Ötvös Tibor
Vérbeli szimulátor lesz a Dirt Rally
Ha befejezik akkor a Dirt Rally lehet a Codemasters első, valódi autós szimulátora.
Már az elején le kell szögezni, hogy a Dirt Rally nem a Dirt 4, hanem egy teljesen új irány. A Codemasters új alkotása ugyanis a legjobb dolog, ami évek óta történt a rally-műfajban. Bár a Milestone alkalmanként próbálkozott valamivel, de ez azért nem rengette meg a világot. Mindenesetre most a csapat újragondolta az autós műfajt és legalább akkora váltás történt most, mint anno a Colin McRae Rally és Dirt között.
A Dirt Rally ugyanis egy igazi szimulátor. Aki most azt gondolja, hogy a Codemasters már eddig is készített ilyet, az téved. Bár a TOCA, Colin McRae és legutóbb a Dirt és Grid is nyomokban tartalmazott szimulátori megoldásokat, de a Rally az, ami autentikus és vérbeli szimulátor. Itt aztán valóban tudnunk kell hogyan tartsuk kordában az autónkat és számít, milyen beállításokkal indulunk.
A fejlesztést a kétes irányba elinduló Showdown után kezdte el a csapat és nagyon alacsony létszámmal indultak neki az egésznek. Az első prezentáció után úgy döntöttek, hogy nem elég jók a visszajelzések. Bár a sajtó örült a Rally-nak, hiszen a Dirt 3 elemeit alkalmazta a játék, de a fejlesztést vezető Paul Coleman teljesen mást akart elérni. A négy-kerék és hátsó kerék meghajtású autók kezelése pazar volt, ám az első kerekesekkel gond volt.
Ezért az elejétől kezdték újra a programozást és ennek eredménye lett a Dirt Rally. Bár még csak a Steam Korai Hozzáférésében érhető el a projekt és ez azt is jelenti, hogy még nincs készen, de már most látható és tapasztalható az az odafigyelés és profizmus, amivel a csapat kezelte a játékot. A Rally-ban minden a régi szabályok szerint történik, azaz nincs lehetőség visszatekerni az időt vagy újrakezdeni egy szakaszt.
14 autót kapunk elsőre, melyekkel 36 szakaszon száguldozhatunk. Wales nedves és sáros, Monaco havas-jeges területeket kínál, Görögország pedig többnyire poros tájakat hoz magával. Az autók is széles réteget ölelnek fel a klasszikus rally-gépektől kezdve a mai modernebb járművekig. Mindegyik saját "személyiséggel" bír és súlyuk is van, szóval valóban figyelni kell a vezetésükre.
Összességében a Dirt Rally nagyon jó irányba tett lépés, mely meglepő volt a Codemasters részéről. A Showdown után azt gondoltuk, hogy nem lesz már ilyesmiben részünk, de szerencsére tévedtünk. A frissítések pedig érkeznek, így folyamatosan kapjuk az újdonságokat és javítanak a hibákon is. Csak így tovább, Codemasters!
Már az elején le kell szögezni, hogy a Dirt Rally nem a Dirt 4, hanem egy teljesen új irány. A Codemasters új alkotása ugyanis a legjobb dolog, ami évek óta történt a rally-műfajban. Bár a Milestone alkalmanként próbálkozott valamivel, de ez azért nem rengette meg a világot. Mindenesetre most a csapat újragondolta az autós műfajt és legalább akkora váltás történt most, mint anno a Colin McRae Rally és Dirt között.
A Dirt Rally ugyanis egy igazi szimulátor. Aki most azt gondolja, hogy a Codemasters már eddig is készített ilyet, az téved. Bár a TOCA, Colin McRae és legutóbb a Dirt és Grid is nyomokban tartalmazott szimulátori megoldásokat, de a Rally az, ami autentikus és vérbeli szimulátor. Itt aztán valóban tudnunk kell hogyan tartsuk kordában az autónkat és számít, milyen beállításokkal indulunk.
A fejlesztést a kétes irányba elinduló Showdown után kezdte el a csapat és nagyon alacsony létszámmal indultak neki az egésznek. Az első prezentáció után úgy döntöttek, hogy nem elég jók a visszajelzések. Bár a sajtó örült a Rally-nak, hiszen a Dirt 3 elemeit alkalmazta a játék, de a fejlesztést vezető Paul Coleman teljesen mást akart elérni. A négy-kerék és hátsó kerék meghajtású autók kezelése pazar volt, ám az első kerekesekkel gond volt.
Ezért az elejétől kezdték újra a programozást és ennek eredménye lett a Dirt Rally. Bár még csak a Steam Korai Hozzáférésében érhető el a projekt és ez azt is jelenti, hogy még nincs készen, de már most látható és tapasztalható az az odafigyelés és profizmus, amivel a csapat kezelte a játékot. A Rally-ban minden a régi szabályok szerint történik, azaz nincs lehetőség visszatekerni az időt vagy újrakezdeni egy szakaszt.
14 autót kapunk elsőre, melyekkel 36 szakaszon száguldozhatunk. Wales nedves és sáros, Monaco havas-jeges területeket kínál, Görögország pedig többnyire poros tájakat hoz magával. Az autók is széles réteget ölelnek fel a klasszikus rally-gépektől kezdve a mai modernebb járművekig. Mindegyik saját "személyiséggel" bír és súlyuk is van, szóval valóban figyelni kell a vezetésükre.
Összességében a Dirt Rally nagyon jó irányba tett lépés, mely meglepő volt a Codemasters részéről. A Showdown után azt gondoltuk, hogy nem lesz már ilyesmiben részünk, de szerencsére tévedtünk. A frissítések pedig érkeznek, így folyamatosan kapjuk az újdonságokat és javítanak a hibákon is. Csak így tovább, Codemasters!