SG.hu

Nem csinál kiegészítőt a Larian a Baldur's Gate 3-hoz

A Baldur's Gate 3 fejlesztői nem készítenek DLC-t a játékhoz és magát a stílust is elhagyják. A Larian vezetője szerint a BG3 most is kerek egész, "egy olyan történet, aminek van eleje, közepe és vége".

Swen Vincke, a Larian Studios vezérigazgatója nem áltatja az embereket, hanem kerek-perec közölte, hogy nem fognak kiegészítőt készíteni a Baldur's Gate 3-hoz. A Game Developer's Conference (GDC) eseményen Vincke egy előadáson és az interjúkban is világossá tette, hogy cége nem fog semmilyen jelentős új tartalmat készíteni a játékhoz, nem kezd bele a Baldur's Gate 4 munkálataiba sem, továbbá nem készít semmit a Dungeons & Dragons ötödik kiadásának (5e) keretein belül. Nem mintha Vincke vagy csapata elkeseredett volna, csak egyszerűen nem szívügyük a dolog.

Vincke elmondta, hogy ugyan elkezdtek a BG3 letölthető tartalmain dolgozni és a Baldur's Gate 4-en is elgondolkodtak, de "rossz érzés volt csak úgy előreugrani valami újjal". Ráadásul a csapatnak új ötletei voltak, amelyek nem illettek a D&D 5e-hez, ami "nem egy könnyen videojátékba ültethető rendszer" - mondta Vincke. "Látszott, hogy a csapat azért csinálta, mert mindenki úgy érezte, hogy meg kell tennünk, de nem igazán szívből jött, márpedig mi nagyon is szívből jövő stúdió vagyunk. Ez vitt minket a nyomorba, és ez volt az oka a sikerünknek is" - mondta Vincke. Miután visszatért a téli szabadságról, Vincke azt mondta a csapatának: "Megtettük a dolgunkat. Ez egy történet, aminek van eleje, közepe és vége. Adjuk át a stafétát egy másik stúdiónak, hogy továbbvigye ezt a hihetetlen örökséget". A csapat "el volt ragadtatva".
* A Larian persze azért egy újabb RPG-n dolgozik, csak nem egy bizonyos kikötővárosról van szó egy bizonyos szerepjáték-rendszerben. Vincke szerint a Larian "a nagy ötletek cége. Nem egy olyan cég, amely arra készült, hogy DLC-ket vagy bővítményeket készítsen. Ezzel ugyan néhányszor megpróbálkoztunk, de minden egyes alkalommal kudarcot vallott. Ez nem a mi dolgunk. Az élet túl rövid. Az ambícióink nagyon nagyok" - mondta Vincke a közönségnek.

@official_gdc breaking news out of #GDC2024: @larianstudios ? original sound - GDC 2024

A Larian Studios kész búcsút inteni a D&D játékoknak, de a Wizards of the Coast és az anyavállalat, a Hasbro szinte biztosan nem. Februárig a BG3 körülbelül 90 millió dollárt hozott a Hasbro számára. A Hasbro vezérigazgatója ezt a jelentést azzal a megjegyzéssel kommentálta, hogy a BG3 "csak az első a számos új videojáték közül, amelyek a következő öt-tíz évben meg fog jelenni". Ezek egyike valószínűleg "a túlélés, az életszimuláció és az akció-RPG innovatív hibridje" lesz a Disney Dreamlight Valley nevezetes túlélő/élet/RPG-szerű játék készítőitől. A Gameloft Montreal úgy jellemzi a játékot, mint egy olyan teret, ahol "a legendás franchise gazdag története találkozik a valós idejű túléléssel egy egyedülálló kampányban, ahol a rugalmasság, a bajtársiasság és a veszély szinte minden fordulóban jelen van.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!