Ötvös Tibor

A Blizzard szerint nagy csalódás volt a Titan MMO


Jeff Kaplan, a Blizzard egyik vezetője meglepően őszintén beszélt arról, hogy mi is történt a Titan MMO-val.

A Blizzard fennállása során viszonylag kevés olyan projektet jelentett be, melyet aztán valamiért nem fejezett be. A legemlékezetesebb a StarCraft: Ghost volt, melyet sokszor reklámoztak, felcsigázták vele a stratégia rajongóit is - majd aztán eldugták egy fiókba és örökre eltűnt. A Titan MMO hasonló pályát járt be azzal a különbséggel, hogy igazából hivatalosan sosem jelentették be. Nem nagyon láthattunk képeket vagy még inkább videót a projektből és ennek okairól nem nagyon beszélt senki - egészen mostanáig.

Jeff Kaplan, a Titan projekt egyik vezetője most meglepően nyíltan beszélt a játékról és az azzal kapcsolatos kudarcáról. "Alaposan elbuktunk minden elképzelhető módon... minden ponton kudarcot vallottunk. Megsemmisítő volt. Pont annyira vagy jó, amennyire az utolsó játékod volt. Így nekem az utolsó projektem egy óriási baki, a Titan nevű alkotás volt, melyet végül töröltek is." Kaplan elmondása szerint a World of WarCraft sikere után fejükbe szállt a dicsőség.



"Még bennünk élt a World of WarCraft hatalmas sikere és arra gondoltunk, hogy tudunk még egy ilyet csinálni. Hiszen mennyire volt nehéz? Teljesen elszálltunk magunktól és azt képzeltük, hogy csak fordulunk egyet és máris kint van a következő nagy dobásunk. Sajnos azonban a hatalmas ötletek és tervek alatt megroppantunk, a különböző részlegek elvesztették egymással a kapcsolatot és így már senki nem nagyon akart dolgozni."

"Mikor rádöbbentünk, hogy ez nem fog menni, leállítottuk a projektet. Ez azonban számunkra teljesen ismeretlen érzés volt. Addig nem nagyon volt rá példa, hogy ekkorát bukjunk. Annyi szerencsénk és sikerünk volt már addig, hogy ez a bukta komoly kihívást jelentett számunkra. Ez volt az addigi legnagyobb kihívásunk." A Titan MMO leállítása hivatalosan 2014 novemberében történt meg, akkor azonban már 7 éve zajlottak a fejlesztői munkálatok. A pletykák szerint egy sci-fi-akció-MMO lett volna a Titan és számos elemet végül a május 24-én megjelenő Overwatchba is átmentettek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sir Cryalot #7
    ...az a kemény, hogy a dio3 is egy wow-klón :



    a 90es évekbeli úttörő szellemet váltotta fel a kockáztatáskerülő menedzser mentalitás, elképesztő. Már a dio2-nél is voltak erre utaló jelek, de ott még nem votl feltűnő.
  • asgh #6
    Utólag könnyű okosnak lenni, de most már egyértelmű, hogy Jeff Kaplan-t meg kellett volna tartani a WoW fő fejlesztőjének és nem a dilettáns GC-re bízni, aki tönkretette a játékmechanikát (azzal szépen lassan az egész játékot) majd lelépett.

    #1:

    Maximálisan egyetértek, a Nostalrius lekapcsolásával nálam befejeződött egy korszak, mostantól soha egyetlen fillért sem vagyok hajlandó blizzard termékre költeni, bele értve a wow filmet is. Ha nem lenne akkora macera, már rég töröltem volna a battle.net accountomat is (postán kell levelet küldeni nekik az összes adatoddal, fénykép az igazolványaidról, stb.), de lehet hogy idővel még azt is meglépem.
  • Solear #5
    "Hát akkor fulladjanak meg."

    Nem fognak, de azért érthető.. Amikor irták hogy Új Blizzard játék lesz, én is figyeltem, mert azért nem szoktak roszat kiadni, de az Overwatch gyk csak a saját team fortressük, amit azért csináltak hogy hasonló módon legyen bevételük. Kisérleteznek vele. Csak régebben azzal kisérleteztek hogy vettek egy ötletet és jól megcsinálták, mostanában azzal kisérleteznek hogy ami másoknak megy az megy-e nekik is. Business decision-öket hoznak Kreativ decision-ök helyett.
  • Sir Cryalot #4
    Van isilyen kifejezés hogy menedzser-szindróma , és bizony így van, a 90es évek blizzardjáról már elfelejtkezhettek, a wow-al dőlt a kardjába az a brigád, kár hogy pl. egy Glen Stafford kaliberű zeneszerzőt is sikerült magukkal rántani , egyébként nem nagy baj.
  • DarkHorSe #3
    true
  • Palinko #2
    azért durva, hogy 7 évig felvették sokan a fizetést valamiért ami soha nem készül el. még szerencse (szempontjából) hogy van pár fejőstehene, legtöbb fejlesztő és kiadó ebbe tönkrement volna
  • Meridian #1
    Bullshit, bullshit, bullshit.

    Kevés munkával akartak nagyot kaszálni, és arra jöttek rá, hogy az nem fog menni.

    Ha akaárnák, csinálhatnának egy szimpla WoW 2-őt, új alapokra helyezve ugyanazt, vennék, kajálnák a népek, de még ezt sem akarják, mert egy MMO sok munkával jár.
    Pedig egyedül tőlük fogadják el a havidíjas rendszert, kaszálhatnának is, persze ehhez nyújtani is kell, sok mindent.

    Kapacitás, brainstorm, tehetséges grafikusok, fejlesztők tömkelege állrendelkezésükre, de profitot akartak, spórolva, na az nem fog menni.
    Overwatchot személy szerint nem fogom megvenni, sztem egy kalap hulladék, de az is igaz, nem a stílusom...

    De még az is nehezükre esik belátni, hogy van létjogosultsága a vanilla szervereknek, amihez alig kellene ráfordítaniuk, önkéntesek fillérekért megoldanák, de nem, akkor sem. Nem illik bele a profitrátájukba.

    Gyakorlatilag az összes játékukat leszarom, a battlenetre nem logolok be. HS, HOTS Overwatch nem az én játékom, Diablot végigtoltam, SC majd még egyszer valamikor, de nem most, overwatch meg nem lesz meg, mert pénzt azért nem adok.

    Hülyék vannak a blizzard csúcsmenedzsmentjében, nem látják, hoyg vannak olyan ügyfeleik mint én, aki előtte aki képes volt 7 éven keresztül előfizetni a WoW-ra, de azóta már csak hébe-hóba, helyette tolják a HS HOTS Over hírleveleket, hoyg na, játszak velük játszak... ha játszottam is, az nekik nulla bevétel, mert mikrotranzakciókra nem költöttem egy kannyit sem, így tőlem elapadt a bevételi forrás, látványosan. Mégsem akarnak az én classomnak megfelelő játékot adni, amiért ismét fizetnék. Hát akkor fulladjanak meg.