki a szokásos Star Trek köszöntést
A hajó az első fázisban San Diego kikötőjében állomásozik majd, ahol üzembe helyezik, főbb rendszereit letesztelik, ezt követően pedig a flotta részeként teljesít majd szolgálatot.
Hónapokkal ezelőtt mi is beszámoltunk arról, hogy a DDG 1000 kódjelű USS Zumwalt rombolót leszállította a gyártó, ez pedig októberben lépne szolgálatba. Most hivatalosan is átadták az új egységet, így indulhat annak tesztelése és kiértékelése.
Az újgenerációs romboló a General Dynamics Bath Iron Works jóvoltából készült el, itt kifejezetten a lopakodó jellegre és az automatizálásra helyezték a hangsúlyt. A különleges kialakítású hajóból két másik példány is készül majd, elsőként azonban az Elmo Zumwalt admirálisról elnevezett egységet adták át – Zumwalt többek között azzal érdemelte ezt ki, hogy a második világháború alatt ő maga is egy rombolón kezdte meg szolgálatát. A 182 méter hosszú, csaknem 15 ezer tonna vízkiszorítású romboló valóban egy teljesen új osztályt képvisel, ez jól illeszkedik abba az átfogó elképzelésbe, miszerint az amerikai haditengerészetnek meg kell őriznie stratégiai fölényét, ezt pedig a világ minden táján, egy globális jelenlét keretében kell megtennie, biztosítva a stabilitást és támogatva az egyetlen megmaradt szuperhatalom szövetségeseit.
A Burke-osztályú rombolókkal együttműködve az új hajók még halálosabbá tennék ezen csoportokat, ami egyben nagyobb elrettentő erőt is jelent a haditengerészet számára. Mi több, a fedélzeten a tengerészgyalogság F-35B és MV-22 Osprey típusú gépei is leszállhatnak majd, a beépített rendszerek igényeit pedig jól jelzi, hogy a Zumwalt 78 megawatt áramot termel, csaknem annyit, mint egy atomhajtású repülőgép-hordozó. A fejlett érzékelők mellett itt a jövőben lehetőség lesz a különböző lézerfegyverek és railgunok alkalmazására is, már amennyiben azok megfelelnek majd a velük szemben támasztott követelményeknek.
James Kirk kapitány nevéhez méltón nem hagyta ki a szokásos Star Trek köszöntést
A hajó az első fázisban San Diego kikötőjében állomásozik majd, ahol üzembe helyezik, főbb rendszereit letesztelik, ezt követően pedig a flotta részeként teljesít majd szolgálatot.