Berta Sándor
Hatékonyan használja az angol rendőrség a közösségi portálokat
A CHI 2013 párizsi nemzetközi konferencián bemutatott tanulmány szerint krízishelyzetekben a hatóságok hatékonyan képesek alkalmazni a Twittert és a többi közösségi oldalt a polgárokkal való kommunikációra.
A Comparative Police Studies in the EU (COMPOSITE) projekt keretében holland, belga, német, brit, francia, olasz, spanyol, román, cseh és macedón kutatók összesen 6672 olyan tweetet elemeztek ki, amelyek a 2011 nyári nagy-britanniai zavargások idején a lakosság és rendőrök váltottak egymással. Az eseményekben 5 ember halt meg és több mint kétszázan sérültek meg. Az okozott kár több mint 200 millió font volt.
A londoni és a manchesteri rendőrség twitterezésének elemzése rámutatott arra, hogy a hivatalok profitálhatnak ebből a tevékenységből: mindkét nagyvárosban sikerült gyakorlatilag valós időben és közvetlenül eljuttatni a szükséges információkat a lakossághoz. Elejét lehetett vetni a különböző rémhírek elterjedésének, a téves tájékoztatásnak, sőt, még a lakosságtól érkezett segítség.
A manchesteri rendőrség (GMP - Greater Manchester Police) ilyen üzeneteket írt
"A tanulmány alapján világossá váltak a rendőrség különböző kríziskommunikációs stratégiái. A londoni hatóság kicsit lassabban kommunikált és hivatali nyelvezetet használt. A manchesteri rendőrség viszont közvetlenül válaszolt a polgárok kérdéseire és így, közvetlenebb módon kommunikált" - összegezték a tapasztalatokat a Social Media and the Police - Tweeting Practices of British Police Forces during the August 2011 Riots című tanulmányban. A manchesteri stratégia egyértelműen sikeresebbnek bizonyult, a zavargások alatt 20 000-ről 100 000-re nőtt a helyi rendőrség követőinek száma.
A kutatók kiemelték, hogy ugyan a közösségi platformokon keresztüli kommunikációnak vannak pozitív hozadékai, de pont a gyorsasága és a közvetlensége miatt benne van az a kockázat is, hogy az egyes információk nem a megfelelő hangnemben és túl gyorsan jelennek meg. A szakemberek tíz európai uniós tagállamban kérdezték meg a rendőrségeket az alkalmazott gyakorlatokról és kiderült, hogy - nemzetközi összehasonlításban - a brit és a holland hatóságok használják a leginkább a közösségi portálokat.
A Comparative Police Studies in the EU (COMPOSITE) projekt keretében holland, belga, német, brit, francia, olasz, spanyol, román, cseh és macedón kutatók összesen 6672 olyan tweetet elemeztek ki, amelyek a 2011 nyári nagy-britanniai zavargások idején a lakosság és rendőrök váltottak egymással. Az eseményekben 5 ember halt meg és több mint kétszázan sérültek meg. Az okozott kár több mint 200 millió font volt.
A londoni és a manchesteri rendőrség twitterezésének elemzése rámutatott arra, hogy a hivatalok profitálhatnak ebből a tevékenységből: mindkét nagyvárosban sikerült gyakorlatilag valós időben és közvetlenül eljuttatni a szükséges információkat a lakossághoz. Elejét lehetett vetni a különböző rémhírek elterjedésének, a téves tájékoztatásnak, sőt, még a lakosságtól érkezett segítség.
A manchesteri rendőrség (GMP - Greater Manchester Police) ilyen üzeneteket írt
"A tanulmány alapján világossá váltak a rendőrség különböző kríziskommunikációs stratégiái. A londoni hatóság kicsit lassabban kommunikált és hivatali nyelvezetet használt. A manchesteri rendőrség viszont közvetlenül válaszolt a polgárok kérdéseire és így, közvetlenebb módon kommunikált" - összegezték a tapasztalatokat a Social Media and the Police - Tweeting Practices of British Police Forces during the August 2011 Riots című tanulmányban. A manchesteri stratégia egyértelműen sikeresebbnek bizonyult, a zavargások alatt 20 000-ről 100 000-re nőtt a helyi rendőrség követőinek száma.
A kutatók kiemelték, hogy ugyan a közösségi platformokon keresztüli kommunikációnak vannak pozitív hozadékai, de pont a gyorsasága és a közvetlensége miatt benne van az a kockázat is, hogy az egyes információk nem a megfelelő hangnemben és túl gyorsan jelennek meg. A szakemberek tíz európai uniós tagállamban kérdezték meg a rendőrségeket az alkalmazott gyakorlatokról és kiderült, hogy - nemzetközi összehasonlításban - a brit és a holland hatóságok használják a leginkább a közösségi portálokat.