Gyurkity Péter
A konzoloknál is az online előfizetésekben a jövő
Az elkövetkező években fokozatosan visszaeshet a konzolok forgalma, ehelyett egyre inkább az online játékok és egyéb szolgáltatások előfizetései kerülnek majd előtérbe - erre készülnek a gyártók is.
Az In-Stat előrejelzése kiemeli, hogy mindhárom nagy konzolgyártó jövőre érheti el az életciklus csúcspontját, legalábbis ami most kapható legfontosabb fejlesztéseiket illeti. Nem csoda, hogy a Sony, a Microsoft és a Nintendo is egyaránt készül a következő korszakra, mégpedig saját online platformjaik beindításával, illetve a meglévő funkciók kiszélesítésével.
Az előrejelzésben egészen pontosan arról írnak, hogy 2010-ben mindhárom gyártó fejlesztése túllép a csúcsponton, ezt követően a forgalom fokozatosan csökkenni fog. A hardvereladások visszaesése azonban azt is jelenti, hogy kellőképp széles bázis áll majd rendelkezésre az előfizetések rendszerének kialakításához és felfuttatásához, amely a legfontosabb jellemzővé lép majd elő a következő évtizedben. A gyártók arra számítanak, hogy évente több százmillió dolláros bevételre tehetnek majd szert az előfizetésekből, letöltésekből, valamint az online reklámokból.
A három legnagyobb szereplő között egyértelműen a Microsoft vezet, mivel a Live szolgáltatás már most kellő népszerűségnek örvend - a szoftvercég platformja 2013 környékén már évi egymilliárd dollár bevételt hozhat a konyhára, ami mindenképpen szép eredménynek számítana. Ehhez fontos hozzátenni, hogy a fix szélessávú elérések száma globálisan már idén meghaladja majd az 560 milliót, ez pedig közvetve szintén az előfizetések előretörését erősíti majd. Szintén érdekes, hogy a hardvereladások terén magasan vezető Nintendo alaposan le van maradva az online platform kialakítását illetően, így mindenképpen össze kell majd kapniuk magukat, ha nem akarnak kimaradni a buliból.
Tavaly összesen 88 millió konzol kelt el világszerte, ami 7 százalékos növekedést jelentett 2007-hez képest. Ez azonban jövőre várhatóan nem folytatódik majd, és megindul a lassú csökkenés.
Az In-Stat előrejelzése kiemeli, hogy mindhárom nagy konzolgyártó jövőre érheti el az életciklus csúcspontját, legalábbis ami most kapható legfontosabb fejlesztéseiket illeti. Nem csoda, hogy a Sony, a Microsoft és a Nintendo is egyaránt készül a következő korszakra, mégpedig saját online platformjaik beindításával, illetve a meglévő funkciók kiszélesítésével.
Az előrejelzésben egészen pontosan arról írnak, hogy 2010-ben mindhárom gyártó fejlesztése túllép a csúcsponton, ezt követően a forgalom fokozatosan csökkenni fog. A hardvereladások visszaesése azonban azt is jelenti, hogy kellőképp széles bázis áll majd rendelkezésre az előfizetések rendszerének kialakításához és felfuttatásához, amely a legfontosabb jellemzővé lép majd elő a következő évtizedben. A gyártók arra számítanak, hogy évente több százmillió dolláros bevételre tehetnek majd szert az előfizetésekből, letöltésekből, valamint az online reklámokból.
A három legnagyobb szereplő között egyértelműen a Microsoft vezet, mivel a Live szolgáltatás már most kellő népszerűségnek örvend - a szoftvercég platformja 2013 környékén már évi egymilliárd dollár bevételt hozhat a konyhára, ami mindenképpen szép eredménynek számítana. Ehhez fontos hozzátenni, hogy a fix szélessávú elérések száma globálisan már idén meghaladja majd az 560 milliót, ez pedig közvetve szintén az előfizetések előretörését erősíti majd. Szintén érdekes, hogy a hardvereladások terén magasan vezető Nintendo alaposan le van maradva az online platform kialakítását illetően, így mindenképpen össze kell majd kapniuk magukat, ha nem akarnak kimaradni a buliból.
Tavaly összesen 88 millió konzol kelt el világszerte, ami 7 százalékos növekedést jelentett 2007-hez képest. Ez azonban jövőre várhatóan nem folytatódik majd, és megindul a lassú csökkenés.