daweed
X-Box interjú San Franciscoban
Egy San Francisco-i sajtótájékoztató után meginterjúvolták J Allard-ot, a Microsoft X-box részlegének vezetőjét.
Gamespot: Sokan úgy jöttünk el erre a sajtótájékoztatóra, hogy azt vártuk új neve lesz az Xbox-nak. Miért maradtak mégis az eredeti névnél?
J Allard: Mert eddig is csak szerencsét hozott.
GS: Nem az Xbox volt az eredeti név amit a konzolnak szántak?
JA: Igazából, volt öt srác egy garázsbanm akik azt mondták "Fogjuk a DirectX-et és berakjuk egy dobozba, aztán pedig írunk rá pár játékot, majd mehet a nappaliba. Nevezzük Xbox-nak." Már 20 hónapja ez a munkaneve a projectnek, de 6 hónapja próbálunk más nevet is adni neki. Legtöbben viszont az Xbox-ot tartják a legjobbank.
GS: Mióta dolgoznak a logón és a designon?
JA: Az előbb említett hat hónapon kívül, még 5-6 hónapja. Az X mindig is része volt a tervnek, úgyhogy ahhoz mindenképpen visszatértünk. A logó olyan, mintha nem lenne se eleje, se vége. Mintha hatalmas energia portál lenne, amin keresztül kell repülni. Messze ez volt a legjobb a tervek közül.
GS: Ki tervezte a logót? Valaki a Microsoftnál?
JA: A Microsoft irányította a munkát, egyébként pedig a Cinco Designs nevű cég tervezte.
GS: A felsorolt 162 fejlesztő listájából hiányzik egy-két nagy név, mint az EA és a Square. Mit tesznek annak érdekében, hogy őket is meggyőzzék?
JA: Azt kell mondanom, hogy ez nem a teljes lista még. Vannak még kisebb és nagyobb cégek is, akik jelenleg is Xbox játékokon dolgoznak. Miután elértük a 150-es számot, már úgy gondoltuk, hogy sikerült magunk mögé állítani a nagytöbbséget.
GS: Fontos önöknek, hogy a már említett nagy cégek is csatlakozzanak?
JA: Mi úgy gondoljuk, hogy a játékgyártás lényege a kreativitás és tehetség. Az, hogy ezt kicsi vagy nagy cég adja e meg vagy keleti esetleg nyugati nem lehet eldönteni. Mi megadtuk mindenkinek a lehetőséget, hogy részt vegyenek az Xbox fejlesztésekben. Vannak olyan cégeink, akik már 20 éve a piacon vannak, mint a Namco, és kisebbek, újabbak is akik talán a következő Namco-k lehetnek majd.
Gamespot: Sokan úgy jöttünk el erre a sajtótájékoztatóra, hogy azt vártuk új neve lesz az Xbox-nak. Miért maradtak mégis az eredeti névnél?
J Allard: Mert eddig is csak szerencsét hozott.
GS: Nem az Xbox volt az eredeti név amit a konzolnak szántak?
JA: Igazából, volt öt srác egy garázsbanm akik azt mondták "Fogjuk a DirectX-et és berakjuk egy dobozba, aztán pedig írunk rá pár játékot, majd mehet a nappaliba. Nevezzük Xbox-nak." Már 20 hónapja ez a munkaneve a projectnek, de 6 hónapja próbálunk más nevet is adni neki. Legtöbben viszont az Xbox-ot tartják a legjobbank.
GS: Mióta dolgoznak a logón és a designon?
JA: Az előbb említett hat hónapon kívül, még 5-6 hónapja. Az X mindig is része volt a tervnek, úgyhogy ahhoz mindenképpen visszatértünk. A logó olyan, mintha nem lenne se eleje, se vége. Mintha hatalmas energia portál lenne, amin keresztül kell repülni. Messze ez volt a legjobb a tervek közül.
GS: Ki tervezte a logót? Valaki a Microsoftnál?
JA: A Microsoft irányította a munkát, egyébként pedig a Cinco Designs nevű cég tervezte.
GS: A felsorolt 162 fejlesztő listájából hiányzik egy-két nagy név, mint az EA és a Square. Mit tesznek annak érdekében, hogy őket is meggyőzzék?
JA: Azt kell mondanom, hogy ez nem a teljes lista még. Vannak még kisebb és nagyobb cégek is, akik jelenleg is Xbox játékokon dolgoznak. Miután elértük a 150-es számot, már úgy gondoltuk, hogy sikerült magunk mögé állítani a nagytöbbséget.
GS: Fontos önöknek, hogy a már említett nagy cégek is csatlakozzanak?
JA: Mi úgy gondoljuk, hogy a játékgyártás lényege a kreativitás és tehetség. Az, hogy ezt kicsi vagy nagy cég adja e meg vagy keleti esetleg nyugati nem lehet eldönteni. Mi megadtuk mindenkinek a lehetőséget, hogy részt vegyenek az Xbox fejlesztésekben. Vannak olyan cégeink, akik már 20 éve a piacon vannak, mint a Namco, és kisebbek, újabbak is akik talán a következő Namco-k lehetnek majd.