Berta Sándor
Sony-Microsoft-Nintendo összefogás a biztonságos játékokért
A három konzolgyártó az eddiginél jobban meg akarja védeni a játékosokat.
Közös közleményt adott ki a Microsoft és a Nintendo és a Sony. A három cég hatékony együttműködés kialakítására törekszik azért, hogy a felhasználókat az eddiginél jobban megvédje a rasszizmussal vagy a szexizmussal szemben. A cél az, hogy a játékok és az azokat körülvevő közeg valódi kikapcsolódást nyújtsanak és ne bosszúságokat okozzanak.
Gyakran merül fel, hogy vajon a játékfejlesztők vagy a különböző játékplatformok eleget tesznek-e azért, hogy megakadályozzák a kínos és bosszantó helyzeteket, a rasszista, a szexista és más hasonló megjegyzéseket? Vajon a jelenlegi irányelveik és szankciórendszereik elegendőek-e, s a szülőknek megfelelő lehetőségeik vannak-e a gyermekeik megvédésére?
A Microsoft, a Nintendo és a Sony kiemelték, hogy bár a videojáték-ipar a múltban számos lépést tett a játékosok, különösen a gyerekek védelmében, de egyúttal elismerték, hogy egyetlen vállalat vagy akár a teljes ágazat sem tudja az össze kihívást egyedül megoldani. Ezért közös irányelveket fogalmaztak meg, amelyeket három területre osztottak fel, ezek a megelőzés, a partnerség és a felelősség.
Lehetővé teszik a játékosoknak, hogy a játékélményeiket individuálisan alakítsák ki. Ezért megadják a szülőknek a szükséges információkat és eszközöket ahhoz, hogy a gyermekeik számára megfelelő játékélményeket alakíthassanak ki. Hisznek abban, hogy a gyűlöletnek és az elsősorban a fiatalabb játékosokkal szembeni zaklatásnak vagy a kizsákmányolásnak nincs helye a játékok területén. Emellett mindenkit a jelzési funkciók használatára bátorítanak.
A három cég megállapodott arról is, hogy az ágazat érdekében közös kutatásokat fognak végezni és befektetnek majd abba a technológiába, amely segíthet a nem megfelelő viselkedéseket és tartalmakat ellensúlyozni még azelőtt, hogy azok károkat okoznának a játékosoknak. Ezzel párhuzamosan a szakmai szervezetekkel, a játékipar tagjaival és szakértőivel, valamint a felügyeleti szervekkel és a bűnüldözőkkel közösen igyekeznek új online biztonsági intézkedéseket kidolgozni és a meglévőket kibővíteni. Az egyes fejlesztők és konzolgyártók a jövőben jobban fogják reklámozni a biztonsági eszközeiket, a terméktámogatási csatornáikat és a honlapjaikat.
Közös közleményt adott ki a Microsoft és a Nintendo és a Sony. A három cég hatékony együttműködés kialakítására törekszik azért, hogy a felhasználókat az eddiginél jobban megvédje a rasszizmussal vagy a szexizmussal szemben. A cél az, hogy a játékok és az azokat körülvevő közeg valódi kikapcsolódást nyújtsanak és ne bosszúságokat okozzanak.
Gyakran merül fel, hogy vajon a játékfejlesztők vagy a különböző játékplatformok eleget tesznek-e azért, hogy megakadályozzák a kínos és bosszantó helyzeteket, a rasszista, a szexista és más hasonló megjegyzéseket? Vajon a jelenlegi irányelveik és szankciórendszereik elegendőek-e, s a szülőknek megfelelő lehetőségeik vannak-e a gyermekeik megvédésére?
A Microsoft, a Nintendo és a Sony kiemelték, hogy bár a videojáték-ipar a múltban számos lépést tett a játékosok, különösen a gyerekek védelmében, de egyúttal elismerték, hogy egyetlen vállalat vagy akár a teljes ágazat sem tudja az össze kihívást egyedül megoldani. Ezért közös irányelveket fogalmaztak meg, amelyeket három területre osztottak fel, ezek a megelőzés, a partnerség és a felelősség.
Lehetővé teszik a játékosoknak, hogy a játékélményeiket individuálisan alakítsák ki. Ezért megadják a szülőknek a szükséges információkat és eszközöket ahhoz, hogy a gyermekeik számára megfelelő játékélményeket alakíthassanak ki. Hisznek abban, hogy a gyűlöletnek és az elsősorban a fiatalabb játékosokkal szembeni zaklatásnak vagy a kizsákmányolásnak nincs helye a játékok területén. Emellett mindenkit a jelzési funkciók használatára bátorítanak.
A három cég megállapodott arról is, hogy az ágazat érdekében közös kutatásokat fognak végezni és befektetnek majd abba a technológiába, amely segíthet a nem megfelelő viselkedéseket és tartalmakat ellensúlyozni még azelőtt, hogy azok károkat okoznának a játékosoknak. Ezzel párhuzamosan a szakmai szervezetekkel, a játékipar tagjaival és szakértőivel, valamint a felügyeleti szervekkel és a bűnüldözőkkel közösen igyekeznek új online biztonsági intézkedéseket kidolgozni és a meglévőket kibővíteni. Az egyes fejlesztők és konzolgyártók a jövőben jobban fogják reklámozni a biztonsági eszközeiket, a terméktámogatási csatornáikat és a honlapjaikat.