Berta Sándor

Nő a játékok sávszélesség-igénye

Egy az internet monitorozását végző cég szerint a sávszélességet szinte felhabzsolják az olyan online játékok, amelyek óriási felhasználói tömegeket mozgósítanak.

Egyre nagyobb mértékben megterhelik az online játékok a szélessávú hálózatokat. Évről-évre egyre több ember használja a világhálót. A kapacitás véges, az internetet - jelenlegi formájában - lassan kinövi az emberiség. Szakértők szerint éppen emiatt a szolgáltatóknak mihamarabb lépniük kell, különben szinte megoldhatatlan problémával fogják szembetalálni magukat néhány esztendő múlva.

Amikor a Microsoft idén november 9-én hivatalosan piacra dobta a Halo százezrek által várt Xbox konzolos folytatását több kisebb-nagyobb problémával is szembe kellett nézniük az internet-szolgáltatóknak. Akkora volt a felhasználók által továbbított adatmennyiség, hogy az új játékosok egyáltalán nem vagy csak nagy nehézségek árán tudtak bejelentkezni a világhálóra, akik pedig játszottak, azoknál gyakran lefagyott a rendszer, vagy akadozott a játék.


A Halo 2 megjelenésének hatása egy amerikai szolgáltató hálózatán

A Sandvine online monitorozást végző vállalat felmérése szerint a Microsoft Xbox Live-szolgáltatásának adatforgalma azóta megnégyszereződött, ráadásul ez a növekvő tendencia azóta is tart. Marc Morin, a Sandvine technológiai vezetője szerint a Halo 2-nek rá kell ébresztenie végre az internet-szolgáltatókat arra, hogy valamit tenniük kell. A szakember úgy véli, hogy a szolgáltatóknak sávszélességeket kellene tartalékolniuk az ilyen felhasználók számára.

Ezzel szemben a British Telecom brit telekommunikációs konszern szerint az online játékok jelenleg csupán a teljes sávszélesség csak kis részét kötik le. Persze sokszor nem csak a sávszélesség bizonyulhat kevésnek: nemrég a milliók által várt Half-Life 2 játék megjelenésekor például kiderült: nem elegendőek a játékot fejlesztő Valve szerverkapacitásai. Ettől függetlenül tény, hogy amennyiben továbbra is ilyen népszerűek lesznek az online játékok, akkor az internet-szolgáltatóknak hamarosan lépniük kell.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • datango #23
    ez nemjo :=(

    áhh , sose lessz vége a másolásnak :P
  • Cat #22
    mondok durvábbat: gondolom ismeritek a mobimouse fordítóprogramot. Használata annyi, hogy ráviszed az egeret a képernyőn bármilyen angol (vagy más) szóra, és kiirja egy sárga buborékban a magyar jelentéseket. Nemrég megjelent a MobiCat (http://www.mobicat.hu), ennél meg se kapod a programot, csak fizetés ellenében jogot kapsz, hogy online rácsatlakozz az adatbázisukra. A szoftverek ebbe az irányba haladnak - másolásnak annyi.
  • Dredd #21
    A UPC-nél most kivételesen szerintem nem érheti szó a ház elejét, idén kétszer emelték a duplájára a sávszélességet ugyanazért a pénzért, végre ezt is megéltük, 200k/sec a letöltés

    Az új játékok (pl. Half Life 2) streamen keresztül indíthatóak, patchelhetőek, szerintem ez lesz a fejlődési irány. Ezzel megoldódik a másolják-nem másolják probléma is, ha egy szerverre nem tudok felmenni a másolt játékommal, muszály lesz megvegyem eredetiben. Én a Battlefield Vietnamot vettem meg emiatt először.
  • BiroAndras #20
    "UPC meg is mondta, ő nem akar nagyfogyasztókkal szórakozni, azok menjenek csak a konkurrenciához."
    Ezzel nem is lenne gond, ha lenne konkurencia. Sajnos sok helyen csak 1 szolgáltató van (vagy annyi se), így hiába jobb a konkurencia.
    Vicces, hogy az Ukrán határ mellett, a puszta közepén van ADSL, de Budapesten a belvárosban is vannak fehér foltok.
  • vax #19
    labda kimaradt :)
  • vax #18
    A Ping-Pong meg egy kaucsuk szerű muanyagból készült ütővel asztalon játszott sport játék 2 és /vagy 4 fő részvételével. :)
  • Bucser #17
    Nem tanítok én senkit semmire:9 Tanulják meg maguk ők a programozók:) Nem én. Ez ad1.: Én élvezhető játékot akarok és akkor veszem mega Game-t ha élvezhető a játék. ez eddig tiszta sor.. (lsd. MMORPG-k valahogy jobb netkóddal rendelkznek mint az alkalmi netes játékkal rendelkezők, pedig azokat is csak programozók írják)

    A Lag meg nem csak ping függő, hanem csomagvesztés függő is.. lehet 30-as pinged közben 40%--os packet lossod.. webezni mailezni letölteni lehet olyan nettel is, de szar lesz és lassú meg gyökér az egész (mellesleg elkezdődik a warphullám):) Azt meg ne mondja nekem senki, hogy HA már képes megoldani a két gép közti kommunikációt akkor azt nem képes gyorsítani... Mindent lehet gyorsítani és jobbá tenni... A Lusta ember az aki azt mondja, hogy nem lehet. Hiszek a technikai fejlődésben de nem moindig csak a mennyiségre kéne gyúrni, hanem néha a minőségre is...
  • khamwass #16
    KOCKÁAK!!!!
  • Luminas #15
    1. szerintem ha valaki 10 ezer forintot fizet a netért, azt ne korlátozzák semmiben. Akár legális akár illegális dolgot művel, azt nem az ő tisztük eldönteni, hogy mehet e vagy sem (nemrég lekorlátoztak a 411-es portot, ami közismerten a DC++-hoz tartozik. Azóta a hubok szétszéledtek, és ez a módszer hatástalanná vált. :) ki is vették)
    2. manapság egyre divatosabbá válhatnaa streaming media (InternetTV, InternetRádio). Egy TV mondjuk 300kbit/s-es, amivel 15 GB 7 óra alatt megvan. (Szerencsére már emelték, de mit szólnátok ahhoz, ha a TV szolgáltató havi 14 órában korlátozná a TVzést? Utánna csak hang lenne. :D)
    3. Nekem nem volt ilyen gondom, hogy nem ment volna jó szerverről maxxal a letöltés. Tehát nem tudom mire gondoltok :)
  • Kensin #14
    bort iszik, zöldet hány