Németh Szabolcs

Starcraft 2: amit eddig tudni lehet

Hosszú vajúdás és tízévnyi találgatás után nemrég a Blizzard bejelentette a legendás játék folytatását. Néhány nap alatt hírek sokasága zúdult a nagyérdeműre, ami sok-sok félinformációkhoz is vezetett, ezért egy nagyobb lélegzetvételű írásban pontról pontra haladva összegyűjtöttük a fontosabb tudnivalókat.

A történet

Az első rész gigantikus káoszról szólt. A világegyetem egy hatalmas háború előtt állt, amit a Zergek érkezése készített elő. Az alienek planétáról planétára költöznek, és nem hagynak maguk után mást, mint szörnyű pusztítást. A történetnek egy furcsa csavart a Terranoknál kitört polgárháború ad, hiszen kifogyóban vannak erőforrásaikból, és a szomszédoknál tökéletes körülmények várnák őket. Igen ám, de ehhez előbb igába kell hajtani a fejüket. Megkezdődik a háromfrontos harc, amely során csak egyetlen egy maradhat állva.

Sajnos a Starcraft 2 történetről még szinte semmit nem árultak a Blizzardnál, de szinte biztos, hogy ezen a nyomvonalon megy tovább a sztori. Nem is lenne sok értelme a sikeres receptet átfűszerezni valamilyen kétes hozzávalóval, aminek a fogadtatása előre kiszámíthatatlan. Annyit biztosan állíthatunk, hogy az előző részekből visszatérő vendégeket is köszönhetünk majd.


A játékmenet

A Blizzardnál nincsenek könnyű helyzetben a fejlesztők, számos fronton kell helytállniuk. Egyrészt az emberek által kért fejlesztéseket nem nélkülözhetik, de - főleg az ázsiai piac miatt - az úgynevezett E-sportnak is maximálisan meg kell felelnie a Starcraft 2-nek. Egyelőre úgy fest, hogy a cég marad a kaptafánál, és nem változtat azon a játékmeneten, amely oly nagy sikert hozott az elődnek. Harc ellenséges táborok között - se többről, se kevesebbről nem szól majd a történet.

A finomságok persze a részletekben bújnak meg. Biztos mindenki emlékszik a tizenkét emberes csapatkijelölési korlátra. Ezt szépen el lehet felejteni, a folytatásban mindenféle megkötés nélkül toborozhatjuk csapatainkat. Ez mindenképpen régóta várt könnyedséget hoz a játékba. Lelki szemeink előtt hatalmas, hömpölygő Zerg-kolónia tűnhet fel, amely mindent elsodor, ami az útjába kerül. Ezzel természetesen a nagy létszámú csapatokat képző, és előszeretettel alkalmazó játékosokat segítik, amit természetesen a másik oldalról ellensúlyoznak is. Ezért a kicsi a bors, de erős közmondás alapján elenyésző tagszámú haderőnkkel is komoly fejtörést okozhatunk majd a mennyiségben fölénk nőtt ellenfeleinkkel szemben, ugyanis a minőség a mi oldalunkon harcol.

A grafika

Lehetne azzal kezdeni, hogy a képeken elénk tárt látvány nem felel meg a mai kor követelményeinek. Nem is állunk messze a valóságtól, de érdemes más aspektusból is megvizsgálni a kérdést. A Starcraft nem egy szűk rétegnek szól. Mivel rendkívül széles kört szólaltat meg a program, ezért a nagy számok törvénye alapján sok játékosnál nem csúcsszámítógép dorombol, ez kompromisszumokra kényszeríti az alkotókat. Szóval aki csillogó-villogó grafikai csodát vár, az csalódni fog a programban.


A Starcraft nem a technikai adottságaival lett világsiker, hanem az egyedi karakterek, az addig ismeretlen hangulat, és a lélegzetelállító, egymásba szövődő küldetéssorozatok tették naggyá a játékot. A program a Havoc-motort használja, ami a finnyásabb (úgy is nevezhetjük őket, hogy igényesebb) felhasználóknak kevés lehet. Az biztos, hogy a poligonszám, és a különleges effektek terén jó néhány játéktól elmarad majd a legenda folytatása, de ezt az összes többi ismérvével remélhetőleg jóváteszi. A képek alapján egy dolgot emelhetünk ki, mint igazi negatívumot: a színtelen környezetet.

Fajok, egységek

Nagyon sok lap korábban azzal szerzett több ezres plusz látogatottságot, hogy egy új fajjal szédítette az embereket. A bejelentéskor azonban nyilvánvalóvá vált, hogy a Zergek, Protossok és a Terranok mellett nem kap a programban helyet negyedik faj. Viszont cserébe az összes egységet átdolgozzák, és további tulajdonságokkal ruházzák fel, hogy a taktikai csata a már megszokottnál is összetettebb lehessen. Természetesen azért sok egység visszaköszön majd a folytatásban, a Zergling, a Terran Marine, és a Protoss Zealot nem hiányozhatnak a felhozatalból.

A szokásos ráncfelvarráson túl mindegyik fajnak lesz egy szuperfegyvere, amit fejlettségi szintjének tetőfokán hozhat létre. Például a Protossok olyan anyahajóval támadhatnak, amelynek halálos energianyalábja mindent elpusztít.. Ám ha ez még nem lenne elég, a repülő erődöt időtorzító mező veszi körül, amely lelassíthatja, sőt egyes esetekben meg is állíthatja az ellenséges tüzet. A szuperfegyverek erősségére való tekintettel mindegyik faj egyetlen egyet építhet belőlük.


Online játék

Fizetős játékok. Ugye ismerős ez a kifejezés? Már a Blizzard is megteremtette a maga kis üzletét a WoW-val, de a SC 2, azaz pontosabban a Battle-net teljesen ingyenes lesz. Továbbra is egyetlen dollár befizetése nélkül küzdhetünk meg hús vér emberekkel a világ különböző tájairól. Sokan reményüket fejezték ki, és egy MMO-ra hasonlító internetes felületet vártak, de ezt az igényt a SC 2 biztosan nem elégíti majd ki. Emberek küzdhetnek egymás ellen a világhálón, de WoW szintű virtuális életteret ne várjunk a programtól. Ennek ellenére nem szabad csüggedni, hiszen a számottevő méretű közönség között mindig van egy-két "elvetemült", aki nem átall napokat arra szánni, hogy különféle módosításokkal örvendeztesse meg magát, és bezsebelje az elismerést másoktól.

Összességében egy nagyon jó programot várunk. Talán egy dolog hiányzik a játékból, az pedig az újdonság ereje. Az eddig közölt információk alapján a Blizzard nem kockáztat, és a járt utat nem cseréli fel járatlanra. Ez az a faktor, amelyikről nem lehet tudni, hogy jól vagy rosszul fog elsülni. Addig is nem tehetünk mást, tenyereket összetapasztva várjuk a Starcraft 2-öt.

Kapcsolódó letöltések:
  • Videó #1
  • Videó #2
  • Videó #3
  • Hozzászólások

    A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
    Bejelentkezéshez klikk ide
    (Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
    • lacaska #108
      ezek tuti oldalak fizetnek vigyáz mert sok csaló oldal van

      http://hunbux.eu/index.php?w=8&ref=130

      http://www.neobux.com/?r=lacass

      https://www.palmbux.com/register.php/lacass.html

      http://qualitybux.com/index.php?ref=laca

      http://www.hybux.com/?r=laca

      legtutibb oldalak fizetnek
    • campy #107
      mikor jön ki PC-re mikortól tölthető? a 2. rész
    • narumon #106
      Mikor jön már mikor jön már? Én már előrendelném.
    • takysoft #105
      igazad van, a Havok egyáltalán nem grafikai motor, hanem fizikai modellező motor.
      méghozzá a legjobb a világon(ma)
      Blizzadr valszeg a War3 - Wow motort használja majd(war3 után sokat fejlesztették wow-ig, fogják még SC2-ig is)


      Hivatalos weblapok szerint csúcs grafika lasz, ami kármin beszaggat:D de ha lejjebb veszed, akkor szinte bármin elfut szaggatás nélkül. szóval nagy a spektrum.
    • Beast Machine #104
      nagyon várom, remélem, a régi nagy arcok ismét visszatérnek (Artanis, Kerrigan, Raynor, Duke, stb.), de nem a WarCraft 3 szintjén - legyenek csak "sima", újrateremthetetlen, "XY must survive" stílusúak, pár speckóval és erősebb sebzéssel/páncéllal. SC2 - mászthev.
    • grizzly21 #103
      wowwal nem foglalkozom, az már nem az a blizzard amiről beszéltem
    • Phoenix007 #102
      >Lol, vannak itt emberek, akik szerint csak a
      >Protoss kap "szuperfegyvert"?

      "Rob Pardo said in a smaller press briefing Zerg and Terran factions would not have a unit mechanic like the mothership, of which only one can be present on the battlefield at any time."

      Forrás itt.
    • cateran #101
      "nem követi a trendeket, nem az eladásra megy elsősorban ocska marketinggel"
      ezen jót nevettem,köszönöm:) A WoW-ig bezárólag talán még igaz is volt(bár a Diablo 2 kieg is eléggé rókabőrősnek rémlik), de azóta eltelt 1 kis idő és a WoWhoz megjelent azóta: gyüjtőgetös kártyajáték, "adjuk el még 1x ugyanazt" kiegészítő, hozz még 1 játékost és kapsz ezt-azt akció, müanyag figurák, képregény, készül a mozifilm (ha minden igaz:)),de persze ez nem a pénz miatt....
    • Morden23 #100
      "nem követi a trendeket, nem az eladásra megy elsősorban ocska marketinggel meg ilyen kamukkal"

      Mondjuk szerintem te is tudsz olyan játékot mondani, ami osztatlan világsikert aratott, de neked nem jött be. Az, hogy trendteremtőt alkottak, az nem azt jelenti, hogy mindenkinek tetszik (és mindenkinek értékes), hanem hogy sokaknak értékes (ergo üzletileg sikeres).

      A Blizzard érdemeit nem vitatom el, mert a többség véleménye az, hogy minden játéka remek, de ez mondjuk az én személyes véleményemet nem tükrözi - nekem pl. a Diablo még alsóhangon sem jött be.

      Szóval azért óvatosan. Nem azért csinálnak jó játékot, mert akkor az egyszeri játékos boldog lesz, hanem azért, mert ha az egyszeri játékos boldog, akkor fizet. Ez színtiszta üzlet, csak ők jobbak benne, mint sokan mások (akik, mint te is mondod, próbálják másolni/mímelni a sikerlistás game-eket).
    • ExE #99
      @Su0my

      Hihetetlen nagy baromságokat írsz,de mivel már válaszoltak előttem,ezért én nem teszem.

      Egyébként ennek a játéknak úgy jó már most a grafikája ahogy van.Minden ízéből árad az SC hangulat,és ez a legfontosabb :).