Ötvös Tibor
Nem lesz női hős Activision játékban
Érdekes témára hívta fel a figyelmet az egyik internetes magazin. A játékipar jelenleg legsikeresebb kiadója ugyanis 2005 óta nem jelentetett meg olyan játékot, melynek egy nő lett volna a főhőse.
Itt van mindjárt a megjelenés előtt álló True Crime: Hong Kong, mely első körben teljesen másként nézett volna ki. Először is az elsőre kiszemelt Treyarch nem is a True Crime franchise-ba szánta a Black Lotus címen futó programját, másodszor pedig egy ázsiai bérgyilkosnő lett volna a főszereplője.
Egy egykori Activision alkalmazott elmondása szerint a Black Lotus főszereplőjét Lucy Liuról mintázták és a színésznő egyébként aktívan részt is vett a fejlesztésben. "A Black Lotus egy remek projekt volt és mind nagyon büszkék voltunk rá" - állítja az alkalmazott.
Érdekel a karaktered neme?
(Összesen 421 szavazat)
Aztán elérkezett a 2007-es év és ekkor nagy változás állt be a kiadónál. Ez volt az az év, amikor a piacot a Halo 3, Assassin's Creed, Call of Duty: Modern Warfare és Madden NFL uralta és ebből azt a következtetést vonta le az Activision, hogy a piacon nincs helye női karaktereknek. Ezért fogta és egyszerűen leállíttatta a Black Lotus fejlesztését.
Aztán pár hónappal később mégis elővették, de akkor már csak arra kellett, hogy a United Front True Crime projektjének meglegyenek az alapjai. Egy másik korábbi alkalmazott szerint a kiadó "ezt a nézetét a végletekig eltúlozza és ezért rettentő nehéz egy egyébként jól működő ötletet átvinni a játékba".
Ráadásul nem egy alkalommal fordult elő, hogy az Activision a fejlesztés közepén szólt a fejlesztőknek, hogy bizonyos, mostanában trendi játékmeneti elemeket mindenképpen tegyenek be a programba még akkor is, ha az egyébként egyáltalán nem illik oda. Erre a legékesebb példa a Singularity, melynek megjelenése ezen extra kívánalmak miatt sokat csúszott.
"Az Activisiont nem érdekelné egy nyitott világban játszódó, az ázsiai filmek legjobb pillanatait idéző akciójáték női főszereplővel" - állítja az egyik forrás. "Helyette egy akciójátékot kér, melyben egy gengszterrel autókat lophatunk és embereket ölhetünk meg, de Liberty City helyett Hong Kongban. És akkor bejelentik, hogy a GTA IV-ből 10 milliót adtak el, tőletek is ezt várjuk."
"Ha az Activision továbbra is azt látja, hogy az év 5 legtöbb példányban elkelt játékában nincs olyan, amelyben egy nő a főszereplő, akkor továbbra sem fog ilyet készíteni. Példának mindig a Wet és a Bayonetta statisztikáit lobogtatják és számokkal bizonygatják, hogy ezekkel nem lehet nagy tömegeket megmozgatni."
Pedig a játékvilágban bőven akadnak híres-neves női karakterek. A legismertebb természetesen Lara Croft, de a No One Lives Forever hőse, Cate Archer vagy a Mirror's Edge-ben látott Faith is számos rajongóval bír. Ráadásul itt van még a Portal főhőse, Chell és a női hangon megszólaló GLaDOS is.
Szakértők szerint az Activision akkor változtatna eme felfogásán, ha a Rockstar állna elő egy olyan tervvel, melyben egy nő lenne a főszereplő - főleg, ha ez valamelyik GTA-epizód lenne. Szerencsére azonban a többi kiadó nem fél bevállalni ilyen "kockázatokat", hiszen elméletileg készül a Mirror’s Edge 2, a Beyond Good & Evil 2, a Bayonetta 2 és két új Lara Croft játék is.
Itt van mindjárt a megjelenés előtt álló True Crime: Hong Kong, mely első körben teljesen másként nézett volna ki. Először is az elsőre kiszemelt Treyarch nem is a True Crime franchise-ba szánta a Black Lotus címen futó programját, másodszor pedig egy ázsiai bérgyilkosnő lett volna a főszereplője.
Egy egykori Activision alkalmazott elmondása szerint a Black Lotus főszereplőjét Lucy Liuról mintázták és a színésznő egyébként aktívan részt is vett a fejlesztésben. "A Black Lotus egy remek projekt volt és mind nagyon büszkék voltunk rá" - állítja az alkalmazott.
(Összesen 421 szavazat)
-
Igen
59 % (250 szavazat) -
Nem
38 % (160 szavazat)
Aztán pár hónappal később mégis elővették, de akkor már csak arra kellett, hogy a United Front True Crime projektjének meglegyenek az alapjai. Egy másik korábbi alkalmazott szerint a kiadó "ezt a nézetét a végletekig eltúlozza és ezért rettentő nehéz egy egyébként jól működő ötletet átvinni a játékba".
Ráadásul nem egy alkalommal fordult elő, hogy az Activision a fejlesztés közepén szólt a fejlesztőknek, hogy bizonyos, mostanában trendi játékmeneti elemeket mindenképpen tegyenek be a programba még akkor is, ha az egyébként egyáltalán nem illik oda. Erre a legékesebb példa a Singularity, melynek megjelenése ezen extra kívánalmak miatt sokat csúszott.
"Az Activisiont nem érdekelné egy nyitott világban játszódó, az ázsiai filmek legjobb pillanatait idéző akciójáték női főszereplővel" - állítja az egyik forrás. "Helyette egy akciójátékot kér, melyben egy gengszterrel autókat lophatunk és embereket ölhetünk meg, de Liberty City helyett Hong Kongban. És akkor bejelentik, hogy a GTA IV-ből 10 milliót adtak el, tőletek is ezt várjuk."
"Ha az Activision továbbra is azt látja, hogy az év 5 legtöbb példányban elkelt játékában nincs olyan, amelyben egy nő a főszereplő, akkor továbbra sem fog ilyet készíteni. Példának mindig a Wet és a Bayonetta statisztikáit lobogtatják és számokkal bizonygatják, hogy ezekkel nem lehet nagy tömegeket megmozgatni."
Pedig a játékvilágban bőven akadnak híres-neves női karakterek. A legismertebb természetesen Lara Croft, de a No One Lives Forever hőse, Cate Archer vagy a Mirror's Edge-ben látott Faith is számos rajongóval bír. Ráadásul itt van még a Portal főhőse, Chell és a női hangon megszólaló GLaDOS is.
Szakértők szerint az Activision akkor változtatna eme felfogásán, ha a Rockstar állna elő egy olyan tervvel, melyben egy nő lenne a főszereplő - főleg, ha ez valamelyik GTA-epizód lenne. Szerencsére azonban a többi kiadó nem fél bevállalni ilyen "kockázatokat", hiszen elméletileg készül a Mirror’s Edge 2, a Beyond Good & Evil 2, a Bayonetta 2 és két új Lara Croft játék is.