Németh Szabolcs

Reszkessen mindenki, jön a T5-motor

Néhány nappal ezelőtt már beszámoltunk arról, hogy egyes források szerint az id Software, és Carmack bácsi egy titkos projekten dolgozik. A Worldwide Developer's Conference rendezvényen lehullt a lepel.

A rendezvényre John Carmack is hivatalos volt, és a fejlesztő, illetve kiadóvállalat bemutatója után mindenki az állát kereste. A hivatalos oldal elérhetetlen, mert a képek és a trailer láttán mindenki megrohamozta az id Software lakhelyét.


Érdekes próbálkozás egy autóversenyre hasonlító játék fejlesztése egy olyan csapattól, amely világéletében FPS-re specializálódott. A képek minősége még hagy kívánnivaló maga után, de az id ígéretet tett, hogy még ezen a héten nagyfelbontású képekkel örvendeztet meg mindenkit.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A program megjelenéséről egyelőre semmit sem tudni. Szerencsére Mac, Xbox 360, PS3 mellett számítógépre is fejlesztik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zocsi #15
    mad max!
  • ljerk #14
    Úgy 1999-2000 tájékán nagyot emelt a játékélményen a napfelkelte/nyugta mondjuk egy rally versenyen pld. Colin McRae, de a fantasy szerepjátékokon aztán még jobban átélhetővé vált a gépi élmény.
    Ez (T5) a kitörés kezdete a fóbiából - Wolfenstein, Doom, Quake - már a képfelület akár 10-15 százaléka is égbolt. :)
  • psishock #13
    "húznák" => húznék, csak néha visszaüt vidékről ^_^
  • psishock #12
    ...amúgy nagyon valószínûtlen, hogy a fejemre húznák kedvtelésből ilyen raidenes-vaskalapot... vagy mit, mivel ez szerintem is taszítóan néz ki. Tény, hogy a design beleillik ebbe a "junk" világba amit teremtettek, de:
    - a szobában minek felvenni, mivel úgysem süti a forró napfény az orcánkat.
    - kint akarja használni a tûző napon, holott fémből (feltehetően vasból) van?! a kínai/japcsi...ázsiai munkások se véletlen készítik ruhaanyagból ezeket a fejfedőket :)
  • psishock #11
    "Ez minden, csak nem szép...
    Értem úgy, hogy lehet, maga a technika jófajta lehetőségeket rejt, de biztosan nem ezt választottam volna techdemo-nak."

    Fogalmam sincs miért lett ez a környezet a nyerő nekik, holott általába a futurisztikus-, vagy a horrora szoktak építeni. Gondolom végre ki akartak zökkenni 1 kicsit a designerek a szorításból ezzel a kis újdonsággal. Ne feledd, hogy ezt 10 nap alatt dobták össze. Gondolom az utóbbi pár évben meg "jófajta lehetőségeket" rejtő enginnel heggesztették a titkos játékukat, amibe gondolom apait anyait beleadtak. Várjuk csak meg szerintem a(z)(in)game demot, ez még önmagáman nem ad semmilyen "rágható" infót a végtermékről. Más fórumokon sokan sírtak a HD változatért (ebből a demóbol), nos szerintem lényegében nincs is szükség rá, mivel el tudom képzelni, hogy ezzel a tech-el, 20gb textúra mellett milyen részletes megjelenítés fogadhat.

    "Giccses."
    heh, így is fel lehet fogni, de ezekkel a giccsekkel tupírozzák általában a lánytványt, hogy intenzívebb legyen. 1 példa, az UT ben sincs "szükség" a különböző neonokra, ledekre, a fegyvereken, de mégis javítják az összhatást. Nekem 1 szavam sincs az ellen ha kiéli 1 desighner a hajlamait az ilyesmivel (egyenesen szeretem), minthogy sablonos, mexokott, "száraz" dolgokat dobáljon elébbünk.

    "A modern játékokban a külső tereket annyira elrontja ez a sok blur minden tiszta homály ami nem 100 méteren belül van."
    Eigen, mindíg szokás volt, a "friss" technológiát agyonhasználni csak azért, hogy éreztessék "ez a játék már használja!", így volt ez az elején a HDR-el is, de mostanság már elég korrektul használják. Lehet, hogy arra is idő kellett, hogy megfelelően megtanulják az artist-ok használni. Itt nem a motion blur-ról van szó, az egy másik technológia, ami szerint ha én pl mozgatom a fejemet akkor a látott világ a mozgás sebességétöl függő erősséggel mosódik el... szerintük ugyebár, mivel ezt valahogy még semmilyen állapotban nem tapasztaltam (speciális drogok hatása alatt ugye még nem voltam :) ki is lehet kapcsolni rögtön, ha megengedik a fejlesztők.

    Te a DOF-ra gondolsz (Depth Of Field). Ami a pupilla, vagy a lencse fókuszálását próbálja utánozni 1 pontra, ami még mûködne is a való életben, de szegény játéknak fogalma sincs arról, hogy az adott pillanatban éppen hova is pislogok, így ez szerintem szintén csak egy idegesítő faktor, ha nagyon erőltetik. Jópár száz méteres (akár kilóméteres) távolságnál mondjuk logikus is lehetne. én speciel ezt is kikapcsolom, ha aránytalanul használják, mert élvezem, hogy szuperéles a látásom, és szeretek gyönyörködni a környezetben, nem csak az orrom elé nézni. A másik dolog, hogy ezt a "technikát" a szem ez az effektus nélkül is "használja", ugyebár ha a távoli erdősorokat figyeled, maga a karaktered a fókuszon kívül esik és mosódik...hardware-sen :), de ugyanúgy igaz fordítva is, ha éppen a karaktered hátát bámulod.
  • Adam II #10
    A modern játékokban a külső tereket annyira elrontja ez a sok blur minden tiszta homály ami nem 100 méteren belül van.
  • bnfront #9
    Ezek a linuxot is szeretik :)
  • Morden23 #8
    Ez minden, csak nem szép...

    Értem úgy, hogy lehet, maga a technika jófajta lehetőségeket rejt, de biztosan nem ezt választottam volna techdemo-nak.
  • Troll #7
    Azért ez is aranyos: "Szerencsére Mac, Xbox 360, PS3 mellett számítógépre is fejlesztik."
    Gondolom ez azt akarja sugalmazni, hogy az a számítógép, amin Windows fut...
  • Szeszmester #6
    Giccses.