SG.hu
Csökkent az Ericcson árbevétele
A cég közleménye szerint az idei első negyedévben az értékesítés 4%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest.
Ebben szerepet játszott a CDMA-értékesítések jelentős visszaesése, valamint a hálózatüzemeltetők alacsonyabb szintű költése a makroökonómiai vagy politikai bizonytalanság jellemezte térségekben. A Globális Szolgáltatások és a Telcordia konszolidációja pozitív módon járult hozzá az értékesítés alakulásához. A háttérben álló üzleti mix - amelyet a lefedettségi és hálózatmodernizálási projektek nagyobb aránya és a kapacitási projektek kisebb aránya jellemez - továbbra is változatlan. A várakozások szerint ez a mix rövid távon továbbra is jellemző lesz.
Az üzemi árrés 5,5%, nem számítva a Sony Ericssontól való megválásból származó nyereséget és az ST-Ericsson vállalatban realizált veszteséget. A nettó eredmény 8,8 milliárd svéd korona, amely 116%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, és amelyre hatással volt a Sony Ericsson üzletrész értékesítéséből származó 7,7 milliárd svéd korona értékű nyereség és az ST-Ericsson vállalatban realizált veszteség. A higított részvényenkénti hozam 2,76 (1,27) svéd korona, amelyet elsősorban a Sony Ericsson üzletrész értékesítéséből származó nyereség indokol. A nem az IFRS (International Financial Reporting Standards = Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standardok) szerinti és a Sony Ericsson értékesítéséből származó nyereséget figyelembe nem vevő részvényenkénti hozam 0,77 (1,61) svéd korona.
"A nagy teljesítményű szélessávú technológia értékesítései jól alakultak Észak-Amerikában, Japánban és Koreában, miközben egyéb térségek, mint például Európa (Oroszországgal együtt), a Közel-Kelet egyes részei, valamint India gyengébben teljesítettek" - számolt be Hans Vestberg, az Ericsson (NASDAQ:ERIC) elnök-vezérigazgatója. "A CDMA a várakozásoknak megfelelően továbbra is visszaesést mutatott, az LTE-technológiára való áttérés miatt. A szolgáltatási üzletágunk továbbra is lendületesen fejlődött, és különösen a Professzionális Szolgáltatások alakultak kedvezően. A Támogatási Megoldások (korábban Multimédia) növelte a szervezeten belül elért értékesítési szintet." - kommentálta az eredményeket Hans Vestberg elnök-vezérigazgató.
"A negyedév során fontos lépéseket tettünk meg a stratégiánk végrehajtása terén. A BelAir bejelentett felvásárlása WiFi-képességekkel bővíti ki a hetnet (heterogén hálózatok) kínálatunkat, a Technicolor szélessávú szolgáltatási részlegének felvásárlása pedig megerősítette a pozíciónkat a média- és műsorszórási szolgáltatások terén, ahol vezető pozíciót kívánunk elérni Európában. A Sony Ericsson értékesítésének lezárulásával kiléptünk a kézikészülék-iparág fogyasztói szegmenséből, hogy az összes készülék, kézikészülék és egyéb eszközök csatlakoztathatóságának biztosítására koncentrálhassunk. Az elmúlt évben növeltük a piaci részesedésünket az alapvető üzletágainkban és tovább folytatjuk az erőteljes LTE-pozíciót kiépítését, ahol már több mint 60%-os piaci részesedéssel rendelkezünk."
"2010 végén azt a stratégiai döntést hoztuk meg, hogy növeljük piaci részesedésünket Európában, amikor a hálózatüzemeltetők megkezdték a hálózataik modernizálását és a régi infrastruktúra lecserélését új, többszabványos rádió bázisállomásokkal. Ez - a kapacitási projektek számát meghaladó lefedettségi projektet mutató üzleti mixünkkel együttesen - a várakozásoknak megfelelően negatív hatással volt az előző év azonos időszakához viszonyított bruttó árrésre, és ez a hatás a várakozások szerint rövid távon fennmarad. Az ST-Ericsson vegyes vállalatunknál beindult a felülvizsgált stratégia és cselekvés annak érdekében, hogy lejjebb kerüljön a megtérülési pont. Továbbra is bízunk benne, hogy az ST-Ericsson stratégiai fontosságú pozícióval rendelkezik az iparágban, a készülék-ökoszisztéma lehetővé tétele terén" - foglalta össze Hans Vestberg.
Ebben szerepet játszott a CDMA-értékesítések jelentős visszaesése, valamint a hálózatüzemeltetők alacsonyabb szintű költése a makroökonómiai vagy politikai bizonytalanság jellemezte térségekben. A Globális Szolgáltatások és a Telcordia konszolidációja pozitív módon járult hozzá az értékesítés alakulásához. A háttérben álló üzleti mix - amelyet a lefedettségi és hálózatmodernizálási projektek nagyobb aránya és a kapacitási projektek kisebb aránya jellemez - továbbra is változatlan. A várakozások szerint ez a mix rövid távon továbbra is jellemző lesz.
Az üzemi árrés 5,5%, nem számítva a Sony Ericssontól való megválásból származó nyereséget és az ST-Ericsson vállalatban realizált veszteséget. A nettó eredmény 8,8 milliárd svéd korona, amely 116%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, és amelyre hatással volt a Sony Ericsson üzletrész értékesítéséből származó 7,7 milliárd svéd korona értékű nyereség és az ST-Ericsson vállalatban realizált veszteség. A higított részvényenkénti hozam 2,76 (1,27) svéd korona, amelyet elsősorban a Sony Ericsson üzletrész értékesítéséből származó nyereség indokol. A nem az IFRS (International Financial Reporting Standards = Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standardok) szerinti és a Sony Ericsson értékesítéséből származó nyereséget figyelembe nem vevő részvényenkénti hozam 0,77 (1,61) svéd korona.
"A nagy teljesítményű szélessávú technológia értékesítései jól alakultak Észak-Amerikában, Japánban és Koreában, miközben egyéb térségek, mint például Európa (Oroszországgal együtt), a Közel-Kelet egyes részei, valamint India gyengébben teljesítettek" - számolt be Hans Vestberg, az Ericsson (NASDAQ:ERIC) elnök-vezérigazgatója. "A CDMA a várakozásoknak megfelelően továbbra is visszaesést mutatott, az LTE-technológiára való áttérés miatt. A szolgáltatási üzletágunk továbbra is lendületesen fejlődött, és különösen a Professzionális Szolgáltatások alakultak kedvezően. A Támogatási Megoldások (korábban Multimédia) növelte a szervezeten belül elért értékesítési szintet." - kommentálta az eredményeket Hans Vestberg elnök-vezérigazgató.
"A negyedév során fontos lépéseket tettünk meg a stratégiánk végrehajtása terén. A BelAir bejelentett felvásárlása WiFi-képességekkel bővíti ki a hetnet (heterogén hálózatok) kínálatunkat, a Technicolor szélessávú szolgáltatási részlegének felvásárlása pedig megerősítette a pozíciónkat a média- és műsorszórási szolgáltatások terén, ahol vezető pozíciót kívánunk elérni Európában. A Sony Ericsson értékesítésének lezárulásával kiléptünk a kézikészülék-iparág fogyasztói szegmenséből, hogy az összes készülék, kézikészülék és egyéb eszközök csatlakoztathatóságának biztosítására koncentrálhassunk. Az elmúlt évben növeltük a piaci részesedésünket az alapvető üzletágainkban és tovább folytatjuk az erőteljes LTE-pozíciót kiépítését, ahol már több mint 60%-os piaci részesedéssel rendelkezünk."
"2010 végén azt a stratégiai döntést hoztuk meg, hogy növeljük piaci részesedésünket Európában, amikor a hálózatüzemeltetők megkezdték a hálózataik modernizálását és a régi infrastruktúra lecserélését új, többszabványos rádió bázisállomásokkal. Ez - a kapacitási projektek számát meghaladó lefedettségi projektet mutató üzleti mixünkkel együttesen - a várakozásoknak megfelelően negatív hatással volt az előző év azonos időszakához viszonyított bruttó árrésre, és ez a hatás a várakozások szerint rövid távon fennmarad. Az ST-Ericsson vegyes vállalatunknál beindult a felülvizsgált stratégia és cselekvés annak érdekében, hogy lejjebb kerüljön a megtérülési pont. Továbbra is bízunk benne, hogy az ST-Ericsson stratégiai fontosságú pozícióval rendelkezik az iparágban, a készülék-ökoszisztéma lehetővé tétele terén" - foglalta össze Hans Vestberg.