Gyurkity Péter
Muxlim: virtuális világ muszlimoknak
Elkészült az első, kifejezetten muszlimoknak szánt virtuális világ, amelynek készítői inkább az életstílust, mintsem a vallást helyezik előtérbe - ez nem biztos, hogy elég lesz a sikerhez.
A Muxlim Pal névre keresztelt játék a webböngészőn keresztül jelenik meg (mint oly sok vetélytársa), és elsősorban The Sims-alapokra építkezik. Készítői azonban kiemelik a platform szociális jellegét, a játékosok közötti interakciót, egymás tevékenységeinek megfigyelését (természetesen a szokásos kapcsolattartáson és diskurzuson kívül).
A virtuális világ egyelőre nem túl kiterjedt, hiszen mindössze egy tengerpartot, egy nagyobb arénát, valamint egy bárt foglal magába. A prémium tartalmakért előfizető játékosok azonban saját privát szobákat hozhatnak létre - nyilván innen származik majd az a bevétel, amely a készítők reményei szerint meghozza fejlesztés költségeit és talán némi profittal is megjutalmazza majd őket. Kérdés, hogy miben különbözik a Muxlim Pal a hasonló megoldások tömegétől - a fejlesztők elsősorban a nyugati országokban élő muszlimoknak ajánlják azt, kiemelve, hogy az általuk folytatott életvitelhez illeszkedik az alkotás.
Mohamed El-Fatatry, a Muxlim.com alapítója elmondta, hogy nem elsősorban a vallásra, hanem az életvitelre helyezik a hangsúlyt, eddigi felméréseik ugyanis arra utalnak, hogy az alapvető tételek közös tiszteletén túl a közösség nagyon is eltérő, indivídumokból áll, szó sincs tehát arról, hogy teljesen homogén lenne a muszlimok tömege. Játékukat főként az egymás közötti kommunikáció elősegítésére ajánlják, beszélgetésekhez, társaságok kialakítására, a nyilvános és privát szobákon keresztül (amiben nyilván örömmel részt vállalnak majd a CIA munkatársai is, az állami szintű paranoia jegyében).
Az egyelőre kétséges, hogy a muszlim életvitel kihangsúlyozása elég lesz-e az üzleti sikerhez, bár nyilván ez lenne az alkotók elsődleges célja.
A Muxlim Pal névre keresztelt játék a webböngészőn keresztül jelenik meg (mint oly sok vetélytársa), és elsősorban The Sims-alapokra építkezik. Készítői azonban kiemelik a platform szociális jellegét, a játékosok közötti interakciót, egymás tevékenységeinek megfigyelését (természetesen a szokásos kapcsolattartáson és diskurzuson kívül).
A virtuális világ egyelőre nem túl kiterjedt, hiszen mindössze egy tengerpartot, egy nagyobb arénát, valamint egy bárt foglal magába. A prémium tartalmakért előfizető játékosok azonban saját privát szobákat hozhatnak létre - nyilván innen származik majd az a bevétel, amely a készítők reményei szerint meghozza fejlesztés költségeit és talán némi profittal is megjutalmazza majd őket. Kérdés, hogy miben különbözik a Muxlim Pal a hasonló megoldások tömegétől - a fejlesztők elsősorban a nyugati országokban élő muszlimoknak ajánlják azt, kiemelve, hogy az általuk folytatott életvitelhez illeszkedik az alkotás.
Mohamed El-Fatatry, a Muxlim.com alapítója elmondta, hogy nem elsősorban a vallásra, hanem az életvitelre helyezik a hangsúlyt, eddigi felméréseik ugyanis arra utalnak, hogy az alapvető tételek közös tiszteletén túl a közösség nagyon is eltérő, indivídumokból áll, szó sincs tehát arról, hogy teljesen homogén lenne a muszlimok tömege. Játékukat főként az egymás közötti kommunikáció elősegítésére ajánlják, beszélgetésekhez, társaságok kialakítására, a nyilvános és privát szobákon keresztül (amiben nyilván örömmel részt vállalnak majd a CIA munkatársai is, az állami szintű paranoia jegyében).
Az egyelőre kétséges, hogy a muszlim életvitel kihangsúlyozása elég lesz-e az üzleti sikerhez, bár nyilván ez lenne az alkotók elsődleges célja.