Németh Szabolcs

Juiced 2 - az NFS konkurencia

A THQ a Juiceddel nem zilálta szét kellőképpen az autós játékok piacát. Néhány óráig szórakoztató volt az Undergroundok és a Most Wanted mellett a játék, de hosszú távon halálra volt ítélve a program.

A fejlesztők jól ismerik a mondást, az ismétlés a tudás anyja. Eme gondolattól vezérelve a Juiced 2-vel mindazt el szeretnék érni, ami az első résszel nem sikerült. Sajnos a játék részleteiről még nem árultak el szinte semmit a THQ emberei. Annyi bizonyos, hogy a hagyományokkal nem szakítva, a tuningolt autók Mekkája lesz a program.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A hivatalos oldalon a képek mellett egy videó is feltűnt, ami egy igen hangulatos programot sejtet. Minden benne van, ami egy ilyen játékot naggyá tehet. Fény, siker, csillogás, ultra szuper járgányok, és természetesen a bikavadítóan szexi hölgyek kíséretében küzdhetünk versenyről-versenyre a feljebb kerülésért.

Az őrült száguldás a harmadik negyedévben veheti kezdetét konzolokon, és számítógépen egyaránt.

Juiced 2

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • gforce9 #21
    A wow ebből a szempontból ritkaság sajnos, meg egyébként is az a játék full szerveroldali. A kliens tudtommal pusztán egy grafikai motor, minden dolog ami a számít a szerveren történik. (nem vagyok programozó azért nem használok konkrét szakkifejezéseket, csak a működési elveket ismerem:) )

    Az fps-eknél, pont az inputtal csalnak, mert a lényeges dolgok fps-ben is a szerveren történnek. De mivel magát a kliens inputját macerálják (pl. aimbot) azt nehéz kiszűrni. PL. a játék mellett egy okos kis kód driver szinten baszogatja mondjuk az egeret. De még1x elmondom az elképzelés csak ötlet volt :)

    és még1x dögöljenek meg a csíterek :)
  • Komolytalan #20
    Igazándiból nem hülyeség ez a központi gépes fizikás dolog. Azt simán meg lehet csinálni hogy a kliens számolja a fizikát, viszont az össz billentyű, kormány, anyámtyúkja inputot is elküldi a szerver felé a pozícióadatok mellett. Ez nem túl sok adat, de ha sok lehet tömöríteni is:-) A szerver simán logolja ezeket egy "adatbázisba" (sima txt fájl is jó playerenként 1-1 db), és aki megnyert egy netes versenyt, annál egy számítógépen kielemzik, hogy ilyen controller inputokra ilyen autó beállításokkal kijöhet-e ilyen mozgáspálya. Ha nem, akkor illető megy levesbe, és kielemzik a 2. helyezettét. Szerintem egy egy elég takarékos megoldás, mivel csak sok store szerver kell hozzá, nem pedig szuperszámítógép.
  • Komolytalan #19
    Nem igazán, WoWnak is van aréna bajnoksága, és annál se a csalással van a gond, hanem mindenféle jogi baromságokkal, amivel pl fél európa nem vehet részt benne. A területi és a világdöntőt LANon rendezik, az online játék a selejtezők megrendezésére szolgál, szóval ez a konstrukció teljesen okés lenne.
  • gforce9 #18
    A fizika ugyanúgy mint a grafikus megjelenítés vagy akár az AI futása ugyanúgy leosztható framekre. Ok ez nem látható képet jelent, de a működése ugyanolyan a fizikának is. Minél több 'fps'-el fut a fizika annál pontosabb és folyamatosabb a fizikai modellezés, ugyanúgy ahogyan a grafikánál pontosabb folyamatosabb a látvány. Csakhogy itt jön a bökkenő, ha a szerver számolja a fizikát akkor neked az infók mindíg késve jutnak el a gépedig. Namármost te is láttál már olyat, hogy az ellenfél autója a lagg miatt ide oda ugrál. Ez amiatt van mert elveszik, vagy késve érkezik meg egy adatcsomag. Nem folyamatos képet látsz az ellenfélről, csak az adatcsomagokban érkezik hozzád az ellefél helyzete, mozgásiránya sebessége stb..
    Mivel azonban magát az autó mozgását a kliens program kontrollálja, ez a dolog csak akkor jön elő, ha olyan infó érkezik ami a szerveren keresztül - neten keresztül - érkezik hozzád. Tehát például a másik versenyző helyzete. Ez a te mozgásodat nem befolyásolja, hiszen a te autódat a te számítógéped kliens programja kontrollálja, így te nem fogsz ide-oda ugrálni, csak az ellenfeledet láthatod így. Ez igazából csak zavaró dolog ezzel nincs is nagy probléma.
    Viszont! Képzeld azt ha a fizikát a szerver számolná és az ebből következő dolgokat is. A szerver mondaná meg azt is, hogy a !TE! autód épp hogyan viselkedik, akkor a te autód is néha egy-egy elkésett vagy elveszett csomag miatt ide-oda ugrálna. Ha az autód egy apró lagg miatt egy 200-as kanyarnál ugrana vagy 3 métert. Be tudnád venni így a kanyart?
    Ez a fő probléma az elképzeléssel, különben már rég megvalósították volna.

    "Amit meg említesz, hogy majd neked a legjobb körödet fogja autózni a számítógép, hát arról lemondhatsz! Eleve szinte kivitelezhetetlen, hogy az autó pontosan, egész pontotsan arra a pozícióra érjen vissza, ahonnan elindult, ugyanolyan sebességgel érkezzen meg, amivel elindult."

    A pálya statikus és minden ugyanúgy történne, minden körben. Ez nem valódi pálya ahol pl sárfelhordás kerülhet az útra :) Egyedül azzal van gond, ha más ellen kell játszani, de egy jó rajttal ez kiüthető. Egyébként ez a program csak egy gondolat volt, sajnos vannak akik téynlegesen cheateket írnak.. nekik sajna mindíg vannak 'jó' ötleteik.
  • Skeez #17
    Én szeretem az első Juiced-t! Mert gondolkodni is kellett, nem csak tolni ezerrel. NFS-ekkel a 3ik rész óta nem játszottam, de azok valahogy nem fogtak meg.
    Igaz előbbinél panaszkodtak, h kormánnyal nem lehet játszani, mert irányíthatatlan a verda. Passzolok, mert bill-el nyonatok mindent.
    A grafikája elég jó lett, kisebb gépen is élvezhető, jó minőségben. Hangok is jók. Fizikában voltak idegesítő dolgok, de még belefért az is.
    Sajna a 2ik részhez már kevés lesz a gépem. Bár még az elsőt sem fejezetem be. Van egyáltalán vége?
  • Akuma #16
    Azért az FPS-t ne keverd már össze az internet sávszélességgel! A nevében is benne van FPS=FramePerSecond a Megjelenített képek száma másodpercenként, Nem a kiszámolt Fizikai adatok másodpercenként! Mellesleg 1 MB-os internetkapcsolattal ez ma már nem lehet probléma, mert ezeket a fizikai adatokat néhány kB-ban el lehet küldeni.
    Amit meg említesz, hogy majd neked a legjobb körödet fogja autózni a számítógép, hát arról lemondhatsz! Eleve szinte kivitelezhetetlen, hogy az autó pontosan, egész pontotsan arra a pozícióra érjen vissza, ahonnan elindult, ugyanolyan sebességgel érkezzen meg, amivel elindult (mivel csak így lehetne biztosítani, hogy hosszabb ideig észrevétlen legyen a csalás), illetve ne ütközzön mással, ha már bármi is az útjába került, akkor a számítógép hiába kanyarodik, meg fékez, meg ad gázt, de tutira nem lesz első! Mivel a sorozatos hibák számítógépnél négyzetesen növekednek, mivel a gép nem gondolkodik, csak a megjegyzett dolgokat használja fel. Ez nem rally, hogy csak 1 autó van a pályán... Biztosan ütközne és ez a módszer akkor se válna be, ha kivitelezhető lenne ez a legjobb kör megjegyzése dolog.

    Undergroundról meg csak annyit, hogy ahol nem akarják megakadályozni a csalókat, ott csalnak is...
  • Szefmester #15
    A juiced 1nek egy hibája volt de azon megbukott az egész.. az MI.. az siralmas volt.. nemegyszer csinálta meg a gép hogy egy egyenes gyorsulási szakaszon forgalom nélkül keresztbeállt a a kocsival, és volt egy két olyan pályarész ahol ha előzni akartak akkor egy laza ijesztéssel ki is iktattad a fél mezőnyt
  • marositech #14
    ON:
    Yíííííhá! Juiced első része is szép volt. Bár a tartalma kakky volt.
    Viszont a fizikája nagyon valósághűre sikeredett. Hajrá!
    OFF:
    Csalóknak annyit, hogy eltörném a kezüket-lábukat, ha tehetném.
    És beíratnám egy focisuliba ahol a fair-play szellemét megtanulják...kényszerből!
  • Csaba #13
    Jaja. Én nagy naívan elkezdtem tolni a neten az Undergroundot, mondván, hogy elég jól megy, lenyomok mindenkit. Erre mit látok? A sok köcsög 300-al ment végig, borultak 50-szer, és mégis azonnal előttem teremtek. Két lehetőségem volt, vagy én is csalok, vagy otthagyom az egészet. Mivel ez így nagy hülyeség lett volna, inkább otthagytam az egészet. Úgyhogy sajna neten értelmesen nyomni nem lehet a sok köcsög luser csaló miatt...
  • gforce9 #12
    Ilyen komoly dolgokat mint pl a fizika nem számolhat a szerver, mert az adatátvitelt - főleg egy autóversenynél - nem lehet ilyen jellegű kommunikációval rontani. Ha a fizika mondjuk fut 20 fps-el az azt jelentené, hogy az összes pályán való "történést" másodpercenként 20-szor kellene a kliensnek elküldeni ami csak nagyon jó minőségű netkapcsolattal lenne elképzelhető, ettől azért még messze állunk :)
    Én rengeteg játékot kipróbáltam online, és csalások mindehol vannak. Akármilyen biztonságos a rendszer mindíg találnak kiskapukat. Ha még nyeremény is járna az még motiválóbb lenne próbálkozóknak. Én a Mohaa Spearhead részével 3 éve játszom 'versenyszerűen', ezzel a játékkal képben vagyok. Itt bukott már olyan team le csalással aki sokág volt EU ladder első. Nemzetközi kupákon is nem egyszer fordul elő csalás. A CS-ben (bár annyira nem vagyok otthon benne) csak a LAN-ok eredményei a mérvadóak. Interneten bárki lehet 'ügyes'. Pedig minden játékhoz van már nem 1 cheat ellenőrző program amit kötelező futtatni a meccsek alatt és mégis. Ez nem lenne máshogy ebben az esetben sem sajnos, ez ugyanolyan mint a sportolóknál a dopping, csak ez egyszerűbben kivitelezhető és nehezebben ellenőrízhető.

    "A játékfejlesztők pontosan tudják, hogy milyen gyorsulási értéket adtak meg egy egy autóra, és ha nem úgy viselkedik azt azonnal kizárják"

    A kliensoldali csalást nem így kell elképzelni. Egy jó cheat szerveroldalon észrevehetetlen. Ezért vannak az említett kliens oldali cheat ellenőrző programok. FPS-ben sem azok a cheatek mennek amik megváltoztatják a tulajdonságát a karakternek (örök töltény, sok HP, stb.) ezekkel a lebukás azonnali lenne. Hanem automata célzás, falon átlátás stb (ezeket egy külső program csinálja). Ezek a dolgok full kliensoldalon futnak és pl. egy jól megírt aimbottal sokági játszhat valaki míg lebukik. Ezek a dolgok szerveroldalon láthatatlanok.

    Mondok autós játékra egy példát ami szerintem kivitelezhető.
    Kell egy olyan program ami rögzíti milyen gombokat (kormány esetén kormánymozdulatokat) tettél a kör alatt, ugyanígy a gázadásokat és a fékezéseket is. Jó sokszor végigmégy a pályán és a legjobb kör adatait hagyod meg a programban. Amikor pedig az éles verseny jön, már nem te fogsz vezetni, hanem a program, pont ugyanúgy ahogy rögzítetted a legjobb körödet. Talán kicsit komplikált elgondolás és nem 2 perc egy ilyet kivitelezni, de szerintem egy 500 lóerős kocsiért megérné szívni vele sok programozónak.

    btw egyébként dögöljön meg az összes csíter láma