Ötvös Tibor
Exkluzív Steep próbakör
Nagyon távol áll tőlem mindenféle téli sport, így engem is meglepett, hogy milyen remekül szórakoztam a Ubisoft új alkotásával.
A Ubisoft júniusban leplezte le legújabb alkotását, mely az extrém téli sportok világába kalauzolja majd el a játékosokat. A Steep első pillanatban sokban hasonlított az SSX-szériára, ám szerencsére hamar kiderült, hogy a francia csapat komolyabban vette a megvalósítást. Ennek ékes bizonyítéka, hogy a síelés és a snowboard mellett siklóernyővel és szárnyasruha használatával is suhanhatunk a megadott pályákon. Ez a leírás számomra nem volt túl vonzó, így nem is igazán gondoltam úgy a Steep-re mint egy esetlegesen beszerzendő címre, de azért érdeklődve aktiváltam a kiadó által küldött kódot.
És azt kell hogy mondja, óriásit tévedtem. A Steep ugyanis már az első percben megfogja az embert a csodálatos tájaival és a pazar megvalósításaival. Az SSX-szel ellentétben ugyanis itt nem kell különböző kunsztokat és figurákat bemutatnunk, elég csak a kijelölt checkpontokon áthaladni/siklani lehetőleg elsőnek és sikert is arathatunk. Mindehhez pedig elég realisztikus játékmenetet kapunk, melyben valóban fontos az egyensúly megőrzése és a megfelelő ívek megtalálása a siklás közben.
A legnagyobb érdeme a Steep világának a teljes nyitottsága. A világ és az egész fennsík szabadon bejárható és amolyan Need for Speed módszer alapján alkalmanként belefutunk különböző kihívásokba. Ehhez szükséges a messzelátónk, melynek segítségével kiszúrhatunk különböző fennsíkokat, versenyeket és a térképen aztán rábökve az adott helyre már ott is lehetünk. A lesiklásoknál választhatunk, hogy síléccel vagy snowboardon haladunk, a levegőben való siklásnál azonban eleinte a szárnyasruhát kapjuk meg automatikusan.
Az irányítás minden esetben remek. A siklás közben valóban befolyásolja az utunkat az, hogy merre haladunk (itt nem siklunk át sértetlenül a nem havas területeken, sziklákon) és milyen sebességet választunk. Ugrásnál pedig akár egy repülő-szimulátornál nagyon figyelni kell a légörvényekre és persze arra is, hogy alkalmanként csak pár centire suhanunk el a földtől. Az érzést csak jobban erősíti, ha belső kamerára váltunk és így veszünk részt a versenyeken vagy csak úgy szabadon siklunk a tájat bámulva.
Szóval nagyjából 4-5 órányi Steep-elés után azt kell mondanom, hogy a Ubisoft nagyon jól megérezte, hogy az extrém sportban lehet komoly alkotást is letenni az asztalra, nem szükséges az árkád vonalat erősíteni. Egy szó mint száz, a program majd csak decemberben jelenik meg, de már most olyan állapotban van, hogy simán ki lehetne adni. Érdemes tennie egy kört vele mindenkinek még akkor is, ha eddig nem vonzotta a műfaj.