SG.hu
A felhasználói élményt méri az Ericsson
Az Ericsson új modellje a hálózat és az IT-környezet irányítását és üzemeltetését a fogyasztók elvárásaihoz és a mobilszolgáltatók üzleti célkitűzéseihez igazítja.
Az adatátviteli szolgáltatások gyors fejlődésével párhuzamosan az okostelefonok és egyéb mobileszközök terjedése azt eredményezi, hogy a fogyasztók magától értetődőnek veszik a nagy teljesítményű és kiváló minőségű kapcsolatot. Emiatt napjainkban már igen alacsony a szolgáltatási zavarokkal és megszakadó hívásokkal szembeni tolerancia. A felhasználói elégedetlenség könnyen szolgáltató-váltáshoz vezethet. A mobilszolgáltatók szükségszerűen egyre inkább a felhasználó központúságra helyezik a hangsúlyt. A hálózati megoldások vezető szállítója, az Ericsson éppen ezért egy új, úgynevezett élményközpontúmenedzselt szolgáltatások (Experience Centric Managed Services) modellt vezetett be.
A menedzselt szolgáltatások célja hagyományosan a költséghatékonyság, a hálózati műveletek összetettségének csökkentése és a hálózatminőség kezelése. Ezen célok teljesülését előre meghatározott műszaki teljesítménymutatók segítségével mérik. A szállító és a mobilszolgáltató közötti közreműködés jellemzően eladó/vevő kapcsolat, ahol rögzített ármodellt alkalmaznak. Ezzel szemben az új élményközpontú menedzselt szolgáltatások modellt úgy alakították ki, hogy az a szolgáltatók változó igényeit is kielégítse, különös tekintettel a fogyasztói elégedettség biztosítására. A modell sikeressége a műszaki mutatók mellett a szolgáltatási- és ügyfélélmény mutatókkal is mérhető. Olyan mutatókra gondoljunk például, mint a szolgáltatás rendelkezésre állása, a szolgáltatás aktiválásához szükséges idő valamint a szolgáltatás válaszideje.
Mivel az élményközpontú menedzselt szolgáltatások segítségével a szolgáltatók fokozhatják hálózataik rugalmasságát és gyorsaságát, nagyfokú erőforrást szabadíthatnak fel, amit specializálódásra és innovációra összpontosíthatnak..Ez pedig végső soron jobb felhasználói élményt és ügyfélkapcsolatot jelent. Valter D´Avino, az Ericsson menedzselt szolgáltatásokt üzletágának vezetője elmondta: „A múltban a mobilszolgáltatók elsősorban azért vettek igénybe menedzselt szolgáltatásokat, hogy költségeiket csökkentsék. Mostantól az élményközpontú menedzselt szolgáltatásokkal létfontosságú szerepet játszhatunk a mobilszolgáltatók stratégiáiban. Segíthetjük őket új lehetőségek feltérképezésében, piaci pozíciójuk átértékelésében illetve a fogyasztóik elvárásainak való megfelelésben is.”
A modell olyan partneri kapcsolatot jelent a szállító és a szolgáltató között, amely összhangba hozza a két fél üzleti stratégiáját egy kockázat/nyereség árképzési rendszer révén. Mi több, holisztikus módon közelíti meg a menedzselt szolgáltatásokat, egyaránt lefedve a hálózatot és az IT-környezetet is.
Az adatátviteli szolgáltatások gyors fejlődésével párhuzamosan az okostelefonok és egyéb mobileszközök terjedése azt eredményezi, hogy a fogyasztók magától értetődőnek veszik a nagy teljesítményű és kiváló minőségű kapcsolatot. Emiatt napjainkban már igen alacsony a szolgáltatási zavarokkal és megszakadó hívásokkal szembeni tolerancia. A felhasználói elégedetlenség könnyen szolgáltató-váltáshoz vezethet. A mobilszolgáltatók szükségszerűen egyre inkább a felhasználó központúságra helyezik a hangsúlyt. A hálózati megoldások vezető szállítója, az Ericsson éppen ezért egy új, úgynevezett élményközpontúmenedzselt szolgáltatások (Experience Centric Managed Services) modellt vezetett be.
A menedzselt szolgáltatások célja hagyományosan a költséghatékonyság, a hálózati műveletek összetettségének csökkentése és a hálózatminőség kezelése. Ezen célok teljesülését előre meghatározott műszaki teljesítménymutatók segítségével mérik. A szállító és a mobilszolgáltató közötti közreműködés jellemzően eladó/vevő kapcsolat, ahol rögzített ármodellt alkalmaznak. Ezzel szemben az új élményközpontú menedzselt szolgáltatások modellt úgy alakították ki, hogy az a szolgáltatók változó igényeit is kielégítse, különös tekintettel a fogyasztói elégedettség biztosítására. A modell sikeressége a műszaki mutatók mellett a szolgáltatási- és ügyfélélmény mutatókkal is mérhető. Olyan mutatókra gondoljunk például, mint a szolgáltatás rendelkezésre állása, a szolgáltatás aktiválásához szükséges idő valamint a szolgáltatás válaszideje.
Mivel az élményközpontú menedzselt szolgáltatások segítségével a szolgáltatók fokozhatják hálózataik rugalmasságát és gyorsaságát, nagyfokú erőforrást szabadíthatnak fel, amit specializálódásra és innovációra összpontosíthatnak..Ez pedig végső soron jobb felhasználói élményt és ügyfélkapcsolatot jelent. Valter D´Avino, az Ericsson menedzselt szolgáltatásokt üzletágának vezetője elmondta: „A múltban a mobilszolgáltatók elsősorban azért vettek igénybe menedzselt szolgáltatásokat, hogy költségeiket csökkentsék. Mostantól az élményközpontú menedzselt szolgáltatásokkal létfontosságú szerepet játszhatunk a mobilszolgáltatók stratégiáiban. Segíthetjük őket új lehetőségek feltérképezésében, piaci pozíciójuk átértékelésében illetve a fogyasztóik elvárásainak való megfelelésben is.”
A modell olyan partneri kapcsolatot jelent a szállító és a szolgáltató között, amely összhangba hozza a két fél üzleti stratégiáját egy kockázat/nyereség árképzési rendszer révén. Mi több, holisztikus módon közelíti meg a menedzselt szolgáltatásokat, egyaránt lefedve a hálózatot és az IT-környezetet is.