Ötvös Tibor

Bemutatkozott a GRID: Autosport


A Codemasters hivatalosan is leleplezte a GRID franchise következő epizódját, mely az Autosport alcímet kapta.

Múlt héten mi is bemutattuk a Codemasters által közzé tett teasert, mellyel a kiadó legújabb autós alkotását harangozta be. Akkor még azt gondoltuk, hogy a GRID harmadik fejezetének leleplezését tartogatja mára a csapat, ám tévedtünk. A hivatalos bejelentés szerint ugyanis a Codemasters a GRID: Autosport címet kapott projekten tevékenykedik, mely ráadásul már június 24-én meg is jelenik.

A hivatalos közlemény szerint bár az Autosport nem lesz vérbeli szimuláció, de mégis ez a fejezet nyújtja majd a széria eddigi "legautentikusabb" vezetési élményét. Éppen ezért minden autó, melyet vezetünk eltérő tulajdonságokkal rendelkezik és az sem mindegy, éppen melyik ágban indulunk. Egy túraautó például teljesen más vezetési megoldást követel majd tőlünk, mint például egy Formula-3 erőgépe.

Természetesen ezúttal is kapunk Karrier-módot, melyben a megszokott utat járhatunk be. Zöldfülű pilótaként kezdünk egy alacsonyabb osztályban található csapat tagjaként, majd a különböző versenyeken elindulva kell minél jobb helyezést elérve feltornászni magunkat a képzeletbeli ranglétrán, közben támogatókat gyűjtögetni és végül elérni a csúcsra.


A bejelentés alapján karrierünk során összesen 22 ország közel 100 pályáját járhatjuk be, ám eddig csak Hockenheim, Sepang, San Francisco, Jarama és Yas Marina lett megnevezve. Az azonban biztos, hogy az Autosport több szakaszt tartalmaz, mint a Race Driver: GRID és GRID 2 együttesen. A karrier mód érdekessége még, hogy nem kell az összes ágban győzedelmeskednünk (túraautó, F-3, muscle, prototípus stb.), összpontosíthatunk csupán egyre, az is elég a sikerhez.

Az Autosport természetesen multit is tartalmaz, melyben saját csapatot alkothatunk és a RaceNet segítségével vehetjük fel a versenyt a konkurens istállókkal és azok versenyzőivel. A Codemasters közleménye szerint még közel sem árultak el mindent a projektről, de elméletileg a következő pár hétben mindenről lerántják a leplet. Addig is csatoltak egy trailert a bejelentés mellé, melyen magát a játékmenetet is megszemlélhetjük.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ender Wiggin #5
    leragadtam, mert az autentikus a GRiD-del kapcsolatban egy értelmezhetetlen kifejezés. semmi autentikus nincs benne, legfeljebb a gumicsikorgás. az, hogy béna fos a fizika és minden hiányzik belőle, amitől élethű lehet, még nem probléma, az első játék ilyen tulajdonságok mellet is nagyon élvezetes volt. de a másodikkal nagyon rossz irányt vett az egész. ami különösen azért bosszantó, mert az NFS tönkretételével nem maradt egy normális árkád játék sem. a DiRT-ök meg a NASCAR tragédia, az F1 még so-so, de az meg marhára unalmas és tele van csalókkal az on-line mód.
  • CamelX #4
    Leragadtál 1 szónál...

    "a széria eddigi "legautentikusabb" vezetési élményét"

    Senki nem mondta hogy ettől autentikus lesz mint szimulátor. Amit te keresel, már pedig szimulátor, azt meg akkor máshol keresd. Ajánlom az Assetto Corsa-t, én is megvettem early-be, szép is és jó is... de nem összehasonlítható a félszimekkel, beleértve eme darabot is.
  • Ender Wiggin #3
    Akkor az "autentikus" szónak nézz utána te is, meg tibi is...:-)
    A grid egy minden erényével együtt a fizika terén kutyaütő. minden autó sokkal jobban gyorsul és lassít, mint a való életben, amitől a köridők 20-30 másodperccel jobbak, mint amit azonos autóval el lehet érni a való világban. Ebből a szempontból kicsit olyan volt a grid, mintha egy feltupírozott Toca Race Driver-t vezettem volna. A Shiftben legalább ez nem volt felróható hiba. Viszont mindkettőből hiányzott a gumikopás, benzinfogyás, időmérő kör, boxkiállást stb. Ha már versenyzünk, ráadásul néha létező pályán, akkor ne legyen csak árkád.
  • CamelX #2
    Attól hogy a minél valósághűbb fizika helyett itt az autó viselkedésének egyéb jellemzői kerülnek lemodellezésre, ami persze árkád környezet marad, de kormánnyal jól játszható, mert jól visszaadja azokat a dolgokat amivel érezni lehet azt a pixelkockát amivel csapat az ember :) Példa: Dirt 2 és 3, utóbbi persze csakis tapadás csökkentő moddal, meg spec a Grid 1-et is idesorolnám, de még fizika modokkal a Shift 1-2-t is simán. Én spec imádom az ilyen "félszimulátor/simcade/driving game"-eket.
  • Ender Wiggin #1
    ha nem szim (sajnos a Codemastersnek a szim nem nagyon megy, talán még sosem csináltak ilyet), akkor mitől autentikus? persze ettől még jó játék lehet belőle, mint az első GRiD-ből.