Berta Sándor
Emeli a bizalmat a rendőrség webes jelenléte
A Comparative Police Studies in the EU (COMPOSITE) európai uniós projekt tapasztalatai szerint nagyon hasznos, ha a rendőrök megjelennek a közösségi platformokon.
A program keretében immár másodszor jelent meg a Best Practice in Police Social Media Adaptation című jelentés, amelynek legfontosabb megállapítása az, hogy a közösségi portálok számos területen hatékonyan segítik a rendőrség munkáját. A szakemberek összesen 13 európai állam, köztük Nagy-Britannia, Hollandia, Németország, Belgium, Spanyolország nyomozóit kérdezték meg a tapasztalataikról. Kiderült, hogy a közösségi honlapok egyrészt információforrásként szolgálnak, másrészt elősegítik a lakossággal való kapcsolattartást, akár krízishelyzetekben vagy zavargások esetén is.
Nagy-Britanniában már számos rendőrőrsön vannak olyan eszközök, amelyek segítik a közösségi szolgáltatásokon keresztüli kommunikációt és a lakosság tájékoztatását az aktuális tevékenységről, figyelmeztetések vagy felhívások megjelentetését. A online rendőri jelenlét közvetlen hatással van a nyomozók és a lakosság kapcsolatára. Az interakció szorosabbá válik, a párbeszéd felerősödik, ugyanakkor a rendőri munka átláthatóbb lesz a polgárok számára, nő a bizalom az egyenruhásokkal szemben. Mindezt megkönnyíti a közösségi portálokon folyó személyesebb, nyitottabb hangvétel.
Egyértelmű, hogy a televízió, a rádió és az újságok helyét napjainkra átvették a közösségi platformok. Tavaly április óta a finn főváros rendőrsége három nyomozót alkalmaz, ők irányítják a különböző honlapokról elérhető virtuális rendőrőrsöt, ahová már az első hónapokban kereken 250 bejelentés érkezett be. Hasonló szolgáltatások működnek Hollandiában is. Haaglanden holland régióban egy rendőrségi rajongó Twitter-csatornáját 2500-an követik, míg Berlinben egy rendőrségi híreket közvetítő nem hivatalos Facebook-oldalnak több mint 15 000 rajongója van.
A program keretében immár másodszor jelent meg a Best Practice in Police Social Media Adaptation című jelentés, amelynek legfontosabb megállapítása az, hogy a közösségi portálok számos területen hatékonyan segítik a rendőrség munkáját. A szakemberek összesen 13 európai állam, köztük Nagy-Britannia, Hollandia, Németország, Belgium, Spanyolország nyomozóit kérdezték meg a tapasztalataikról. Kiderült, hogy a közösségi honlapok egyrészt információforrásként szolgálnak, másrészt elősegítik a lakossággal való kapcsolattartást, akár krízishelyzetekben vagy zavargások esetén is.
Nagy-Britanniában már számos rendőrőrsön vannak olyan eszközök, amelyek segítik a közösségi szolgáltatásokon keresztüli kommunikációt és a lakosság tájékoztatását az aktuális tevékenységről, figyelmeztetések vagy felhívások megjelentetését. A online rendőri jelenlét közvetlen hatással van a nyomozók és a lakosság kapcsolatára. Az interakció szorosabbá válik, a párbeszéd felerősödik, ugyanakkor a rendőri munka átláthatóbb lesz a polgárok számára, nő a bizalom az egyenruhásokkal szemben. Mindezt megkönnyíti a közösségi portálokon folyó személyesebb, nyitottabb hangvétel.
Egyértelmű, hogy a televízió, a rádió és az újságok helyét napjainkra átvették a közösségi platformok. Tavaly április óta a finn főváros rendőrsége három nyomozót alkalmaz, ők irányítják a különböző honlapokról elérhető virtuális rendőrőrsöt, ahová már az első hónapokban kereken 250 bejelentés érkezett be. Hasonló szolgáltatások működnek Hollandiában is. Haaglanden holland régióban egy rendőrségi rajongó Twitter-csatornáját 2500-an követik, míg Berlinben egy rendőrségi híreket közvetítő nem hivatalos Facebook-oldalnak több mint 15 000 rajongója van.