Ötvös Tibor

A Valve új konzolt készít

A Valve a jelek szerint megpróbálja áthidalni a PC-k és a konzolok közötti szakadékot. Ma ugyanis Gabe Nevell hivatalosan is leleplezte a cég készülő konzolját, mely a Steam Box nevet viseli és korábban Bigfoot kódéven futott.

"Megjelentetjük a saját gépünket és mi is fogjuk forgalmazni" - árulta el Nevell. "A rendszer Linux-alapú lesz. Ugyanakkor ha valaki fel akarja telepíteni a Windows, nyugodtan megteheti. Nem nehezítjük meg a dolgot. A Steam Box rendszere nyitott lesz."

A Steam Box egyedi kontrollerrel rendelkezik majd, mely azonban nem mozgásérzékelős lesz. Nevell szerint ezt a rendszert a Wii már tökéletesítette, így inkább a biometrikus adatokat próbálják majd meg felhasználni a játékokban. A gép rendszere rendelkezik majd böngészővel is, így szinte mindent megtehetünk majd a Steam Box-szal, amit egy PC-vel tennénk - igen, a PC-s játékokat is futtathatjuk rajta.



Ráadásul központi szerverként is használhatjuk majd a gépet és akár az összes tévén futtathatjuk a játékokat, illetve a mobilokat, táblagépeket is csatlakoztathatjuk a Steam Box-hoz. Sajnos többet még nem tudni a gépről, de az elemzők máris arról értekeznek, hogy a Valve gépe alapvetően változtatja majd meg a konzolok és PC-s piacát.

Erre elég nagy az esély, hiszen így valójában megszületik az első, valódi "PC-s konzol" és érdeklődve várjuk, pontosan hogyan fest majd a gép és milyen specifikációkkal bír majd. Elméletileg az idei E3-on be is mutatják és 2013 végén meg is jelenik a Steam Box.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Narxis #54
    Mert önbizalom hiányban szenvednek és az általuk favorizált cég/produktum védésével próbálják megerősíteni a hitüket abban, hogy jól választottak amikor xy op. rendszer/program akármi mellett döntöttek.

    Mondjuk sanyicks-nak legalább elviselhetőbb a stílusa vagy én nem veszem annyira komolyan ma már.
  • SzirmosSzisza #53
    Az érdekes, egyedül az updatet kéne onnan szednie :o

    Bár mintha megjelenéskör Skyrimnál tényleg lett volna hasonló, de azt javították hamar.
  • gombabácsi #52
    az a baj hogy minden rendszer teli van hülyeségekkel meg bugokkal, és sok programozónak marha sok ideje elmegy ezek kezelésére

    tehát nem az érdemi munkára, hanem hülyeségekre

    ezért utálja mindenki a portolást
  • gombabácsi #51
    jól összefoglaltad :)
  • kvp #50
    "kvp es az android jatekok portolhatosaga linux konzolra"

    Az android egy linux-on futo rendszer. Tehat android-os jatekot linux konzolra ugy portolunk, hogy felrakjuk az android keretrendszert es kesz. Ertem en, hogy sok embernek nem esik le, hogy az android a google egyik linux disztribucioja, de attol meg az. Egy konnyen kezelheto, parancssort nem igenylo valtozat. (bar van benne az is) Veletlenul ebben benne van az opengl is, sot az osszes dektop linux-ra jellemzo funkcio elerheto, akar nativ alkalmazasbol is.

    Most ha arra gondolunk, hogy hany 3D-s jatek jott ki android-ra, akkor jol latszik, hogy tobb mint windows-ra. Persze ezek joreszt gyengebb minosegu, olcsobb jatekok, de sokkal nagyobb a piac is. Mindezek melle jon meg a sony, akinek a ps3-as konzolja es psp kezikonzolja sony linux-ot futtat, ami ugyancsak opengl alapu, igy nem nagyon kell android-ra portolni a ra irt jatekokat. Veletlenul a macosx es az ios is opengl-t hasznal, tehat az ios es az android kozott sem kell annyira erolkodni, ha egy jatekot mindket platformon ki akarnak adni. Ebbol latszik, hogy darabszamra a fejlesztok nagyobbik resze mar atment opengl/posix api-t hasznalo rendszerekre (ios, android, macosx, linux, ps3, psp, wii, 3ds). Mivel a windows is tamogatja (korlatozott mertekben) az opengl/posix api-t, ezert a masik 8 platformra kiadott jatekot is at lehet vinni windows-ra. Ezzel szemben van a windows7/8, az xbox360 es a winrt, mint eltero api-t hasznalo rendszerek. Mondjuk annyi a gond, hogy a 3 rendszer, 3 inkompatibilis api-t hasznal, de mindharmat a microsoft fejlesztette.

    Lehet, hogy a directx fejlettebbnek tunik, de piaci ero es elterjedtseg szempontjabol nem all annyira jol, mint az osszes tobbi konkurense egyutt, amik veletlenul pont kompatibilisek egymassal. Az ios es az android megjelenese nagyon eltolta az aranyokat a desktop pc-ktol az osszes tobbi platform fele.
  • Zero 7th #49
    Ez az egységes hardverre optimalizálás közel húsz éve egy kibaszott nagy parasztvakítás. Akkor volt utoljára igaz, amikor választhattál EGA meg VGA, illetve Sound Blaster meg GUS közt. Akkor még _tényleg_ külön fejlesztettek a különböző hardverekre.

    Ez csak egy elbaszott kifogás volt a kétezres évek elején a fejlesztők részéről, hogy ne azt kelljen mondaniuk, hogy "azért fejlesztünk mostantól kizárólag konzolra, mert megvett minket a microsoft kilóra, és ez van a szerződésben".
  • hurkaur #48
    Ha erdekel, hogy miert jutott el az opengl ide (magasrol lehet nagyot esni), akkor szummazva elso kommentben:
    http://programmers.stackexchange.com/questions/60544/why-do-game-developers-prefer-windows
    "Mondjuk anno amikor megjelent a doom uj része opnen gl alatt nem volt az rossz szerintem, legalább is ami a látványt érinti." ehhez kapcsolodik: http://www.bit-tech.net/news/gaming/2011/03/11/carmack-directx-better-opengl/1
  • csimmasz #47
    Látod ebbe nem tudok bele szólni, technikai oldalról nem látom át a két rendszert, de nyilván az elterjedtség összefügg a fejlettséggel, ha komoly bázisa lenne az open gl nek akkor komoly fejlesztések is lehetnének.

    Mondjuk anno amikor megjelent a doom uj része opnen gl alatt nem volt az rossz szerintem, legalább is ami a látványt érinti.
  • hurkaur #46
    "aki fanboysagabol kiindulva tekint mindenkit idiotanak (pl sanyika, holott o egy IT analfabeta), es terjeszti itt a gany megoldasat, ami szerinte megallna a piacon." csupan csak el kell olvasni egy atlagos m$ hater omlengeset, es azonnal meglatod. Ironikus, hogy fanboy es ettol mennyire kontraproduktiv.
  • hurkaur #45
    "De persze ezt nehéz megérteni szálló ablakokkal díszített alsógatyában." hehe :) apple termekeket hasznalok, szoval eszerint gyakran cserelhetem az alsogatyat.
    "Az MS monopolium csak az ostoba fanboyoknak tetszik mert ahoz gyökerek, hogy felismerjék ezzel velük is ki van baszva."
    Igy van.
    "Az open gl pedig azért jó, mert ha az lenne elterjedve akkor lenne esélye másnak is a pc-s játékpiacon szerepelnie."
    Jonak jo lenne, csak ahhoz eloszor fel kellene nonie directx szintre.