SG.hu

Az ukránok nagyon el akarják készíteni a Stalker folytatását

Evgeniy Kulik, a Stalker 2: Heart of Chornobyl producere beszélt arról, hogyan tartották magukat a Stalker 2 fejlesztői, miközben a háború miatt elveszítették kollégáikat, és miért érzi a stúdió olyan fontosnak, hogy befejezzék a játékot.

"Azt mondanám, hogy a stúdiónk talán fele jelenleg a halál folyamatos veszélye mellett dolgozik” - mondja Evgeniy Kulik. A kijevi székhelyű GSC Game World által fejlesztett Stalker 2: Heart of Chornobyl című videojátékot a 2007-ben megjelent eredeti cím rajongói már régóta várják. A csernobili erőműben történt a világ eddigi legsúlyosabb nukleáris balesete. 1986-ban, amikor az ország a Szovjetunió ellenőrzése alatt állt, robbanás történt az ukrán fővárostól, Kijevtől 100 kilométerre lévő atomerőműben. Közvetlenül a baleset után legalább 31 ember vesztette életét, és a robbanás 10 napig égő tüzet okozott, amely radioaktív füstfelhőt küldött Európába. Az atomreaktor körül 30 kilométeres záróövezetet hoztak létre, hogy távol tartsák az embereket.

Az első Stalker egy alternatív idősíkban játszódott, ahol egy második nukleáris katasztrófa történt, amely mutáns lények és más természetellenes jelenségek egész sorát hozta létre. A játékosok karakterének az volt a feladata, hogy felfedezze a poszt-apokaliptikus környezetet, és eligazodjon a különböző frakciók között, amelyek a pusztaság feletti uralomért harcolnak. A döntés, hogy a játékot ezen a helyszínen játszák, ellentmondásos volt, az egyik fejlesztő szerint a 30 év ellenére még sokakban nagyon élénk emlékek voltak az eseményről. A játék azonban nagy sikert aratott, így természetes volt a folytatás.

A Stalker 2-t 2010-ben jelentették be, azzal a szándékkal, hogy az eredeti túlélőjáték stílusára építsen. A GSC Game World 2018-ban jelentette be, hogy 2022 áprilisi megjelenési dátumra készül. Ám alig két hónappal azelőtt, hogy ez elérkezett volna, orosz csapatok és repülőgépek lépték át az ukrán határt. A háború azóta is tart, ennek ellenére a Stalker 2 most novemberben meg fog jelenni PC-re és Xboxra.

A héten megjelent egy dokumentumfilm a játék készítéséről, amiben a fejlesztőcsapat tagjai beszélnek arról a felismerésről, hogy Oroszország hamarosan meg akarja szállni őket. Ebben Mariia Grygorovych vezető producer elmeséli, hogy a cég kijevi irodái előtt buszok várakoztak, hogy a munkatársakat és családtagjaikat Ukrajna nyugati határára szállítsák. Végül alig több mint 180-an tették meg az utat, amikor az invázió megkezdődött, 139-en pedig úgy döntöttek, hogy otthon maradnak és segítenek a háborús erőfeszítésekben. Néhányan csatlakoztak a hadsereghez, míg mások a munkájuk mellett tovább dolgoztak a Stalker 2-n. Azok, akik elmenekültek, végül egy második stúdiót hoztak létre Prágában, a Cseh Köztársaságban, ahol a semmiből építették újra a motion capture részleget és a hangstúdiót.

Az Ukrajnában maradt csapat tagjai arról beszélnek, hogyan harcoltak a hazájukért, miközben tovább dolgoztak a játékon. "Egyik kezünkkel töltöttük a fegyvereinket, a másikkal pedig a játékunkat készítjük” - mondja az egyikük. A konfliktus kitörése után a játék alcímét Heart of Chornobylra módosították, hogy a név tükrözze az ukrán írásmódot. Az orosz szinkronhangokat és feliratokat eltávolították, és a GSC megtagadta a játék oroszországi kiadását. Evgeniy elmondta, hogy a Stalker 2 nagyszámú orosz rajongótábora a háború első napjától kezdve nem támogatta őket. "Megpróbáltunk támogatást szerezni az orosz polgároktól, de ehelyett rengeteg negatívumot kaptunk. Így úgy döntöttünk, hogy mondjuk úgy, csatlakozunk a szankciókhoz.” - mondja Evgeniy. A fejlesztők az oroszokat okolták szervereik rendszeres feltörési kísérleteiért is.


Ukrajna a háborús időkben is próbálta fenntartani a kulturális eseményeket: 2022-ben megnyerte az Eurovíziót, és idén nyáron a legnagyobb zenei fesztiváljuk is visszatért. Evgeniy úgy érzi, ugyanez vonatkozik a Stalker 2-re is. "Szeretnénk emlékeztetni a világot, hogy Ukrajna ismét képes nagyszerű játékokat készíteni” - mondja. "A játékok is a kultúra részei, akárcsak a zene, a filmek, a művészetek, a könyvek és így tovább. Szóval igen, ez egy fontos munka a világ számára.”

Evgeniy szerint a stúdió tartozik a munkatársaknak is, akik felforgatták az életüket, hogy elköltözzenek, vagy akik beálltak a hadseregbe. És a stúdió tisztelegni akar az elhunyt barátok és kollégák előtt is, mint például Volodymyr Yehzov, a fejlesztő, aki Bahkmut védelme közben esett el az orosz csapatok által. "Mindezek az emberek nagyon keményen dolgoztak azért, hogy ez megvalósulhasson. Meg kell becsülnünk az erőfeszítéseiket, ezeknek az embereknek az emlékére adjuk ki a játékot" - mondja Evgeniy.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!