SG.hu
Mindenhol panaszkodnak a mobilhálózatokra
A hálózati eszközöket gyártó Ericsson szerint többet kellene fordítaniuk a mobilszolgáltatóknak hálózatuk teljesítményére.
Ezen felütés után persze érdemes eleve szkeptikusan olvasnunk az Ericsson okostelefon-használók körében végzett fogyasztói felmérését, mindazonáltal vannak benne érdekes adatok. A cég több mint 1000, 18 és 64 év közötti okostelefon-felhasználóval folytatott online interjút az alábbi 12 piacon: Brazília, Chile, Dél-Korea, az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Indonézia, Japán, Kína, Mexikó, Oroszország és Svédország. A felmérés szerint a távközlés elmarad más iparágak mögött a felhasználói elégedettség terén. Az egyes márkák teljesítményének mélyebb elemzése felfedi, hogy a fogyasztók még a mobil iparág egyéb szereplői között is hátrébb sorolják a mobilszolgáltatókat az elégedettség tekintetében.
Mobilszolgáltatónkat ajánlanánk a legkevésbé másoknak
Kiemelik, hogy a megfelelő felhasználói élmény biztosítása érdekében az egyes tartalmaknak a lehető leggyorsabban kell megjelennie a képernyőn. Az elégedettség alacsonyabb szintje gyakran annak az eredménye, hogy az okostelefon-felhasználók unják a hosszas várakozási időt. Érdekes azonban azon megállapításuk, miszerint önmagában a hálózati teljesítmény növelése nem elegendő, írásuk szerint nem szabad azt remélni, hogy a fogyasztók maguktól észreveszik a változást. Ahhoz, hogy a fejlesztések hatással legyenek az elégedettségi szintre is, és ez jelentkezzen a mobilszolgáltató iránti hűségben is, a felhasználókban tudatosítani kell a változást.
A reptereken a legjobb, a metróban a legrosszabb a hálózat
A kutatás szerint akkor leszünk elégedettek és a mobilszolgáltatóhoz hűségesek, ha jó a hálózat teljesítménye. Ez szoros kapcsolatban van az ár-érték aránnyal. Amikor nő a hálózat teljesítményével való megelégedettség szintje, az adott árért kapott értéket is nagyobbnak tartják az ügyfelek. A hálózat minőségének javítása kétszeres hatással van az ügyfélhűségre, olyan intézkedésekkel összevetve, mint például az ügyféltámogatás javítása, és négyszer olyan hatékony az elégedettség növelésében, mint a hűséget jutalmazó programok.
A felmérés szerint az intenzív okostelefon felhasználók 20%-a tapasztal "egyfolytában" problémákat, panaszkodik gyenge lefedettségre, különösen a tömegközlekedési eszközökön. Az is látható, hogy a hálózati teljesítmény nem az egyetlen jelentős tényező, amely esetében alacsony az elégedettségi besorolás - szorosan utána következik az ár-érték arány, megerősítve, hogy összefüggés van e két tényező között. A növekvő ügyfélhűség jelentős hatással van a teljes ügyfélértékre (CTV, Customer Total Value), amely mérőszám az ügyfelekből fakadó jövőbeni érték megbecsülésére szolgál. Ez azt jelenti, hogy minden egyes előfizető esetében fennáll a lehetőség, hogy még több bevételt hozzon.
A cég végső megállapítása szerint a mobilszolgáltatóknak biztosítaniuk kell, hogy a tartalom gyorsan töltődjön le, az adott piacon ésszerűnek tartott sebességgel.
Ezen felütés után persze érdemes eleve szkeptikusan olvasnunk az Ericsson okostelefon-használók körében végzett fogyasztói felmérését, mindazonáltal vannak benne érdekes adatok. A cég több mint 1000, 18 és 64 év közötti okostelefon-felhasználóval folytatott online interjút az alábbi 12 piacon: Brazília, Chile, Dél-Korea, az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Indonézia, Japán, Kína, Mexikó, Oroszország és Svédország. A felmérés szerint a távközlés elmarad más iparágak mögött a felhasználói elégedettség terén. Az egyes márkák teljesítményének mélyebb elemzése felfedi, hogy a fogyasztók még a mobil iparág egyéb szereplői között is hátrébb sorolják a mobilszolgáltatókat az elégedettség tekintetében.
Mobilszolgáltatónkat ajánlanánk a legkevésbé másoknak
Kiemelik, hogy a megfelelő felhasználói élmény biztosítása érdekében az egyes tartalmaknak a lehető leggyorsabban kell megjelennie a képernyőn. Az elégedettség alacsonyabb szintje gyakran annak az eredménye, hogy az okostelefon-felhasználók unják a hosszas várakozási időt. Érdekes azonban azon megállapításuk, miszerint önmagában a hálózati teljesítmény növelése nem elegendő, írásuk szerint nem szabad azt remélni, hogy a fogyasztók maguktól észreveszik a változást. Ahhoz, hogy a fejlesztések hatással legyenek az elégedettségi szintre is, és ez jelentkezzen a mobilszolgáltató iránti hűségben is, a felhasználókban tudatosítani kell a változást.
A reptereken a legjobb, a metróban a legrosszabb a hálózat
A kutatás szerint akkor leszünk elégedettek és a mobilszolgáltatóhoz hűségesek, ha jó a hálózat teljesítménye. Ez szoros kapcsolatban van az ár-érték aránnyal. Amikor nő a hálózat teljesítményével való megelégedettség szintje, az adott árért kapott értéket is nagyobbnak tartják az ügyfelek. A hálózat minőségének javítása kétszeres hatással van az ügyfélhűségre, olyan intézkedésekkel összevetve, mint például az ügyféltámogatás javítása, és négyszer olyan hatékony az elégedettség növelésében, mint a hűséget jutalmazó programok.
A felmérés szerint az intenzív okostelefon felhasználók 20%-a tapasztal "egyfolytában" problémákat, panaszkodik gyenge lefedettségre, különösen a tömegközlekedési eszközökön. Az is látható, hogy a hálózati teljesítmény nem az egyetlen jelentős tényező, amely esetében alacsony az elégedettségi besorolás - szorosan utána következik az ár-érték arány, megerősítve, hogy összefüggés van e két tényező között. A növekvő ügyfélhűség jelentős hatással van a teljes ügyfélértékre (CTV, Customer Total Value), amely mérőszám az ügyfelekből fakadó jövőbeni érték megbecsülésére szolgál. Ez azt jelenti, hogy minden egyes előfizető esetében fennáll a lehetőség, hogy még több bevételt hozzon.
A cég végső megállapítása szerint a mobilszolgáltatóknak biztosítaniuk kell, hogy a tartalom gyorsan töltődjön le, az adott piacon ésszerűnek tartott sebességgel.