Ötvös Tibor

Az év legnagyobb botrányai


Idén is voltak olyan történések, melyektől hangos volt - legalábbis negatív értelemben - a játékvilág. Ezúttal a négy legnagyobb "botrányt" vesszük számba.

Apáca-show
A Square Enix az újságírók szerint a "mégis hogyan képzelték ezt?" pillanatot okozták és a mai napig nem igazán értik, hogyan hagyhatták jóvá a hírhedté vált apácás trailert, mely a Hitman: Absolutiont hivatott népszerűsíteni. Elég komoly ellenállást vívott a mozgóképsor, ami miatt aztán Tor Blystad, a játék rendezője folyamatosan elnézést kért mindenkitől.


Utána beindultak a magyarázkodások és próbálták menteni a menthetőt (a leghíresebb a Quantin Tarantino filmjeire való hivatkozás volt, amit a rendező is kikért magának egy interjúban), ugyanakkor kiadták az IO Interactivenak, hogy töltsék meg tartalommal az apácák szerepét. Épp ezért abban a szakaszban, ahol velük kell leszámolni folyamatosan különböző háttér-információkat tudhatunk meg a csapatról.

Lara és a nem erőszakos erőszakolós jelenet
A Tomb Raider E3-as trailerében látható egy jelenet, melyben a megkötözött és eléggé megviselt Lara Croftot - valószínű - megerőszakolják. Természetesen itt is elkezdődtek a magyarázkodások. "Mikor látjuk, hogy Larának milyen kihívásokkal kell szembenéznie, elkezdünk úgy törődni vele, ahogy egy férfi karakterrel sosem" - árulta el Ron Rosenberg, a producer. "És lesznek olyan pillanatok a játék során, amikor védelemre szorul majd."


Karl Stewart, a nemzetközi brand-menedzser még tovább rontott a helyzeten, mikor azt nyilatkozta, hogy "mégis hogyan lehetne elérni, hogy egy férfi fülét le akarjuk harapni, tökön akarjuk rúgni és utána fejbe lőni?". Ezzel szinte alátámasztotta a nemi erőszak létezését. Azt azonban majd csak március 5-én, a Tomb Raider megjelenése után tudjuk meg, hogy mi az igazság.

Error 37
A Blizzard elég sok rajongó életét keserítette meg a Diablo III megjelenése után, mivel nem készült fel a játékosokra. Pedig már az előrendelői adatok alapján is látniuk kellett volna, hogy mire kell készülni. Ám ez elmaradt, így a Battle.net szerverek egyszerűen nem bírták a nagy nyomást (6,3 millióan jelentkeztek be egy nap) és megjelent a nevezetessé vált Error37 kód.


Mivel a játékhoz folyamatos netkapcsolatra volt szükség, így sokan napokig nem tudták élvezni a Diablo III által nyújtott kellemes órákat. A számos patch hatására a kód egyre ritkábban bukkant fel, ám ekkor újabb bajok keserítették meg a rajongók életét. EGy hiba hatására halhatatlanná válthatott a Wizard, a Barbár pedig istenné és így legyőzhetetlenné. Mára elméletileg minden rendben a játék körül, mely amúgy nagyon jól sikerült.

Shepard kapitány végjátéka
Március 6-án jelent meg az idei év legjobb alkotása, mellyel a BioWare lezárta Shepard kapitány kalandjait. A Mass Effect 3 végjátéka azonban rengeteg konfliktust okozott a fejlesztőknek. A három befejezés közül ugyanis egyik sem nyerte el a rajongók tetszését, akik ezért petíciót indítottak és a Facebookon is követeltek egy új befejezést.


A BioWare áprilisban meg is lett győzve, így megjelent ingyenesen letölthető formában az Extended Cut patch, mellyel meghosszabbítják a befejezéseket és jobban érthetővé válik, miért is alakult így a dolog. A rajongók által követelt új forgatókönyv új véggel nem érkezett meg. Mindenesetre végül elfogadták a dolgot és most már kevés elégedetlenkedőt hallani.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Vaszilij Artyom #22
    Az apácásban mégis mi van?

    Ministráns fiúkkal jobb lett volna?
  • Etinger #21
    Fúúú... nem tudom. Lehet én is béna voltam (11 évesen sejted), de a traninget a TR2 elején, a kastélynál, na azt se bírtam nagyon megcsinálni. Ugráltam, ugrálta, de folyton 2 platform közé esett :( A labirintus mondjuk király volt :D

    Hangulatban viszont 10/10 :) De az összes.
  • Vol Jin #20
    Nekem a klasszikus TR-ek jöttek be. Azoknál még tudtam, hogy merre érdemes ugrani, mi az amit elérsz, mert olyan kockás volt az egész. Az Angel of Darknessben már ez nem volt egyértelmű.
  • Etinger #19
    Anno még a PC Guruban asszem olvastam erről (spoiler!!! :D) Chronicle vagy volt a címe ahol meghal. Amúgy a TR Legendset és ami utána jött (basszus be se ugrik a neve, nem az Anniversery..) végigjátszottam, szépek voltak és hangulatosak... de ami a lényeg: KÉNYELMES VOLT AZ IRÁNYÍTÁS PC-n. Ezt olyan szinten nem hozta előtte egyik TR sem PC-n, hogy az valami hihetetlen. Játszottam pl a TR2-vel, Velence hangulatos IS lehetett volna, vagy az Angel of Darkness komor háztetői.. de egyszerűen agyfasz. Mondjuk kaptam egy joysticokat aztán, azzal már jobb lett a cucc jelentősen, de akkor is a kameranézet is.. katasztrófa.

    Mint kb a Prince of Persia 3D. Aztán szerencsére a Sands of Time meg a többi már 10/10-es etéren.
  • Vol Jin #18
    Volt egy olyan része a Tombraidernek, ahol már tinilányként is irányítottad a karaktert. Amikor az egyiptomis 4-ik részben meghalt a karakter, akkor én ledöbbentem, hogy na ennek most vége van. De kijött egy következő rész, amiben a temetése volt, és utána a közeli ismerősök visszaemlékeztek Lara korábbi életére. Ebben nem egy összefüggő történet volt, mint a többiben, hanem minden fejezet egy életszakaszáról szólt, amire visszaemlékeztek a többiek. Na abban kislányként és tiniként is szerepelt. Az viszont nem derült ki, hogy miként oldották meg, hogy mégsem halt meg, mert utána további részek születtek.

    Egyébként ebben a rebootos változatban nagyon jól néz ki. Mármint nem ez az Angelina Jolis, hanem ez az új arc.
  • Merces #17
    én meg agyfaszt kaptam a hozzászólásoktol :D
  • Zombee #16
    Személy szerint az apácás trailertől nem akadok ki. A többi nem érint, se a Mass Effect, se Lara, se a Diablo 3, bár utóbbinak a hibája elég bosszantó.
  • Etinger #15
    Osztom a véleményed, bár én bírtam régebben is a TR-t.
  • Etinger #14
    Alapvetően én is TPS-eken nőttem fel ('98 óta játszom, konzollal kezdtem). Croccal kezdtem, aztán jön a Prince (2003-as). Ott már van valami kezdeményezés arra, hogy a karaktereket megismerjük, Mechner zseniális párbeszédei tesznek róla. Ez 2003, de a TR fanok a játékuk virágzását 2003 elé teszi.

    2 dolgot hagysz figyelmen kívül.
    - Az, hogy idővel te egy erős nőt láttál a képernyőn, annak valahogy ki kellett alakulni. Olyan nincs, hogy valaki egyből mindent hang nélkül tűr, illetve ha van, akkor valószínűleg a dzsungelben nevelkedett és beszélni sem tud. Egy szocializálódott embernek igen is sok megpróbáltatáson kell keresztül mennie, hogy egy lelkileg edzett karaktere, jelleme legyen. Na most lehet ez 12-18 éves kora közt történt meg, de nyilván te sem egy 16 éves kiscsajjal akarnál játszani.

    - A technika most érett meg erre. Régebben mi adtunk főleg életet a karaktereknek. A mi szemünkben Lara nem baltával faragott csaj volt, hanem egy élő, lélegzőteremtmény, ezért picit mindannyian máshogy képzelhettük el őt. Manapság már ott van az alkotó kezében ez a lehetőség, a legkisebb izommozgást is látod a szereplőn, teljesen más világ. Amúgy meg az Eidios miután szétcseszte a saját sorozatát, a CD elég szépen visszahozta az életbe a csajt, szóval ennyi bizalmat megérdemelnek.

    Ja és lehet az Angel of Darkness jobb sztorival bírt mint utána a TR sztorik, de rohadtul nem érdekel a sztori, ha a karakteremmel 2 lépést sem tudok tenni anyázás nélkül, annyira fos az irányítás és a kamerakezelés.
  • Fbn Lx #13
    sosem szerettem a tomb raidereket, egy irreálisan harcos nő gyakorlatilag különösebb jellem nélkül. arra volt jó, hogy nézte mindenki a seggét, miközben ugrált.
    ez viszont felkeltette az érdeklődésemet. némi realizmus lara jellemrajzában nem ártott, és az érzelmek, kiszolgáltatottság faszán átjön. nyilván egy 50 kilós nő nem fog izmos férfiakat rommá verni, ha a fizika törvényszerűségeit legalább részben elfogadjuk. persze nem minden műfajban fér el a realizmus, de ez engem eléggé megnyert. nem tűnik annyira műanyagnak, mint az eddigiek, van benne feszültség és vannak érzelmek.