Berta Sándor
Játékokban reklámozzák az új autómodelleket
Mi is lehetne annál jobb reklám egy új autó számára, mint ha bekerül egy számítógépes vagy konzolos játékba?
Az autós játékokat, szimulátorokat a legnépszerűbb számítógépes programok között tartják számon. Éppen ezért érthető, hogy már az autógyártók is igyekeznek minél több modelljüket elhelyezni a legújabb játékokban. A stílus népszerűsége leginkább annak köszönhető, hogy nem jellemző rájuk a más játékoknál egyébként gyakran kifogásolt erőszak, nincsenek bennük véres vagy erőszakos jelenetek, de ezzel együtt is az egekig képesek emelni a felhasználók adrenalinszintjét.
A gyártóknak különösen jó, hogy az emberek megismerhetik a jármű tulajdonságait és valósághű körülmények között próbálhatják azokat ki. Ez a gondolatmenet teljesen érthető, így nem csodálkozhatunk azon, hogy a játékfejlesztők teljes mértékben támogatják az autóiparnak ezt a törekvését. Egyes programok szinte kifejezetten egy adott típusra íródnak: jó példa erre a Porschera épülő egyik Need For Speed, a SCAR Squad - Corse Alfa Romeo páros vagy a Volkswagen egyik modelljét népszerűsítő GTI Racing.
"Korábban egy új autómodellre elsősorban a televízióban, néha a rádióban és az újságokban megjelentetett hirdetésekben próbálták meg felhívni figyelmet. Ma azonban ezt a szerepet egyre inkább átveszik az internet és a digitális média" - nyilatkozta Ferdinand Dudenhöffer professzor, a Gelsenkircheni Szakfőiskola kutatója. "Az sem véletlen, hogy pont a játékokban szerepelnek az új autók, hiszen ezekkel a programokkal leginkább a gyerekek játszanak, akik így egy új gépkocsi vásárlásakor tanácsot tudnak adni a szüleiknek" - mondta Nick Margetts, a Jato Dynamics piackutató cég munkatársa.
Az autós játékok sikeresek, keresettek és ennél több nem is kell az autóiparnak. Mint Markus Sagemann, a BMW szóvivője elmondta, a BMW 1-es sorozatú személygépkocsijait megjelenésük után integrálták a Gran Turismo 4 című játékba. Ebből a változatból végül 90 000-et adtak el. Sagemann szerint az autós szimulátoroknak számtalan előnye van, például véleménye szerint hozzájárulnak ahhoz, hogy a fiatalok megtanulják vezetni, kontrollálni a személygépkocsikat, így később ha valódi jogosítványhoz jutnak, már éretten, felelősségteljesen fognak közlekedni az utakon. Ebben nagy szerepe van a játékfejlesztők és az autógyártók együttműködéséből létrejövő új és a valódi viszonyokat egyre jobban modellező programoknak.
Persze nem mindig volt ennyire zökkenőmentes az együttműködés a két fél között. "Ennek oka, hogy az autógyártók nem akarták, hogy a játékokban a személygépkocsijaik valósághű törésmodelljei jelenjenek meg" - nyilatkozta Bernd Berheide, a CDV német játékfejlesztő stúdió munkatársa.
Az autós játékokat, szimulátorokat a legnépszerűbb számítógépes programok között tartják számon. Éppen ezért érthető, hogy már az autógyártók is igyekeznek minél több modelljüket elhelyezni a legújabb játékokban. A stílus népszerűsége leginkább annak köszönhető, hogy nem jellemző rájuk a más játékoknál egyébként gyakran kifogásolt erőszak, nincsenek bennük véres vagy erőszakos jelenetek, de ezzel együtt is az egekig képesek emelni a felhasználók adrenalinszintjét.
A gyártóknak különösen jó, hogy az emberek megismerhetik a jármű tulajdonságait és valósághű körülmények között próbálhatják azokat ki. Ez a gondolatmenet teljesen érthető, így nem csodálkozhatunk azon, hogy a játékfejlesztők teljes mértékben támogatják az autóiparnak ezt a törekvését. Egyes programok szinte kifejezetten egy adott típusra íródnak: jó példa erre a Porschera épülő egyik Need For Speed, a SCAR Squad - Corse Alfa Romeo páros vagy a Volkswagen egyik modelljét népszerűsítő GTI Racing.
"Korábban egy új autómodellre elsősorban a televízióban, néha a rádióban és az újságokban megjelentetett hirdetésekben próbálták meg felhívni figyelmet. Ma azonban ezt a szerepet egyre inkább átveszik az internet és a digitális média" - nyilatkozta Ferdinand Dudenhöffer professzor, a Gelsenkircheni Szakfőiskola kutatója. "Az sem véletlen, hogy pont a játékokban szerepelnek az új autók, hiszen ezekkel a programokkal leginkább a gyerekek játszanak, akik így egy új gépkocsi vásárlásakor tanácsot tudnak adni a szüleiknek" - mondta Nick Margetts, a Jato Dynamics piackutató cég munkatársa.
Az autós játékok sikeresek, keresettek és ennél több nem is kell az autóiparnak. Mint Markus Sagemann, a BMW szóvivője elmondta, a BMW 1-es sorozatú személygépkocsijait megjelenésük után integrálták a Gran Turismo 4 című játékba. Ebből a változatból végül 90 000-et adtak el. Sagemann szerint az autós szimulátoroknak számtalan előnye van, például véleménye szerint hozzájárulnak ahhoz, hogy a fiatalok megtanulják vezetni, kontrollálni a személygépkocsikat, így később ha valódi jogosítványhoz jutnak, már éretten, felelősségteljesen fognak közlekedni az utakon. Ebben nagy szerepe van a játékfejlesztők és az autógyártók együttműködéséből létrejövő új és a valódi viszonyokat egyre jobban modellező programoknak.
Persze nem mindig volt ennyire zökkenőmentes az együttműködés a két fél között. "Ennek oka, hogy az autógyártók nem akarták, hogy a játékokban a személygépkocsijaik valósághű törésmodelljei jelenjenek meg" - nyilatkozta Bernd Berheide, a CDV német játékfejlesztő stúdió munkatársa.