Berta Sándor
A Linux lehet a jövő játékplatformja
A Valve társalapítója és vezetője a LinuxCon rendezvényen érdekes kijelentéseket tett. A menedzser szerint a Linux lehet a jövő játékplatformja, miközben az asztali számítógépeket sem szabad leírni.
Gabe Newell beszédében szerint a Linux jelenti a játékok jövőjét. Ugyan elismerte, hogy a PC a legfontosabb innovációs platform az ágazat számára, azonban a PC területén belül túl sok a zárt rendszer. "Kicsit furcsa idejönni és azt mondani nektek, hogy a Linux és a nyílt forráskód lesz a játék jövője" - fejtette ki Gabe Newell. Érthető a szakember kijelentése, hiszen a Linux jelenleg a játékpiacon mindössze 1 százalékos részesedéssel rendelkezik. Ennek ellenére meggyőződése, hogy ez az arány változhat, hiszen az év eleje óta hozzáférhető a Steam Linux-verziója, amelyen keresztül már összesen 194 játék érhető el. Emellett érkezik a Steam Box, ami még az idén megjelenik a piacon és amelyen szintén Linux fut.
A Linuxon futtatható játékok fejlesztése ugyanakkor nehéz, hiszen, ha a fejlesztők nem végeznek jó munkát, akkor a szükséges telepítések és a frissítések, illetve javítások felinstallálása a felhasználókra vár. Ezt a Valve már a Left 4 Dead 2 linuxos változatának elkészítésekor is tapasztalta. Ez a munka vélhetően megmutatta a követendő utat a többi fejlesztő számára. Newell tavaly júliusban élesen bírálta a Microsoft új operációs rendszerét és a PC-ágazatban mindenki számára katasztrófának nevezte. meggyőződése, hogy a nyílt platformok, például a Linux - az innovációs erejük miatt - előnyben vannak a zárt rendszerekkel szemben. Az, hogy a Steam elérhető immár Linuxra is, jelzés volt a fejlesztőpartnereik számára, mert azt mutatja, hogy a cég komolyan gondolja a terveit.
Newell a Steam Boxot januárban jelentette be és úgy vélte, hogy a PC-re, mint univerzális játékplatformra és a készülékre nem a konzolgyártók jelenthetik a legnagyobb fenyegetést, hanem az Apple. A siker kulcsa az lehet, ha a PC-platform visszatér a régi erősségeihez: ezek a bővíthető háttértár, az igényekhez igazítható formavilág és a meglévő hardverek használatának lehetősége.
Gabe Newell beszédében szerint a Linux jelenti a játékok jövőjét. Ugyan elismerte, hogy a PC a legfontosabb innovációs platform az ágazat számára, azonban a PC területén belül túl sok a zárt rendszer. "Kicsit furcsa idejönni és azt mondani nektek, hogy a Linux és a nyílt forráskód lesz a játék jövője" - fejtette ki Gabe Newell. Érthető a szakember kijelentése, hiszen a Linux jelenleg a játékpiacon mindössze 1 százalékos részesedéssel rendelkezik. Ennek ellenére meggyőződése, hogy ez az arány változhat, hiszen az év eleje óta hozzáférhető a Steam Linux-verziója, amelyen keresztül már összesen 194 játék érhető el. Emellett érkezik a Steam Box, ami még az idén megjelenik a piacon és amelyen szintén Linux fut.
A Linuxon futtatható játékok fejlesztése ugyanakkor nehéz, hiszen, ha a fejlesztők nem végeznek jó munkát, akkor a szükséges telepítések és a frissítések, illetve javítások felinstallálása a felhasználókra vár. Ezt a Valve már a Left 4 Dead 2 linuxos változatának elkészítésekor is tapasztalta. Ez a munka vélhetően megmutatta a követendő utat a többi fejlesztő számára. Newell tavaly júliusban élesen bírálta a Microsoft új operációs rendszerét és a PC-ágazatban mindenki számára katasztrófának nevezte. meggyőződése, hogy a nyílt platformok, például a Linux - az innovációs erejük miatt - előnyben vannak a zárt rendszerekkel szemben. Az, hogy a Steam elérhető immár Linuxra is, jelzés volt a fejlesztőpartnereik számára, mert azt mutatja, hogy a cég komolyan gondolja a terveit.
Newell a Steam Boxot januárban jelentette be és úgy vélte, hogy a PC-re, mint univerzális játékplatformra és a készülékre nem a konzolgyártók jelenthetik a legnagyobb fenyegetést, hanem az Apple. A siker kulcsa az lehet, ha a PC-platform visszatér a régi erősségeihez: ezek a bővíthető háttértár, az igényekhez igazítható formavilág és a meglévő hardverek használatának lehetősége.