Ötvös Tibor
Bocsánatkérés a Daikatana-reklám miatt
John Romero egyértelműen a '90-es évek játékiparának királya volt. A hosszú hajú, sokak szemében félistennek számító férfi olyan játékokkal vívta ki elismerések ezreit, mitn a Doom vagy a Quake.
Aztán mindez megváltozott. 2000-ben ugyanis megjelent a rengeteget halasztott Daikatana, mely Romero első, nem id-es FPS-e volt. A program rettentő nagyot bukott és letaszította a trónról Romerot. És ha ez még nem lenne elég, egy korabeli reklám is kicsapta a biztosítékot a rajongóknál.
A mellékelt képen olvasható, hogy "John Romero ribanca leszel" és még az is ott áll, hogy - szépen fogalmazva - "Pippantsd le". Romero azóta mobilokra készít különböző játékokat kisebb-nagyobb sikerrel, de most, 10 évvel az események után visszatért a témára.
"Tudtam, hogy kockázatos, és nem akartam megtenni" - állította Romero. "Úgy értem, van egy bizonyos kultúrája az FPS-játékokról való beszédnek és én erről elég híres voltam. Tudod, soha nem akartam senki a ribancommá tenni, főleg nem a rajongóimat. Addig a reklámig remek kapcsolatom volt a velük, ám ez a mondat mindent megváltoztatott."
"Nem álltam le és nagyon sajnálom" - folytatta Romero. "Miközben a játék is sikerülhetett volna jobban, ez a reklám és az azt követő hype egy hatalmas marketinghiba volt."
|
A mellékelt képen olvasható, hogy "John Romero ribanca leszel" és még az is ott áll, hogy - szépen fogalmazva - "Pippantsd le". Romero azóta mobilokra készít különböző játékokat kisebb-nagyobb sikerrel, de most, 10 évvel az események után visszatért a témára.
"Tudtam, hogy kockázatos, és nem akartam megtenni" - állította Romero. "Úgy értem, van egy bizonyos kultúrája az FPS-játékokról való beszédnek és én erről elég híres voltam. Tudod, soha nem akartam senki a ribancommá tenni, főleg nem a rajongóimat. Addig a reklámig remek kapcsolatom volt a velük, ám ez a mondat mindent megváltoztatott."
"Nem álltam le és nagyon sajnálom" - folytatta Romero. "Miközben a játék is sikerülhetett volna jobban, ez a reklám és az azt követő hype egy hatalmas marketinghiba volt."