Dojcsák Dániel

World of Warcraft: az európai megjelenés

Az európai bétán 400 000 szerencsés vett részt, s az előrendelések száma is meghaladta a 110 000-et. A játék beindulásával egyidőben természetesen az európai terméktámogatás is kezdetét vette.

Az európai játékosok teljesen elmerülhetnek a World of Warcraft kalandjaiban február 11. után, mikor is megjelenik a végleges verzió. Elérhető lesz PC-re és Macintoshra egyaránt. Az ára Európában 10 ezer forintnak megfelelő euró, nálunk viszont 11 900 Ft lesz, míg kicsivel drágábban 17-18 ezerért hozzájuthatunk a gyűjtőknek szánt, bővített változathoz is. Mindkettő tartalmaz egy hónapnyi előfizetést is.

Az előfizetés ára viszont a korábbi információhoz képest magasabb lesz hiszen egy hónapra 13 euró, három hónapra havi 12 euró, fél évre előre kifizetve pedig havi 11 euró lesz. A nyelvi verziók közül jelenleg az eredeti angol mellett a francia és a német áll rendelkezésre, míg a spanyol és az olasz játékosoknak várniuk kell saját csomagjaikra.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

A tavaly az év játékának kikiáltott MMORPG Koreában már az első nap után 100 000 egyszerre bejelentkezett játékossal futott, majd az európai bétára is 400 000-en jelentkeztek be. Észak-Amerikában több mint 600 000 példány fogyott el és egy időre fel is függesztették az eladásokat, mert az egy évre előre tervezett szerver bővítést hetek alatt kénytelenek voltak megtenni, hiszen hétvégén nem ritka, hogy egyszerre 200 000 játékos lép be.

Ahogy Korea, Európa is kap egy saját segítői csapatot a Blizzard részéről, akik a nap 24 órájában és a hét minden napján rendelkezésre állnak, bármilyen baj elhárítására. A központi szerverek Párizsban és Frankfurtban kaptak helyet, melyeknek ki kell majd szolgálnia minden játékost a kontinensen. A havidíjak fizetése egyébként hazánkban is lehetséges lesz game card által, tehát nem kell aggódnia azoknak sem, akiknek nincs dombornyomott bankkártyájuk.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Argon #20
    Szevasztok!

    Aki már játszott a Wow-al az megtudná mondani, hogy miért nem látom a haveromat a játékban, amikor egy szerveren vagyunk és ugyan azon a helyen?
    Előre is köszönöm a választ!
  • Dredd #19
    Egyébként pedig piacgazdaságban élünk, és minden cég annyiért adja a termékét, amennyiért a nép megveszi. "Nép" alatt pedig nem a csóró kelet-európaiakat értem, hanem a világ fizetőképes részén lévő playereket. Ha drágának találod, ne vedd meg és ne játssz vele. Illetve lehet játszani crackelt szerveren, kérdés érdemes-e (van erről pár jó hozzászólás a www.worldofwarcraft.hu fórumán). Szvsz ez lesz a jövő fő játékformája (online game havidíjjal), jobb lesz hozzászokni.
  • Dredd #18
    Annyit hozzátennék, hogy a havidíjból a szerverek fenntartásán és a profiton kívül még a GM-ek fizetését is fedezi a Blizzard. Ugyanis a GM-ek a cég alkalmazásában álló munkavállalók, ennyi játékosra SOK kell belőlük, és gondolom nem a magyar minimálbérért csinálják.
  • Khalid #17
    "Hahaha, ezt a lúzer dumát: "a legnagyobb magyarokat összefogó szerveződésbe". Ezt pont egy 12 éves mondja? Nőjjé még..."

    Utóbbit mondhatnánk neked is... a Turul most az egyetlen, tehát a legnagyobb szerveződés a tudomásom szerint. És nem hinném hogy olyan jól tudod hogy ki mennyi éves, bár az annyi igaz, hogy ilyen beszólásokat főleg a "fiatalabb korosztályok" szoktak írni, így ebből meg lehet jósolni mennyi lehetsz...

    Jó volt játszani, várjuk a teljes verziót! Egybéként pedig ez teljesen igaz amit írtál Alfa Of NS, de arról se feledkezzünk meg, hogy egy MMORPG többet tud nyújtani mint más szokványos RPG (tisztelet a kivételnek)
  • Alfa Of NS #16
    Nem kerul az annyiba. Jelenleg is forditanak eroforrasokat a szerverekre es a jatekra. De annyival nem koltenek tobb penzt, mint amennyivel tobbet fizetnek a gamerek. Jatszol tegyuk fel 2 evig es fizetsz havi 3e-et. Vagyis gyengen szamolva is 60e-t kiadsz, azaz 5szor fizeted meg ki a jatekot amellett hogy egyszer mar megvetted. Szerintem is epp arrol szol a dolog, hogy egy online jatek sokkal jobban tejel, mint a hagyomanyos. Es egyenletesebb is a bevetel.
  • stukov #15
    A szerverek fenntartását a játékosok töredékének a befizetett havidíja fedezi. A pénz a haszon miatt kell! Sajnos nekem nincsse időm, se pénzem, esténként maradok inkább a cs-nél.
  • Cat #14
    a játékosok "élnek" a világban, azaz megváltoztatják annak kinézetét, és bizonyára a fejlesztők maguk is teljesen új játéktereket dolgoznak ki, uj dolgokat vezetnek be, finomitják a játékegyensulyt stb.
    lásd pl. star wars mmorpg, ahol behozták az urhajókat, azaz uj teret nyitottak
  • SirLord #13
    hogy-hogy más?
  • Cat #12
    csak a havidij nem csak a játék árát tartalmazza, hanem a központi szerverek fenntartását, és folyamatos fejlesztését is. Egy év mulva a játék teljesen más lesz, mint most.
  • Alfa Of NS #11
    "ugyan már, ébresztő. Nem miattad csinálják, hanem magukért. Nem tetszik a rendszer? Írjál GNU-s MMORPG-t és próbáld meg felnyomni bármelyik magyar szolgáltató szerverére... Javaslom a HTTP protokollt, mert mást úgysem engednek... :))))) Az free lesz."

    Abban teljesen igaza van, hogy igy gyakorlatilag tobbszorosen kifizeti a gamer a jatek arat. Ha fele ennyibe kerulne a havidij, akkor is sokszorosan bejonne nekik.