Ötvös Tibor

Dungeon Siege III - amit eddig tudunk

A Dungeon Siege név sajnos az utóbbi években maximum Uwe Boll vérlázítóan gyenge filmadaptációjának leszerepelése miatt forgott közszájon, pedig maga a játék méltán vált klasszikussá.

A sorozatot 2002-ben indította útjára a Gas Powered Games és a siker miatt - a kiegészítők mellett - 2005-ben megérkezett a folytatás is. A harmadik részről azonban nem lehetett semmit hallani, így szinte mindenkit meglepett, hogy az Alpha Protocollal épp beégő Obsidian Entertainment készíti el Dungeon Siege harmadik részét.

Mondjuk az is igaz, hogy a Neverwinter Nights 2 és a Star Wars: Knights of the Old Republic 2 is a fejlesztők nevéhez fűződik és náluk készül a Fallout: New Vegas is. Ráadásul az E3-on bemutatott játék nagyon jól nézett ki és ezért mindenképpen érdemes kiemelten is foglalkozni a címmel. Először is a Dungeon Siege 3 is egy akció-RPG lesz vagyis ismét fegyverekkel és varázslatokkal kell a különböző szörnyeket legyűrnünk.



Az elhullott ellenfelek - szokás szerint - különböző tárgyakat hagynak maguk után, melyeket eladhatunk vagy használhatunk is. Az Obsidian szerint a teljes játéktér egyszerre töltődik be, vagyis menet közben nem fogunk töltőképernyővel találkozni. Ráadásul a vizuális megvalósítás is nagyon meggyőző - a képek a tényleges játékból származnak - és maradt a felülnézetes megoldás is.

A prezentáción kettő karakterosztályt mutattak be. Az egyik a tipikus erőember, aki itt Őrző névvel szerepel majd. A karakter két beállásból indíthat támadást. Az egyikben egy sima támadást indít, mely gyengébb, de gyorsan kivitelezhető. Ám ha váltunk, akkor egy jóval erősebb, de sokkal lassabb támadást indítunk el, mely azonban több ellenfélre is kihat.

Számos speciális támadásunk lesz még, melyek közül a leglátványosabb az volt, mikor az Őrző egy hegyről úgy szedte le az ellenfelet, hogy egy hatalmasat ütött a sziklára, amiről így az ellenség szépen leesett. A másik karakter az Archon nevet viseli és ő inkább a távolsági fegyvereket használja.



Természetesen minden karakterünk képes fejlődni is és a harcok után kapott tapasztalati pontokat elosztván új képességeket tanulhatunk meg vagy a már meglévőket fejleszthetjük tovább. A Dungeon Siege 3 legnagyobb újdonsága azonban az, hogy a fő karakter mellett egy társat is választhatunk magunk mellé.

A sztorit ugyanis két karakterrel kell végigvinni és ha nincs egy ismerős a közelben, aki beugrana egy kis ko-opra, akkor a gép irányítja majd a második számú játékost. De mi is bármikor válthatunk. Ha az egyikük elveszíti az összes energiáját, akkor a társ felélesztheti és folytatódhat a harc.

A dialógusok a már ismert módszert követik és számos válasz közül választhatunk majd, melyek komoly befolyással lehet egy-egy beszélgetésre. A Dungeon Siege 3 eddig nagyon jónak tűnik, de az Alpha Protocol miatt kicsit óvatosan közelítjük majd meg. A játék 2011-ben jelenik meg, szóval bőven van idő tökéletesíteni a programot.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • djyuri #12
    Bocsi..megtaláltam..egy korábbi cikk volt erről a játékról.
  • djyuri #11
    HY
    Tegnap valami teljesen hülyeségre válaszoltam valakinek :D Hol tudok arra rákeresni? :D

    Király játék!
  • Tower Guard #10
    Jó lesz ez!
  • Vogel #9
    Első részt is 1 karakterrel toltam. Több xp jön, igaz nehezebb ^^
  • Cefet #8
    Ez az egyik kedvenc játékom. Várom a harmadik részt, de a két karakter nekem is kicsit furcsa. Majd meglátjuk...
  • Peakman #7
    Az 1-ben tényleg sok volt a 8, mondjuk abból 1-2 mindig szamár volt. A 2-ben a 4 vagy 6 már nem is tudom, az is pont elég volt. Erre lecsökkentik 2-re egy alapvetően hack'n'slash rpg-ben. Mégis mit akarnak csinálni? Gagyi Diablo 2 klónt? Netán több rpg-t akarnak bele? Előbbivel a léc alá lőnek, utóbbival pedig kilőnek a műfajból (mármint a hack'n'slash-ből). A co-op szöveg meg olyan divatos lett manapság, kár, hogy legtöbb esetben a multiplayer új neve ...
  • scagnetti #6
    A kevesebb néha több. Sokszor azért kúrják el a mai gammákat mert túl sok mindent akarnak belegyűrni.
  • temes69 #5
    az első 2 részben nem 6 kari volt összesen? erre ezek a barmok meg lecsökkentik 2re? ez a nagy újítás?
  • MrPrise #4
    "Az Obsidian szerint a teljes játéktér egyszerre töltődik be, vagyis menet közben nem fogunk töltőképernyővel találkozni."
    Láttam én már olyan játékot amiben nem volt töltőképernyő, de azért töltögetett ;-)
  • napimester #3
    Meglátjuk mi lesz belőle. Jónak tűnik, de vajon megállja majd a helyét a Diablo 3 mellett? ... Márha kijön 2011-ig a D3