Ötvös Tibor
A Naughty Bear az év legrosszabb játéka?
Mindenki találkozott már olyan esettel, mikor egy nagyon várt és az előzetes képeken, videókon hangulatosnak és pazarnak ígérkező játék teljes változata egy rakás szxr volt.
A - most már visszagondolva szerencsére - csak konzolokra megjelent Naughty Bear is egyértelműen eme kategóriába tartozik. Az A2M programja az előzetes prezentációkon egy igen érdekes programnak tűnt. Adott egy álomszép sziget, ahol különböző színű plüssmacik élnek a legnagyobb boldogságban. Ám van egy csintalan medve, aki egyben a játék főszereplője is. Egy nap egyiküknek szülinapja van, amire Naughty barátunkat nem hívják meg, aki ezért kést ragad és elindul, hogy tönkretegye a bulit.
A Naughty Bear tulajdonképpen erről szól: főhősünkkel a legváltozatosabb módon kell a többi macit megölni, kivégezni és a teljes környezetet lerombolni. Ez jól hangzik, ám a programban mindössze egyetlen (!) pálya van (azon belül 4 szint) és ezen is összesen negyvenszer kell végigmennünk. A szülinap után ugyanis a polgármesteri választást kell megakadályoznunk vagy egy robotinváziót visszavernünk és ilyenek.
Épp ezért sajnos hamar unalomba fullad az elsőre még roppant mókás öldöklés és ezt hűen tükrözik a hazai és külföldi kritikák, reakciók is. A Naughty Bear a jelentősebb magazinoknál átlagosan 2-3 pontot kapott és az eladások is elég szerénynek tűnnek (összesen 130 ezer darabot adtak el belőle 3 hét alatt). A fejlesztő változatos DLC-ket ígér a játékhoz, ám valószínű ez nem sokakat érdekel. A legtöbben ugyanis úgy vélik, hogy a Naughty Bearnél nehéz lesz rosszabb játékot készíteni idén.