Demkó Zsolt

Axis & Allies demóteszt

Az Atari és a TimeGate Studios elkészítette a Axis & Allies: RTS című II. világháborús stratégiai játékának demóját. Mivel a megjelenés már novemberben várható, így a közel végleges játékba nézhettünk bele. A demó bővelkedik tartalomban, nem fukarkodtak a készítői. Két gyakorló küldetést, egy teljes missziót és egy pályagenerátort tartalmaz. Az utóbbi segítségével készíthetünk pályákat, amiken a gép ellen vagy a hálózaton keresztül humanoid egyedekkel csatázhatunk.

A demóban két II. világháborús résztvevő közül választhatunk: Oroszország és Németország. Összesen 8 tábornok áll rendelkezésre akik közül kiválaszthatjuk a saját és az ellenfél vezetőjét. A betöltődés után már elénk is tárul a játéktér. A képeken nekem sokkal szebbnek látszódott minden, így első utam egyből a beállításokhoz vezetett. Mindent feltettem maximumra, majd visszahuppantam a tábornoki székembe. A grafika sajnos nem lett szebb, a C&C Generals "low" beállításaira emlékeztet. Szóval nem ronda, de én többet vártam. Aki játszott már stratégiai játékkal, az el fog boldogulni a játékkal, de előre szólok, hogy nem szokványos a kezelés.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Több újítást is belerakott a TimeGate Studios. Az épületeinket a főépületben gyárthatjuk, pontosabban azokat a kamionokat amikre fel vannak pakolva az építőelemek. A kamiont elvezetjük oda ahova fel szeretnénk húzni az épületet és már mehet is az építkezés. Az egységek "készítése" sem bonyolult, igaz itt nem egységeket, hanem osztagokat hozhatunk létre. Amelyik ikon még inaktív, arra ráhúzva az egeret megnézhetjük mit kell még építenünk vagy fejlesztenünk ahhoz, hogy választható legyen. A fejlesztés ebben a játékban nagy szerepet kap, ugyanis természetesen egy páncélos hadosztályt sokkal nehezebb legyalulni, mint pár puskás vitézt.

A játékmenet ígéretes. A csapatunknak parancsokat adhatunk milyen formációt vegyenek fel, és az egységeinknek morálja is van, ami kihatással van egy csata kimenetelére. Ha túl erős az ellenség, akkor van, hogy fejvesztve elkezdenek visszavonulni az egységeink. Ütközet közben - mint egy igazi háborúban - körülményes a mozgósítás, nagyon da kell figyelni milyen csapatot küldünk pl. felderítésre. Röviden összefoglalva: nagyon ígéretes a játékélmény, de a grafika kissé kopottas.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A teljes játékban mind az öt akkori nagyhatalom oldalán csatába állhatunk: Amerikai Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Oroszország, Németország és Japán. Az egységek történelemhűek lesznek, az amerikai oldalon bevethetjük a B-17-es bombázókat, az angoloknál a Churchill tankokat, az oroszoknál a T-34-eseket, a németeknél a híres Tigriseket, a japánokkal pedig kihasználhatjuk a Mitsubishi A6M0 vadászok, azaz a Zerók fordulékonyságban rejlő előnyeit. Összesen több mint 150 egység található majd a játékban. Katonák, tankok, repülőgépek, hadihajók...

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A fejlesztők nem kötöttek kompromisszumot. Végig vezérelhetjük csapatainkat a II. világháború történésein, vagy akár újraírhatjuk a történelmet is. Ebben nagy segítségünkre lesz a "dinamikus hadjárat", amely aszerint alakítja a missziókat, ahogyan végződött a csata. A megjelenés november 5-re várható.

A demó letöltése

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kancsal456 #16
    nekem tetszett de a grafikája szar!!
  • Wing Rockling #15
    Aztatö má átvittem, nem stratégia csak ilyen futurisztikus hokiság, az embereknek mutatja az csíkot h mennyi az élete annyiban hasonlít csakstratégiára
  • paynes #14
    Már van ilyesmi(állítólag az):C&C Renegade
  • Tetsuo #13
    Ha játékfejlesztő lennék tuti nem a jól bevált kaptafákat venném elő hanem mindig újat csinálnék..
    Pl olyan FPSt ami stratégia :)
  • SniperWolf #12
    Szerintem,nem unalmas a tema,mert egy bazi nagy és fontos esemény volt az egész emberiség számára,teli tanulságokkal... Csak,az a Gond,hogy minden WWII játékban ugyanazokat a csatákat teszik be pl.: D-nap (azon belül a 101seket,meg az omahai partvonal csatáját),Stalingrad stb.
  • unknown nick #11
    Ezek szerint, lefektetett elvek esznelkuli egymasra dobalasa szerinted ut a gyozelemhez.

    Csak hogy ertheto legyen mire celzok:
    "strategia" = lefektetett elv
    "taktika" = a strategia alkalmazott formaja (az elveket az adott szituacioban hasznalom, vagy ha kell modositom es ugy hasznalom)

    Ez csak ugy, vaktaban nem fog menni.
  • Wing Rockling #10
    pfff...
  • unknown nick #9
    A taktika a stratégia tényleges alkalmazása, ehhez pedig elengedhetetlen a logika.
  • NEOreg2 #8
    na ja... türelem, mikor én az UT2004-ben is két bot legyakása közben azt nézem mikor telik már le az idő:D
  • Wing Rockling #7
    A startégiákhoz türelem és taktikai érzék kell, logika nem igazán.