SG.hu
A Battlefield 6 megjelenésére készül az EA
Az Electronic Arts reményei szerint a legújabb Battlefield cím megvalósítja azt, amit az előző nem tudott: helyreállítja a franchise hírnevét és meggyengíti a Call of Duty dominanciáját az első személyű lövöldözős játékok műfajában.
A pénteken megjelenő Battlefield 6 megmutatja mennyire képes az EA szellemi tulajdona bevonzani a játékosokat alig néhány héttel azután, hogy a vezetés 55 milliárd dolláros eladásról állapodott meg egy szaúdi támogatást élvező befektetői csoporttal, egy olyan üzlet keretében, amelyet a cég értékes játékportfóliója ösztönzött. Az EA többi lövöldözős játéka, köztük az Apex Legends, a Titanfall és a Star Wars Battlefront már elvesztette lendületét, így a cégnek az egyik legismertebb franchise-ára kell támaszkodnia. "A Battlefield 6 sorsdöntő kiadás” - mondta Joost van Dreunen, a New York-i Stern School of Business professzora. "Ahhoz, hogy az EA túljusson a következő időszakon, egyértelmű győzelemre van szüksége, és a Battlefield 6-nak az iparág egy nehéz időszakában és egy nagyon zsúfolt kategóriában kell jól teljesítenie."
A cím augusztusi bétatesztje során több mint 521 000 egyidejű PC-játékost vonzott - ez rekord a franchise-nál, és meghaladta a Call of Duty minden idők legmagasabb, körülbelül 491 000 játékosból álló csúcsát a Steam adatai szerint. A teszt átlagosan 10,6 millió napi aktív felhasználót vonzott, az első hétvégén pedig 12 millióra emelkedett a csúcs a Newzoo platformok közötti adatai szerint. A játékosokat a Battlefield 6 modern kori helyszíne, nagyszabású nyílt harcai és fejlett grafikája vonzotta. A címet négy házon belüli stúdió fejlesztette, Vince Zampella és Byron Beede, a Call of Duty veteránjai vezetésével.
A fejlesztés során nagyon el akarták kerülni azokat a hibákat, amelyek a Battlefield 2042 bukásához vezettek, amelyről az EA elismeri, hogy alulteljesített. A 2021-es játék technikai problémákkal indult, ami néhány hónapon belül a játékosok számának csökkenéséhez vezetett. A kritikusok szerint a játék túlságosan eltávolodott a franchise identitásától: eltávolították az egyjátékos kampányt és a hagyományos négyosztályos rendszert, amelyben a szakemberek bármilyen fegyvert vagy eszközt használhattak, ami eltüntette a csapatok egyértelmű szerepeit és egyensúlyát. A Battlefield 6 visszahozta az osztályrendszert. "A legnagyobb panasz éppen a speciális karakterrendszerrel kapcsolatos volt, ami egyszerűen nem volt Battlefield-szerű, és a magját képező játékosok nem tudtak azonosulni vele” - mondta Alicia Reese, a Wedbush Securities elemzője.
Az EA-t az is segíti, hogy a játékosok kezdik megunni a Call of Duty-t, miután 21 fő epizód és közel két évtizednyi éves megjelenés áll mögötte. A Microsoft tulajdonában lévő Activision-Blizzard által kiadott franchise több mint félmilliárd példányban kelt el, de a játékbeli bevételszerzésre való egyre nagyobb összpontosítás sok rajongót bosszantott. A Call of Duty bevételi stratégiája a kozmetikai csomagok eladására és a popkultúra kapcsolódó termékeinek licencelésére támaszkodik, Snoop Doggtól és Nicki Minajtól kezdve Beavis és Butt-Head skinjeiig, ami sokak szerint gyengíti a sorozat nyers realizmusát.
A sorozat legújabb, novemberben megjelenő címe, a Black Ops 7 heves reakciókat váltott ki a közösségi médiában. Az augusztus 19-én bemutatott első előzetes trailer több mint 534 000 nem tetszik jelölést kapott a YouTube-on, és csak 69 000 tetszik jelölést. Ezzel szemben a júliusban bemutatott Battlefield 6 előzetes trailer több mint 543 000 tetszik jelölést és 5000 nem tetszik jelölést kapott.
"Van néhány nagyon fontos kérdés a Call of Duty-val kapcsolatban: vajon túl messzire ment-e a fikció és a sci-fi világába?” - mondta Chris Hewish, az Activision korábbi vezetője, aki jelenleg a Xsolla játékfintech cég elnöke. Bár népszerűsége valószínűleg garantálja, hogy több millió példányban fogják eladni, és több ezer játékost vonz a Microsoft Xbox szolgáltatására, fejlesztői augusztusi bejegyzésükben elismerték a kritikát: "Néhányan azt mondták, hogy eltávolodtunk attól, ami a Call of Duty-t eredetileg egyedivé tette. Meghallgatjuk önöket.”
A pénteken megjelenő Battlefield 6 megmutatja mennyire képes az EA szellemi tulajdona bevonzani a játékosokat alig néhány héttel azután, hogy a vezetés 55 milliárd dolláros eladásról állapodott meg egy szaúdi támogatást élvező befektetői csoporttal, egy olyan üzlet keretében, amelyet a cég értékes játékportfóliója ösztönzött. Az EA többi lövöldözős játéka, köztük az Apex Legends, a Titanfall és a Star Wars Battlefront már elvesztette lendületét, így a cégnek az egyik legismertebb franchise-ára kell támaszkodnia. "A Battlefield 6 sorsdöntő kiadás” - mondta Joost van Dreunen, a New York-i Stern School of Business professzora. "Ahhoz, hogy az EA túljusson a következő időszakon, egyértelmű győzelemre van szüksége, és a Battlefield 6-nak az iparág egy nehéz időszakában és egy nagyon zsúfolt kategóriában kell jól teljesítenie."
A cím augusztusi bétatesztje során több mint 521 000 egyidejű PC-játékost vonzott - ez rekord a franchise-nál, és meghaladta a Call of Duty minden idők legmagasabb, körülbelül 491 000 játékosból álló csúcsát a Steam adatai szerint. A teszt átlagosan 10,6 millió napi aktív felhasználót vonzott, az első hétvégén pedig 12 millióra emelkedett a csúcs a Newzoo platformok közötti adatai szerint. A játékosokat a Battlefield 6 modern kori helyszíne, nagyszabású nyílt harcai és fejlett grafikája vonzotta. A címet négy házon belüli stúdió fejlesztette, Vince Zampella és Byron Beede, a Call of Duty veteránjai vezetésével.
A fejlesztés során nagyon el akarták kerülni azokat a hibákat, amelyek a Battlefield 2042 bukásához vezettek, amelyről az EA elismeri, hogy alulteljesített. A 2021-es játék technikai problémákkal indult, ami néhány hónapon belül a játékosok számának csökkenéséhez vezetett. A kritikusok szerint a játék túlságosan eltávolodott a franchise identitásától: eltávolították az egyjátékos kampányt és a hagyományos négyosztályos rendszert, amelyben a szakemberek bármilyen fegyvert vagy eszközt használhattak, ami eltüntette a csapatok egyértelmű szerepeit és egyensúlyát. A Battlefield 6 visszahozta az osztályrendszert. "A legnagyobb panasz éppen a speciális karakterrendszerrel kapcsolatos volt, ami egyszerűen nem volt Battlefield-szerű, és a magját képező játékosok nem tudtak azonosulni vele” - mondta Alicia Reese, a Wedbush Securities elemzője.
Az EA-t az is segíti, hogy a játékosok kezdik megunni a Call of Duty-t, miután 21 fő epizód és közel két évtizednyi éves megjelenés áll mögötte. A Microsoft tulajdonában lévő Activision-Blizzard által kiadott franchise több mint félmilliárd példányban kelt el, de a játékbeli bevételszerzésre való egyre nagyobb összpontosítás sok rajongót bosszantott. A Call of Duty bevételi stratégiája a kozmetikai csomagok eladására és a popkultúra kapcsolódó termékeinek licencelésére támaszkodik, Snoop Doggtól és Nicki Minajtól kezdve Beavis és Butt-Head skinjeiig, ami sokak szerint gyengíti a sorozat nyers realizmusát.
A sorozat legújabb, novemberben megjelenő címe, a Black Ops 7 heves reakciókat váltott ki a közösségi médiában. Az augusztus 19-én bemutatott első előzetes trailer több mint 534 000 nem tetszik jelölést kapott a YouTube-on, és csak 69 000 tetszik jelölést. Ezzel szemben a júliusban bemutatott Battlefield 6 előzetes trailer több mint 543 000 tetszik jelölést és 5000 nem tetszik jelölést kapott.
"Van néhány nagyon fontos kérdés a Call of Duty-val kapcsolatban: vajon túl messzire ment-e a fikció és a sci-fi világába?” - mondta Chris Hewish, az Activision korábbi vezetője, aki jelenleg a Xsolla játékfintech cég elnöke. Bár népszerűsége valószínűleg garantálja, hogy több millió példányban fogják eladni, és több ezer játékost vonz a Microsoft Xbox szolgáltatására, fejlesztői augusztusi bejegyzésükben elismerték a kritikát: "Néhányan azt mondták, hogy eltávolodtunk attól, ami a Call of Duty-t eredetileg egyedivé tette. Meghallgatjuk önöket.”