SG.hu
Nagyot drágul a Microsoft Game Pass
Több pénzért kevesebb tartalmat fognak kapni az előfizetők, és az Xbox felhasználók ki sem tudják kerülni az áremelkedést.
A Microsoft Xbox Game Pass már évek óta azzal különbözteti meg magát, hogy az előfizetőknek a régebbi játékokból álló nagy könyvtár mellett új címekhez is hozzáférést biztosít már az indulás napján. Ez a fontos "első napi" előny most megszűnik a Game Pass konzolelőfizetők számára, kivéve a legmagasabb szintű szolgálgatást, miközben a Microsoft több pénzt kér a Game Passért az összes szint esetében.
Kezdjük a Game Pass meglévő szintjeinek áremelésével, ami viszonylag egyszerű:
A "Game Pass Ultimate" havi 4790 forint helyett 5490 forintra emelkedik.
A "Game Pass for PC" havi 3 000 forintról 3 600 forintra nő.
A "Game Pass Core" (korábban Xbox Live Gold néven ismert) éves előfizetés esetén 19 850 Ft helyett 24 800 forintra emelkedik
Ezzel együtt a cég kivezeti az "Xbox Game Pass for Console" szintet, a mai naptól kezdve nem fogad el több új előfizetést rá a Microsoft, de a jelenlegi előfizetők (egyelőre) megtarthatják, ha automatikusan megújítják előfizetésüket. Helyette a Microsoft "az elkövetkező hónapokban" egy új, "Xbox Game Pass Standard" szintet fog bevezetni, ami kombinálja a szokásos hozzáférést "több száz kiváló minőségű konzolos játékhoz" és az "online konzolos multiplayer" funkciókat, amelyekhez korábban külön Xbox Game Pass Core előfizetésre volt szükség. (A "Core" továbbra is külön lesz elérhető, és egy kisebb, "25+ játék" könyvtárhoz való hozzáférést tartalmaz).
De míg a jelenlegi Xbox Game Pass Console opció hozzáférést ígér az Xbox Game Studios játékaihoz "a megjelenésük napján", ezek az első napi kiadások feltűnően hiányoznak a helyettesítő Xbox Game Pass Standard előfizetés előnyeinél. "Az Xbox Game Pass Ultimate első napon elérhető egyes játékok nem lesznek azonnal elérhetők az Xbox Game Pass Standard szolgáltatással, és egy későbbi időpontban kerülhetnek hozzá a könyvtárhoz" - írja a Microsoft a változásokat magyarázó GYIK-ben.
Azoknak a játékosoknak, akik garantált hozzáférést szeretnének az összes ilyen kiadáshoz, mostantól az 5490 forintos Game Pass Ultimate előfizetésre kell váltaniuk. Ez 81 százalékos emelkedés a korábbi, ezt biztosító szinthez képest. De az igazsághoz hozzátartozik, hogy ez a plusz előfizetési pénz további előnyökkel is jár. A Game Pass Console/Standardról a Game Pass Ultimate-re való frissítéssel hozzáférhetünk a Microsoft felhőalapú játékszolgáltatásához, a letölthető PC-s játékokhoz és az EA Play könyvtárhoz, valamint további "ingyenes juttatásokat kapsz minden hónapban". De persze a Microsoft új címeihez való hozzáférés az, ami most igazán megkülönbözteti az Ultimate szintet, és ami valószínűleg sok Xbox Game Pass-előfizető számára költséges frissítést tesz szükségessé.
Bár az Xbox Game Pass 2017-ben indult, a Microsoft összes új játékához való azonnali hozzáférést csak 2018 elején ígérték meg az előfizetőknek. Azóta a hűséges Game Pass-előfizetők több tucatnyi új címmel játszhattak már a megjelenéskor, olyan a nagy franchise-októl, mint a Halo, a Forza és a Gears of War, az olyan indie-kedvencekig, mint a Hi-Fi Rush, a Sea of Thieves és az Ori and the Will of the Wisps, és még sok más játékig. A több száz régebbi játékhoz való hozzáférés is remek volt, de az újdonságok ígérete nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az Xbox Game Pass februárra 34 millió előfizetőre szaporodott. A Sony pedig nem volt hajlandó megfelelni ennek az igénynek a hasonló PlayStation Plus szolgáltatása esetében, amely csak néhány régebbi PlayStation Studios-címet tartalmaz.
2022-ben Jim Ryan, a PlayStation vezérigazgatója azt mondta, hogy az új játékok előfizetéses szolgáltatásukba való bedobása lehetetlenné tenné a fejlesztések finanszírozását. "Az a beruházási szint, amelyet a stúdiónkba kell eszközölnünk, nem lenne lehetséges, és úgy gondoljuk, hogy az általunk készített játékok minőségére gyakorolt hatás nem lenne olyan, amit a játékosok szeretnének." Valószínűleg a Microsoft is hasonló következtetésre jutott. Az újdonságok bevonása az olcsóbb, konzolokra koncentráló Game Pass-előfizetésekbe valószínűleg jó ötletnek tűnt, amikor a Microsoft még csak próbált előfizetőket vonzani a szolgáltatáshoz. De a Game Pass előfizetők számának növekedése kezd lassulni, mivel a potenciális ügyfelek piaca telítetté vált. A Microsoftnak most több értéket kell kihoznia ezekből az előfizetőkből, hogy igazolja, hogy a Game Pass kannibalizálja a saját játékainak közvetlen értékesítését.
És ne feledkezzünk meg az Activisionről sem, amelyet a Microsoft nemrégiben 69 milliárd dollárért vásárolt fel hosszas jogi és szabályozási csatározások után. Ennek a költségnek a megtérülése, miközben a Game Pass előfizetőknek már a megjelenés napján hozzáférést biztosítanak az olyan hatalmas címekhez, mint a Call of Duty, valószínűleg arra kényszerítette a Microsoftot, hogy maximalizálja a Game Pass bevételszerzési lehetőségeit. "Ha 7 millió Xbox Game Pass-előfizető azt tervezte, hogy 70 dollárért megveszi a 'Call of Duty'-t, de most már nincs rá oka (mivel az előfizetésük része), akkor az majdnem félmilliárd dollár bevétel kiesése" - mondta Rhys Elliott, a MIDia elemzője, szemléltetve a jelentős számokat.
Azoknak a játékosoknak, akik a játékok széles választékát élvezik, és valószínűleg amúgy is megvásárolnák a Microsoft összes vagy legtöbb új címét a megjelenéskor, az Xbox Game Pass Ultimate valószínűleg még mindig jó üzlet a megemelt áron. Azok a játékosok azonban, akik évekkel ezelőtt előfizettek egy viszonylag olcsó konzolos Game Pass-opcióra, talán érdemes átértékelniük, hogy a megjelenéskori hozzáférés fenntartása most megér-e nekik évi 65 880 forintot.
A Microsoft Xbox Game Pass már évek óta azzal különbözteti meg magát, hogy az előfizetőknek a régebbi játékokból álló nagy könyvtár mellett új címekhez is hozzáférést biztosít már az indulás napján. Ez a fontos "első napi" előny most megszűnik a Game Pass konzolelőfizetők számára, kivéve a legmagasabb szintű szolgálgatást, miközben a Microsoft több pénzt kér a Game Passért az összes szint esetében.
Kezdjük a Game Pass meglévő szintjeinek áremelésével, ami viszonylag egyszerű:
Ezzel együtt a cég kivezeti az "Xbox Game Pass for Console" szintet, a mai naptól kezdve nem fogad el több új előfizetést rá a Microsoft, de a jelenlegi előfizetők (egyelőre) megtarthatják, ha automatikusan megújítják előfizetésüket. Helyette a Microsoft "az elkövetkező hónapokban" egy új, "Xbox Game Pass Standard" szintet fog bevezetni, ami kombinálja a szokásos hozzáférést "több száz kiváló minőségű konzolos játékhoz" és az "online konzolos multiplayer" funkciókat, amelyekhez korábban külön Xbox Game Pass Core előfizetésre volt szükség. (A "Core" továbbra is külön lesz elérhető, és egy kisebb, "25+ játék" könyvtárhoz való hozzáférést tartalmaz).
De míg a jelenlegi Xbox Game Pass Console opció hozzáférést ígér az Xbox Game Studios játékaihoz "a megjelenésük napján", ezek az első napi kiadások feltűnően hiányoznak a helyettesítő Xbox Game Pass Standard előfizetés előnyeinél. "Az Xbox Game Pass Ultimate első napon elérhető egyes játékok nem lesznek azonnal elérhetők az Xbox Game Pass Standard szolgáltatással, és egy későbbi időpontban kerülhetnek hozzá a könyvtárhoz" - írja a Microsoft a változásokat magyarázó GYIK-ben.
Azoknak a játékosoknak, akik garantált hozzáférést szeretnének az összes ilyen kiadáshoz, mostantól az 5490 forintos Game Pass Ultimate előfizetésre kell váltaniuk. Ez 81 százalékos emelkedés a korábbi, ezt biztosító szinthez képest. De az igazsághoz hozzátartozik, hogy ez a plusz előfizetési pénz további előnyökkel is jár. A Game Pass Console/Standardról a Game Pass Ultimate-re való frissítéssel hozzáférhetünk a Microsoft felhőalapú játékszolgáltatásához, a letölthető PC-s játékokhoz és az EA Play könyvtárhoz, valamint további "ingyenes juttatásokat kapsz minden hónapban". De persze a Microsoft új címeihez való hozzáférés az, ami most igazán megkülönbözteti az Ultimate szintet, és ami valószínűleg sok Xbox Game Pass-előfizető számára költséges frissítést tesz szükségessé.
Bár az Xbox Game Pass 2017-ben indult, a Microsoft összes új játékához való azonnali hozzáférést csak 2018 elején ígérték meg az előfizetőknek. Azóta a hűséges Game Pass-előfizetők több tucatnyi új címmel játszhattak már a megjelenéskor, olyan a nagy franchise-októl, mint a Halo, a Forza és a Gears of War, az olyan indie-kedvencekig, mint a Hi-Fi Rush, a Sea of Thieves és az Ori and the Will of the Wisps, és még sok más játékig. A több száz régebbi játékhoz való hozzáférés is remek volt, de az újdonságok ígérete nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az Xbox Game Pass februárra 34 millió előfizetőre szaporodott. A Sony pedig nem volt hajlandó megfelelni ennek az igénynek a hasonló PlayStation Plus szolgáltatása esetében, amely csak néhány régebbi PlayStation Studios-címet tartalmaz.
2022-ben Jim Ryan, a PlayStation vezérigazgatója azt mondta, hogy az új játékok előfizetéses szolgáltatásukba való bedobása lehetetlenné tenné a fejlesztések finanszírozását. "Az a beruházási szint, amelyet a stúdiónkba kell eszközölnünk, nem lenne lehetséges, és úgy gondoljuk, hogy az általunk készített játékok minőségére gyakorolt hatás nem lenne olyan, amit a játékosok szeretnének." Valószínűleg a Microsoft is hasonló következtetésre jutott. Az újdonságok bevonása az olcsóbb, konzolokra koncentráló Game Pass-előfizetésekbe valószínűleg jó ötletnek tűnt, amikor a Microsoft még csak próbált előfizetőket vonzani a szolgáltatáshoz. De a Game Pass előfizetők számának növekedése kezd lassulni, mivel a potenciális ügyfelek piaca telítetté vált. A Microsoftnak most több értéket kell kihoznia ezekből az előfizetőkből, hogy igazolja, hogy a Game Pass kannibalizálja a saját játékainak közvetlen értékesítését.
És ne feledkezzünk meg az Activisionről sem, amelyet a Microsoft nemrégiben 69 milliárd dollárért vásárolt fel hosszas jogi és szabályozási csatározások után. Ennek a költségnek a megtérülése, miközben a Game Pass előfizetőknek már a megjelenés napján hozzáférést biztosítanak az olyan hatalmas címekhez, mint a Call of Duty, valószínűleg arra kényszerítette a Microsoftot, hogy maximalizálja a Game Pass bevételszerzési lehetőségeit. "Ha 7 millió Xbox Game Pass-előfizető azt tervezte, hogy 70 dollárért megveszi a 'Call of Duty'-t, de most már nincs rá oka (mivel az előfizetésük része), akkor az majdnem félmilliárd dollár bevétel kiesése" - mondta Rhys Elliott, a MIDia elemzője, szemléltetve a jelentős számokat.
Azoknak a játékosoknak, akik a játékok széles választékát élvezik, és valószínűleg amúgy is megvásárolnák a Microsoft összes vagy legtöbb új címét a megjelenéskor, az Xbox Game Pass Ultimate valószínűleg még mindig jó üzlet a megemelt áron. Azok a játékosok azonban, akik évekkel ezelőtt előfizettek egy viszonylag olcsó konzolos Game Pass-opcióra, talán érdemes átértékelniük, hogy a megjelenéskori hozzáférés fenntartása most megér-e nekik évi 65 880 forintot.