Berta Sándor
Tőzsdére mehet a Twitter
A valós idejű csevegőhálózatot üzemeltető vállalat bejelentette, hogy meg akar jelenni a tőzsdén. Pénzügyi jelentéseiket még nem hozták nyilvánosságra, így még nem lehet tudni mennyit érhet a cég.
A világszerte 200 millió regisztrált felhasználóval bíró Twitter stílusosan tweetben adta hírül tőzsdére lépési szándékát. Leghíresebb tagjuk a 44 millió követőt számláló Justin Bieber, de más énekesek mellett Barack Obama is ott van a sorban 36 millióval. Különlegesség, hogy a Bloomberg szerint a Twitter nem a technológiai tőzsdére, vagyis a Nasdaqra jelentkezne, hanem a New York-i tőzsdére, azaz a Wall Streetre.
A cég már benyújtotta az amerikai tőzsdefelügyelethez a szükséges beadványt, egy úgynevezett bizalmas keresetet (Confidential S-1), aminek értelmében tőzsdére mehet a társaság anélkül, hogy egyes pénzügyi dokumentumokat nyilvánosságra kellene hoznia. Azért tehették ezt meg, mert a vállalat éves bevétele kevesebb, mint egymilliárd dollár. Erre a lépésre majd csak egy későbbi időpontban kerül sor, három héttel egy olyan turné előtt, amikor a társaság az érdeklődő befektetőket próbálja meggyőzni. Így homályban maradtak olyan dolgok, mint a kibocsátás ideje és összege (elemzők kb. 10 milliárd dollárra taksálják a céget.)
A Twitter ugyan egy ideje már tervezhette ezt a lépést, de alighanem a Facebook tavalyi tőzsdei problémái után nem akarta elkapkodni ezt a dolgot, inkább vártak a megfelelő pillanatra, és az is visszatarthatta őket, hogy a Groupon és a Zynga bevezetése utáni piaci tapasztalatok rosszak, alig fél évvel parkettre lépésük után mindkettő elveszítette értéke felét. Az elemzők ugyanakkor pozitívak a Twitter tőzsdére lépésével kapcsolatban, ugyanis a vállalat a kezdetektől jelen van a mobil piacon és ebből meglehetősen jól profitál is, a Facebook esetében viszont közel sem ez volt a helyzet. Ugyanakkor a cégnek nincs oka az eufóriára, ugyanis a távlati cél továbbra is egy hosszú távon is sikeres üzleti modell megtalálása, illetve kialakítása. Mivel a mobilszegmens reklámbevételei szárnyalnak, aligha kétséges, hogy a Twitter részvényei iránt nagy lesz az érdeklődés.
A világszerte 200 millió regisztrált felhasználóval bíró Twitter stílusosan tweetben adta hírül tőzsdére lépési szándékát. Leghíresebb tagjuk a 44 millió követőt számláló Justin Bieber, de más énekesek mellett Barack Obama is ott van a sorban 36 millióval. Különlegesség, hogy a Bloomberg szerint a Twitter nem a technológiai tőzsdére, vagyis a Nasdaqra jelentkezne, hanem a New York-i tőzsdére, azaz a Wall Streetre.
A cég már benyújtotta az amerikai tőzsdefelügyelethez a szükséges beadványt, egy úgynevezett bizalmas keresetet (Confidential S-1), aminek értelmében tőzsdére mehet a társaság anélkül, hogy egyes pénzügyi dokumentumokat nyilvánosságra kellene hoznia. Azért tehették ezt meg, mert a vállalat éves bevétele kevesebb, mint egymilliárd dollár. Erre a lépésre majd csak egy későbbi időpontban kerül sor, három héttel egy olyan turné előtt, amikor a társaság az érdeklődő befektetőket próbálja meggyőzni. Így homályban maradtak olyan dolgok, mint a kibocsátás ideje és összege (elemzők kb. 10 milliárd dollárra taksálják a céget.)
A Twitter ugyan egy ideje már tervezhette ezt a lépést, de alighanem a Facebook tavalyi tőzsdei problémái után nem akarta elkapkodni ezt a dolgot, inkább vártak a megfelelő pillanatra, és az is visszatarthatta őket, hogy a Groupon és a Zynga bevezetése utáni piaci tapasztalatok rosszak, alig fél évvel parkettre lépésük után mindkettő elveszítette értéke felét. Az elemzők ugyanakkor pozitívak a Twitter tőzsdére lépésével kapcsolatban, ugyanis a vállalat a kezdetektől jelen van a mobil piacon és ebből meglehetősen jól profitál is, a Facebook esetében viszont közel sem ez volt a helyzet. Ugyanakkor a cégnek nincs oka az eufóriára, ugyanis a távlati cél továbbra is egy hosszú távon is sikeres üzleti modell megtalálása, illetve kialakítása. Mivel a mobilszegmens reklámbevételei szárnyalnak, aligha kétséges, hogy a Twitter részvényei iránt nagy lesz az érdeklődés.