Ötvös Tibor

Mass Effect Andromeda - előzetes kritika

Mától szabad írni a Mass Effect Andromeda nyújtotta élményekről és persze rögtön meg is tesszük egy úgynevezett elő-kritika képében.

Rögtön azzal kezdeném, hogy a teljes, végleges kritikánk majd később lesz olvasható, miután már teljes egészében letudtuk a Ryder-tesók első bevetését. Ez inkább amolyan korai, első indulatból, lendületből készített kis írás, mely azért készült, hogy a rajongók fel tudjanak készülni: az Andromeda ugyanis nem okoz olyan élményt, mint az eredeti trilógia. Kezdjük ott, hogy a BioWare berkeiben nem ugyanaz a csapat készítette az új fejezetet, mint amely az eredetiért is felelt (ők a Star Wars programon ténykednek). Ennek ellenére mégis lehetett reménykedni abban, hogy egy minőségi címet kapunk, hiszen a Mass Effect egy márkanév, egy bejáratott brand, mellyel szemben azért vannak elvárások. Szóval lássuk, miért is lehet nagy csalódás százezrek számára az Andromeda.

A sztori elég érdekesen indul, hiszen egy 600 évvel korábban elkezdődött küldetésbe csatlakozunk be. A Tanács fajonként 20 ezer példányt küld el az úgynevezett Arkon, hogy az Andromeda galaxisban találjanak egy élhető világot - vagy többet. Mikor megérkezünk, minden jel arra mutat hogy a terület nem éppen a legbarátságosabb és miután leszállunk az egyik bolygóra az is kiderül, hogy bizony nem egyedüliként léptünk be "újoncként" a galaxisba. A kettnek nevezett faj szintén most ért ide és persze ezzel el is indult a harc a kolonizálásért.



Ami jó:
A sztori kellően érdekes felütést ad és az animációkkal nincs gond, ha a férfi hőst választjuk. Akkor nincsenek a neten található gagyi arcmimikák és elcsúszó, botoxos mosolyok sem. A futás valóban érdekesen van megoldva, azonban a játék közben nem is nagyon tűnik fel. A grafika szintén tetszetős, az átvezető jelenetek számomra kimondottan azt a színvonalat hozták, amit elvártam. Szintén örültem, hogy visszatértek a bolygós szkennelések, ráadásul a repülés animációja is jobban van megoldva mint korábban. Végül a csapatunkból érdemes kiemelni még a csapathoz később csatlakozó veterán krogan harcost, Nakmor Drack-et, aki sajnos az egyetlen érdekes társunk lesz.

Ami rossz:
Sajnos ez a lista sokkal hosszabb lesz és ha már a csapatnál tartottam a végén, akkor kezdjük most azzal. Az egyetlen krogan harcost leszámítva az összes többi karakter abszolút snassz, semmi izgalmas vagy érdekes nincs bennük. Hol van a második részben megismert, agyontetovált Jack vagy a harmadik fejezeten szereplő Tali'Zorah vas Normandy? Sajnos a mostani társaink nem az igaziak, nyomukba sem érhetnek a korábbi karaktereknek. És ez igaz a főszereplő Ryder-re is: Shepard egyszerűen lemosta mind karizmájában mind pedig a hátterét tekintve. A kényszerből a világunk megmentőjévé vált Ryder maga a klisé, szóval nem olyan érdekes és izgalmas, mint a korábbi hősünk.



További negatívum a harcrendszer átalakítása. Nekem cseppet sem jött be ez az automata fedezékrendszer. Elég nevetséges, hogy ha bármihez közel megyünk és a kezünkben a fegyverünk, akkor Ryder automatikusan odalapul - és ha szerencsénk van, akkor a jó oldalra. Ezen felül a nevetséges MI is nehezíti a dolgunkat. Nem mondom, hogy a korábbi epizódokban nem volt gond ezen a vonalon, de nem ennyi, mint most. A csapattársaink simán beugranak a harcok közepébe és lazán hagyják hogy szétlőjék őket, míg az ellenfelek sokszor egyszerűen elfelejtik hogy csatában vannak. Mintha befagynának egy-egy tereptárgy mögé és csak akkor mozdulnak, ha szó szerint kirobbantjuk őket onnan.

Szintén nagyon nagy ötletnek tűnt a Nomad, a hatkerekű jármű, mellyel a bolygókon tudunk haladni. Az azonban viszonylag mókás, hogy fegyverzettel nem szerelték fel ezt a szerkezetet - legalábbis ameddig én eljutottam, nem lehetett használni semmilyen löveget. Az irányítása sem a legjobb, de ez még elfogadható, így csak azért hozom ide a negatívumokhoz, mert többet vártam tőle. És azt hiszem ez pontosan írja le a gondjaimat a játékkal kapcsolatban. Öt évet vártunk az Andromeda megjelenésére és sajnos összességében, az eddigi tapasztalatok alapján nem váltotta be a hozzá fűzött reményeimet. Míg a Horizon: Zero Dawn és a Resident Evil 7 rácáfoltak az előzetes gúnyokra és kétkedésekre, addig az Andromeda kapcsán épp fordítva történtek a dolgok. Mintha a BioWare nem vette volna elég komolyan a programot. Ez pedig elég nagy tiszteletlenség a rajongók felé.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Szefmester #26
    http://www.gamesradar.com/mass-effect-andromedas-animations-are-getting-compared-to-pingu-robots-and-gorillas/
  • Sequoyah #25
    A Reapereknek evmilliok alltak a rendelkezesre, megse lettek sokkal gyorsabbak, mitol sikerult volna masnak ropke par100 ev alatt?
  • TokraFan #24
    Nálam a karakterek kinézeténél elvérzett a játék, pedig maga a széria az utóbbi időkben azon kevesek egyike volt, ami le tudott kötni. Ez a hülyegyerekes kinézet viszont sajnos hazavágja nálam a hangulatot, bár tény, hogy bizonyára nem én vagyok a megcélzott korcsoport. Menőjenő vér istvánék bizotsan sokkal jobban magukénak érzik az ilyen figurákat...Ez van, öregszem.
  • Nos #23
    Na ez talan tulzas. Jok voltak az elozo reszek, szuper tortenet es hangulat volt, egyedul az agyonismetelt taxturakat utaltam.
  • NEXUS6 #22
    Pláne, hogy eddig mondhatni pont az a filmszerű, a kor színtjét messzemeghaladó álleejtős filmszerűség, karakter, arc animáció volt a sorozat védjegye, ami itt nagyjából hiányzik.
  • TwistR #21
    Félre érted szerintem a dolgot. Nem azt próbálják mondani, hogy játszhatatlan lenne emiatt. Csak azt, hogy van az a minőségi szint, ahol ez már nem lenne szabad, hogy előforduljon. Kicsit szemléletesebb példa: ha veszel egy noname kínai telefont 30k-ért, akkor fel sem merül benned, hogy gond lenne hogy nyikorog a műanyag a kezedben az illesztéseknél. De ha ezt egy 250ezres S7 csinálná akkor - jogosan - fel lennél háborodva. Attól még mindkét telefon működik és használható.
  • TwistR #20
    Nézzük a jó oldalát, itt már mertek nagyot gondolni, és rögtön az elején elb*szták a játékot, nem csak a végére :)
    Vajon hány és milyen színű befejezést kap?
  • Dzsedi27 #19
    Megértem az álláspontotokat és elfogadom - ettől függetlenül én nem tartom emiatt játszhatatlannak, rossznak, vagy zavarónak a dolgot. Pusztán emiatt azt mondani, hogy nem jó játék, badarság lenne. Váruk ki a sztorit. Végső soron ez egy szerepjáték (lenne) - ergo ha a történetet és a hangulatot nem rontják el, akkor szerintem nem lehet ok a panaszra.
  • TokraFan #18
    Nézd meg az első videót (de figyelmesen)! Ott van a Witcher-es női karakter, nézd meg annak a szemét és bőrét, majd nézd meg ennek a förtelemnek is mellette! A szeme úgy világít, mintha textúrája sem lenne, csak odab*sztak volna rá egy white solid colort aztán csókolom. Az meg nem BUG, hogy a csaj alig hasonlít az egyébként dögös modellre, akiről mintázták! Az sem BUG, hogy a csaj arcán egyfajta folyamatos debil mosoly van, amitől úgy néz ki, mint egy idióta, akinek elment az esze. Az sem BUG, hogy a karakterek úgy néznek ki, mint 2005-ben.

    És az sem bug, hogy az új karakterek mindegyike úgy néz ki, mint egy tejfölös szájú metroszexuális hipszter suhanc...
  • CairoJack #17
    Így belegondolva, lehet, hogy semmi baj nincs az animációval, szimplán csak autisták utaznak a hajón. :)