liquid
Lords of the Realm harmadszor
Ha a címből nem derülne ki: Hölgyeim és Uraim, az Impressions (a Sierra hathatós kiadói támogatásával) javában dolgozik a közkedvelt Lords of the Realm sorozat harmadik felvonásán.
Lássuk először azt, amit maradt a régiben. A LOTR (melynek hasonló rövidítése ellenére semmi köze a Gyűrűk Urához J) harmadik része továbbra is a sötét középkorban játszódik (konkrétan i.sz. 850 és 1350 között), továbbra is stratégia, és továbbra is egy szép nagy birodalom feletti totális uralom elérése és megtartása lesz benne a célunk. Az áhított célhoz vezető út meglehetősen rögös: kastélyokat és várakat kell terveznünk és építenünk, hadseregeket toboroznunk és irányítanunk, meg kell szerveznünk gyarapodó birodalmunk gazdaságát, diplomáciai kapcsolatokat kell kiépítenünk, ápolnunk kell a kapcsolatot az egyházzal, és nem utolsósorban kegyetlenül el kell vernünk az ellenünk áskálódókat. Az újdonságok sora a teljes, saját fejlesztésű motor által életre keltett 3D-s környezettel kezdődik, (erre mondjuk számítani lehetett) no meg azzal, hogy a játék - a fejlesztők állítása szerint - teljesen átmegy real-time-ba (erre már kevésbé). A második rész megoldása (ahol a csaták megvalósítása valósidejű volt, míg a "managment-rész" hagyományos turn-based rendszerben zajlott) elég kellemes volt a maga idejében, kíváncsian várjuk, hogy lehet ennyi funkciót egy RTS keretein belül megvalósítani...
Lesz pár tartalmi újítás is, így például szépen megnövelték a játékban szereplő területek számát. Anglián kívül Németországban (gondolom ez alatt inkább a sok kis német fejedelemséget értik), Franciaországban, Normandiában, Flandriában, sőt Dániában is győzelemre vihetjük dicső seregeinket. A történelmi hűség kedvéért pár valós (és kellőképpen híres) személyt is beleírtak a játékba a fejlesztő urak (William Wallace, Robin Hood), mitöbb, valós helyszínekkel (Stonehenge, a londoni Tower) és megtörtént eseményekkel (Keresztesháborúk, vagy az Európában többször tomboló pestisjárvány) is találkozhatunk.
Multiplayer természetesen lesz, maximum nyolc ember játszhat majd vele kisebb, direkt a többjátékos összecsapások céljára készített scenariokat, vagy akár teljes campaign-eket. A LOTR 3 megjelenési időpontjáról még nem nagyon beszél a kiadó, a dolgok jelenlegi állása szerint valamikor a jövő év folyamán kaparinthatjuk majd a kezeink közé.
Lássuk először azt, amit maradt a régiben. A LOTR (melynek hasonló rövidítése ellenére semmi köze a Gyűrűk Urához J) harmadik része továbbra is a sötét középkorban játszódik (konkrétan i.sz. 850 és 1350 között), továbbra is stratégia, és továbbra is egy szép nagy birodalom feletti totális uralom elérése és megtartása lesz benne a célunk. Az áhított célhoz vezető út meglehetősen rögös: kastélyokat és várakat kell terveznünk és építenünk, hadseregeket toboroznunk és irányítanunk, meg kell szerveznünk gyarapodó birodalmunk gazdaságát, diplomáciai kapcsolatokat kell kiépítenünk, ápolnunk kell a kapcsolatot az egyházzal, és nem utolsósorban kegyetlenül el kell vernünk az ellenünk áskálódókat. Az újdonságok sora a teljes, saját fejlesztésű motor által életre keltett 3D-s környezettel kezdődik, (erre mondjuk számítani lehetett) no meg azzal, hogy a játék - a fejlesztők állítása szerint - teljesen átmegy real-time-ba (erre már kevésbé). A második rész megoldása (ahol a csaták megvalósítása valósidejű volt, míg a "managment-rész" hagyományos turn-based rendszerben zajlott) elég kellemes volt a maga idejében, kíváncsian várjuk, hogy lehet ennyi funkciót egy RTS keretein belül megvalósítani...
Lesz pár tartalmi újítás is, így például szépen megnövelték a játékban szereplő területek számát. Anglián kívül Németországban (gondolom ez alatt inkább a sok kis német fejedelemséget értik), Franciaországban, Normandiában, Flandriában, sőt Dániában is győzelemre vihetjük dicső seregeinket. A történelmi hűség kedvéért pár valós (és kellőképpen híres) személyt is beleírtak a játékba a fejlesztő urak (William Wallace, Robin Hood), mitöbb, valós helyszínekkel (Stonehenge, a londoni Tower) és megtörtént eseményekkel (Keresztesháborúk, vagy az Európában többször tomboló pestisjárvány) is találkozhatunk.
Multiplayer természetesen lesz, maximum nyolc ember játszhat majd vele kisebb, direkt a többjátékos összecsapások céljára készített scenariokat, vagy akár teljes campaign-eket. A LOTR 3 megjelenési időpontjáról még nem nagyon beszél a kiadó, a dolgok jelenlegi állása szerint valamikor a jövő év folyamán kaparinthatjuk majd a kezeink közé.