Berta Sándor
"A Twitter nem közösségi médiaszolgáltatás"
Naponta több mint 400 millió tweetet küldenek az emberek. Ezzel a Facebook mellett a Twitter a legfontosabb és a legnépszerűbb közösségi portál. A cég körülbelül egy évvel ezelőtt költözött be az új központjába.
"Világszerte 200 millióan használják aktívan a szolgáltatást, az internetezők naponta több mint 400 millió tweetet küldenek el. A twitterezés 70 százaléka az Amerikai Egyesült Államok területén kívül valósul meg. Pontos demográfiai adataink ugyanakkor nincsenek, mert nem készítünk profilokat a tagjainkról, egyedül az elektronikus levélcímük érdekel minket. Az, hogy nemrég elindítottuk a zenei szolgáltatásunkat, nem jelenti azt, hogy ebbe az irányba mozdulunk el, sokkal inkább arról szól ez, hogy mit csinálnak az emberek a Twitteren. Vegyük csak a sportot, ami egy hatalmas terület, vagy a politikát, ha éppen választási időszak van. Ugyanez igaz a tévéadásokra is."
"Mi nem mondjuk azt, hogy ezt vagy azt a dolgot fogják szeretni a felhasználók, csupán látjuk, hogy bizonyos dolgok tetszenek nekik. Például látjuk, hogy szeretik a zenét és a művészeket, ebből indulnak aztán ki ezek az ajánlatok. A Twitter erősen képviselteti magát a zenei piacon, koncerteken és díjátadókon is jelen vagyunk, ettől függetlenül az embereknek nem kell majd több reklámmal számolniuk. A zenei rajongók is inkább szponzorált zenei tweeteket látnak majd. Úgy vélem, hogy ez egy jó modell, mert teljesen kontextusfüggő és nem tolakodó. A reklámok mellett nem keresünk más bevételi forrást, a jelenlegi hirdetési modell kiválóan működik. Ebben alapvetően különbözünk más közösségi hálózatoktól, például a Facebooktól."
"Mi nem vagyunk közösségi médiaszolgáltatás, miként mikroblog-platform sem vagyunk. Ehelyett azt mondanám, hogy a Twitter egy valós idejű információs hálózat. Senki más nem koncentrált ennyire a valós időre, mint mi. A Facebook azt követeli meg, hogy az ember összekösse az életét a barátaival és ezáltal zárt kört alkot. A Twitter ezzel szemben egy nyílt platform és nincs szimmetrikus struktúrája. Az ember azt követ, akit szeretne és ennek a dolognak még csak nem is kell kölcsönösnek lennie" - jelentette ki Karen Wickre, a Twitter kommunikációs vezetője.
A platformot nagyon hamar felfedezték maguknak a riporterek és a különböző szerkesztőségek. Ők próbálják egyszerű módon megértetni a szolgáltatás lényegét azokkal az emberekkel, akik még soha nem használták a Twittert. Pontosan tudják, hogy nem elegendő azt mondani, hogy regisztráljon és kezdjen el tweetelni. Sokan semmit sem írnak, csupán követnek másokat és információs streamként használják a Twittert. A platform ugyan aligha lehet a klasszikus sajtó vetélytársa, viszont szorosan együttműködik az újságírókkal.
"Küzdünk a használóink adatainak védelméért, ha állami lekérdezésekről vagy büntetésekről van szó. A Google példáját követve mi is elkészítettük az átláthatósági jelentésünket, hogy az emberek láthassák: miért kell adott esetben kitörölni egy tweetet. Az adatvédelem elve nagyon fontos nekünk. Nálunk a tagok szabadon választhatják meg a nevüket és azt sem akarjuk előírni nekik, hogy miként használhatják a szolgáltatást. Amennyiben katasztrófák történnek, akkor gyakran az oldal válik mentőkötéllé, ezért is próbáljuk nyílt platformnak megtartani. A jövőt illetően konkrét terveket nem árulhatok el, de azt igen, hogy mindenképpen erősebben akarunk koncentrálni a mobil területre" - hangsúlyozta végül Karen Wickre.
"Világszerte 200 millióan használják aktívan a szolgáltatást, az internetezők naponta több mint 400 millió tweetet küldenek el. A twitterezés 70 százaléka az Amerikai Egyesült Államok területén kívül valósul meg. Pontos demográfiai adataink ugyanakkor nincsenek, mert nem készítünk profilokat a tagjainkról, egyedül az elektronikus levélcímük érdekel minket. Az, hogy nemrég elindítottuk a zenei szolgáltatásunkat, nem jelenti azt, hogy ebbe az irányba mozdulunk el, sokkal inkább arról szól ez, hogy mit csinálnak az emberek a Twitteren. Vegyük csak a sportot, ami egy hatalmas terület, vagy a politikát, ha éppen választási időszak van. Ugyanez igaz a tévéadásokra is."
Karen Wickre |
"Mi nem vagyunk közösségi médiaszolgáltatás, miként mikroblog-platform sem vagyunk. Ehelyett azt mondanám, hogy a Twitter egy valós idejű információs hálózat. Senki más nem koncentrált ennyire a valós időre, mint mi. A Facebook azt követeli meg, hogy az ember összekösse az életét a barátaival és ezáltal zárt kört alkot. A Twitter ezzel szemben egy nyílt platform és nincs szimmetrikus struktúrája. Az ember azt követ, akit szeretne és ennek a dolognak még csak nem is kell kölcsönösnek lennie" - jelentette ki Karen Wickre, a Twitter kommunikációs vezetője.
A platformot nagyon hamar felfedezték maguknak a riporterek és a különböző szerkesztőségek. Ők próbálják egyszerű módon megértetni a szolgáltatás lényegét azokkal az emberekkel, akik még soha nem használták a Twittert. Pontosan tudják, hogy nem elegendő azt mondani, hogy regisztráljon és kezdjen el tweetelni. Sokan semmit sem írnak, csupán követnek másokat és információs streamként használják a Twittert. A platform ugyan aligha lehet a klasszikus sajtó vetélytársa, viszont szorosan együttműködik az újságírókkal.
"Küzdünk a használóink adatainak védelméért, ha állami lekérdezésekről vagy büntetésekről van szó. A Google példáját követve mi is elkészítettük az átláthatósági jelentésünket, hogy az emberek láthassák: miért kell adott esetben kitörölni egy tweetet. Az adatvédelem elve nagyon fontos nekünk. Nálunk a tagok szabadon választhatják meg a nevüket és azt sem akarjuk előírni nekik, hogy miként használhatják a szolgáltatást. Amennyiben katasztrófák történnek, akkor gyakran az oldal válik mentőkötéllé, ezért is próbáljuk nyílt platformnak megtartani. A jövőt illetően konkrét terveket nem árulhatok el, de azt igen, hogy mindenképpen erősebben akarunk koncentrálni a mobil területre" - hangsúlyozta végül Karen Wickre.