Németh Szabolcs

S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky

A GSC több évnyi kínlódás után 2007-ben végre piacra dobta a S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl-t. Éppen ezért esett le mindenkinek az álla, amikor a fejlesztőgárda az E3-on 2008 első negyedévére tervezve bejelentette a játék folytatását a S.T.A.L.K.E.R: Clear Sky-t.

A csernobili katasztrófa napja szinte mindenkinek örökre bevésődött az agyába, hiszen még a világ gátlástalan, és kapzsi vezetői is megálltak pár pillanatra gondolkodni a tragédia hallatán. Igaz hatvan másodperc múlva már azon agyaltak, hogy hogyan lehetne ebből is hasznot húzni. A GSC az addig üsd a vasat amíg meleg irányvonalat megfogadva úgy döntött, hogy nem teketóriázik, és a S.T.A.L.K.E.R-t már végiggyűrő játékosok kegyeibe ismét beférkőzik.

A Clear Sky nem nevezhető igazi folytatásnak, hiszen nem a jövőt, hanem a múltat ismerhetjük meg benne. Az első rész számtalan kérdést hagyott nyitva, ezért a folytatás - nem véletlenül - a pusztító katasztrófa előtti évbe kalauzol el minket, amikor még megvolt az esély arra, hogy néhányan megakadályozzák a probléma eszkalálódását.

Klikk ide! Klikk ide!

A fejlesztők szerint a bejárható terep mérete nem, viszont a minősége sokban változik majd. Az épületek, építmények, területek ötven százalékát egyszerűen átemelték az elődből, viszont a fennmaradó másik felén komoly munka folyik, hogy minél részletesebb és változatosabb legyen a terep az önjelölt stalkereknek. Nagy örömünkre a játék fontos helyszínei, mint a Vörös Erdő vagy Limansk elveszett városa teljesen át lesznek dolgozva, hiszen az egy évvel korábbi állapotok szerint egészen más várja majd stalkerünket, mint az első részben. A GSC munkatársainak nyilatkozataiból az is kiderül, hogy egyes területek ezúttal zárva vannak, míg olyanok, amelyek a Shadow of Chernobyl-ban rejtve maradtak, nyitva lesznek előttünk.

A történet igen egyszerűen épül fel. A célunk nem más, mint Strelok megtalálása és megállítása, mielőtt a mindenkit elpusztító katasztrófa megtörténne. Ebben egy-egy csoport lesz a segítségünkre, mert a Clear Sky-ban az egymással rivalizáló csoportok egyikébe be kell épülnünk, ugyanis egyedül esélytelenek vagyunk a győzelemre. Különféle küldetések elvégzésével növelhetjük a csoporton belüli reputációnkat, amivel fontos információk birtokába juthatunk.

Klikk ide! Klikk ide!

Természetesen az eddig felsorolt újítások egy kiegészítőben is elférnének, ezért a fejlesztők még jó néhány új dologgal operálnak. Továbbfejlesztett mesterséges intelligencia, új fegyverek fejlesztési lehetőségekkel, finomabb mozgások, átírt grafikai motor, élethűbb megjelenítés, a HUD és a PDA-rendszer kezelhetőbbé tétele, az A-Life rendszer teljes átdolgozása mind-mind tervbe van véve.

A kérdés már csak, az, hogy a jól hangzó ígéretekből mi valósul meg 2008 első negyedévére. Mert a GSC váltig állítja, hogy szó sem lesz eltolásról, ha a játékot 2008 első negyedére ígérik, akkor az meg is fog jelenni akkor. Hát... ismerve a program előéletét, mi kicsit szkeptikusak vagyunk, de lepjenek meg minket!

S.T.A.L.K.E.R: Clear Sky

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • cris07 #25
    szerintem nem fogod annyira várni mert szerintem teljesen kész van (apád) de amire a küszöbtől bemászik a szobába eltucc mondani vagy tíz mi atyánkot!hogy ne fojcson meg az usb-vel és aszemüvegeddel boncson sört!
  • Runo #24
    Márminthogy milyen vga-n is futott így? :D
    Merthogy nem csak a proci számít....
  • Plow #23
    rókabőr
  • BiroAndras #22
    Az én gépem : X2 4200+, 2GB RAM, 8800GTX, Vista.
    1600x1200-ban max. grafikán, 4xFSAA-val teljesen jól futott. Igaz, nem sokat tudtam játszani vele, mert elég gyakran fagy.
  • feamatar #21
    egyébként meg 2008ra max egy rókabőrt hoznak össze, ráadásul nem is lesz annyira nagy durranás miunt az előd, és mivel a várakozási faktora jóval kisebb, ezért a bugokat se fogják úgy tolerálni... ha csak nem művelnek valami nagyot, akkor ebből bukta lesz...
  • feamatar #20
    még jó hogy optimalizálatlan... lehet sok pipafüvetszívtak a srácok de rohadt lassan fejleszették... az rohadtul érződik főleg a végén hogy kényszerből dobták ki... talán ha még egy évet a sütőben lett volnam, bár lehet néhányan a DNFból voltak a fejlesztők közt azért haladtak ilyen lassan XD
  • daneelolivaw #19
    hagy csatlakozzak, télleg egy optimalizálatlan játék a stalker, ott van az aláírásomban a konfig,20-30-40 fps körül futott max grafikán. pedig nem valami szép játék leszámítva néhány dolgot. (lehet, h nekem azért több, mert amd-m van? :D )
  • Tinman #18
    Most egy E6600-asom van (alapban 2.4 GHz 4MB L2), a procit imádom... XP alatt, netezés, kis filmnézés mellett alig 30 fok!
    A VGA kártya szintén remek, normálisan megírt játékoknál süvít mint a szél, de sajnos a Stalker nem ilyen! Indokalatlan, hogy egy ilyen relatív komoly vason, 30 FPS alatt legyen sokszor a framerate 1024x768 mellett.
  • Falconer #17
    Nekem uaz, csak E6320as c2d @3Ghz... És arénában csak static lightinggal megy nekem is. Szóval az egy igen szar hely. Amugy minden maxon, csak talán az AA és AF nem, és így is csomó hely van ahol 25fps alá megy.
  • Tinman #16
    3.2 Ghz Prescott + 2 GB Dualban + 8800GTS-el fullon szaggatott... arénában 8-12 FPS.
    Új alaplapommal meg procimmal még nem néztem.