A játékok felé nyitna a Facebook

A társaság a jövőben jobban támaszkodna a szórakoztató szoftverekre.

Egyre több dolog támasztja alá, hogy a Facebook számára egyre fontosabb felhasználói réteget jelentenek a játékosok. Nemrég nevezték ki Jason Rubint, az Oculus korábbi tartalomfelelősét a Special Gaming Initiatives vezetőjévé és most kiderült, hogy a társaság játékstúdiókkal is felvette a kapcsolatot, sőt, exkluzív szerződést is kötött néhánnyal. Az utóbbi segítségével lehetővé válhat a Splinter Cell és az Assassins Creed játékok használata az Oculus virtuális valóság szemüvegeken.

Mark Zuckerberg azért akar nyitni a játékosok felé, mert azt reméli, hogy a lépésnek köszönhetően egyrészt sikerül az eddiginél jobban értékesíteni a vállalat virtuális valóság szemüvegeit, másrészt az internetezők több időt töltenek majd el a közösségi platformon. Az mindenesetre biztos, hogy egy ilyen együttműködés a játékstúdiók számára is kifizetődő lehet, hiszen egy időben gyakorlatilag több százmillió embert érhetnek el.

Andrew Bosworth, a Facebook virtuális valóságért felelős vezetője tavaly októberben azt nyilatkozta, hogy a legnagyobb reményeket a virtuális és a kiterjesztett valósághoz fűzik, mert ez az a két technológia, amelyek alapvető társadalmi változásokat okozhatnak. A célkitűzésük az, hogy egymilliárd ember számára tegyék elérhetővé a virtuális valóságot, de ezt nem feltétlenül közvetlen úton érnék el. A menedzser hozzátette, hogy az Oculus virtuális valóság szemüvegeik esetében szeretnék az alkalmazási területet kiterjeszteni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ostoros #6
    Én sem értem, mi a gyíknak jó a heroin, de a függők biztos tudják...
  • ugh #5
    They live...

    Vagy nezd meg az incorporated c. Sorozatot.
    Ahogy belep egy helysegbe toljak az arcaba az agymosast.
    Ahogy nyul a konyhaszekrenyhez mar kapcsol is be.
  • Macropus Rufus #4
    "de miert is jo ez nekunk? "
    na ez egy jó kérdés. És vélhetően még kb. 23532 dologra fel lehet tenni ugyan azt.
    Miért jó nekem, hogy a telom megosztja, hogy merre járok? Miért jó nekem, hogy minden percben követő sütik tömkelege költözik a gépemre? Miért jó nekem, ha pet palackban van az ücsi? És még lehetne sorolni napokig.

    Ha saját magamból indulok ki: én néha szeretek elveszni a VR világban. Kikapcsol. Nem is látom a környezetemet. Nekem bejön. Láttam gyerekeket (a munkám révén kapcsolatba kerülök gyerekekkel pl. rendezvényen), hogy hogyan viselkednek a VR világban, és hogy az anyu/apu milyen qurva nehezen tudja kirángatni őket onnét.
    Ez nem nekünk készül, hanem nekik. És ők majd tudni fogják, hogy nekik miért is kell, amit vélhetően mi marhára nem fogunk tudni megérteni ezért elfogadni sem nagyon.Ez már egy generációs (vagy kettő) különbség. Én pl. nem értem, hogy miért kell a folytonos online jelenlét, meg minden [email protected] megosztása az FB / Insta / Snapchat vonalon. Egy mai tinágernek ez default settings. Mi nem értjük, hogy mi a gyíknak lesz jó a VR / AR, ők meg már lehet sejtik.
    Mondjuk én a napokban a British múzeumban voltam, filléres beugró és körbe jártam az egészet a VR világban. Pontosan ugyan azt láttam mint bármelyik látogató, de nem volt tömeg se hangzavar. A tárlat vezető nekem mesélte a dolgokat stb... Marha jó volt. Na pl. ez egy VR felhasználási terület. De biztos, hogy lesz még sok ezer megoldás. De alapvetően inkább szórakoztató technológia mint munka.
  • kvp #3
    Ertem en hogy szerintuk a VR es az AR alapveto tarsadalmi valtozasokat okozhat, de megis milyeneket? Tud mondani akar csak egyet is ami pozitiv? (marmint a tarsadalomnak, nem a penztarcajuknak)

    Persze el tudok kepzelni ceges meetinget tisztan VR-ban, el tudok kepzelni olyan varost ahol minden utcatabla, minden reklam, de meg a zebra felfestesek is csak AR-en keresztul vannak megjelenitve (raadasul csak facebook accounttal lathatoak), de miert is jo ez nekunk?
  • Sir Cryalot #2
    "jó a VR." fake news
  • Kryon #1
    Szóval több évvel az Oculus felvásárlása után végre rájöttek, hogy mire jó a VR.
    Gratulálok... :)