SG.hu
Magyarázza szerződésmegújítását a UPC
A cég közleménye szerint az egyszerűbb és gyorsabb, ügyfélbarát ügyintézés a célja a UPC szerződésmegújításának.
A vállalat közleménye szerint a hatályos jogszabályoknak és az érvényes szerződési feltételeknek megfelelően ajánlják előfizetőinek a szerződésük ráutaló magatartással történő megkötését. Írásuk szerint a szerződés megújítása kizárólag formai változást jelent, annak érdekében, hogy az előfizetők számára is megkönnyítse, egyszerűbbé és gyorsabbá tegye az ügykezelést. Ez a változás nem érinti a díjakat, csomagokat és a szolgáltatásokhoz kapcsolódó összes feltétel is mind változatlan marad. Az esetleges félreértések tisztázása érdekében a UPC egyeztetést kezdeményezett a szerződésmódosítást vizsgáló Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal.
Az NMHH még a vizsgálat lefolytatását megelőzően felvetette tegnapi közleményében, hogy a ráutaló magatartással létrejött szerződések esetleg kevesebb védelmet nyújthatnak az előfizetők számára, mint a más módon megkötött megállapodások. A UPC meggyőződése szerint a hatályos jogszabályok minden szerződéses forma esetén ugyanolyan jogokat és lehetőségeket biztosítanak a fogyasztóknak, és a szolgáltató sem kíván semmilyen megkülönböztetést tenni az előfizetői között. Ugyanakkor a ráutaló magatartással megkötött szerződések lényegesen kevesebb adminisztrációs terhet rónak a szolgáltatóra és az előfizetőre is, amikor a jogait gyakorolni kívánja és egyes módosításokat elfogadna vagy éppen elutasítana. A UPC által ajánlott új szerződéses forma ezeket az eljárásokat egyszerűsítené, az előfizetői jogok teljes körű megtartása mellett.
A ráutaló magatartással történő szerződéskötés a magyar jogrendben nagyon régóta kialakult módszer - az emberek többsége naponta köt ilyen megállapodásokat az élet különböző területein. A hírközlési szabályozásban is hosszú évek óta létező, a szolgáltatók által tömegesen használt szerződéskötési forma ez, az írásos és a szóban létrejött szerződések mellett. A jogszabályokban rögzített fogyasztóvédelmi garanciális szabályok érvényesülését az ilyen szerződésekkel kapcsolatban is folyamatosan ellenőrzi az NMHH.
A cég leszögezi, hogy az előfizető számára kedvezőtlen módosítások esetén az előfizetőnek a ráutaló magatartással megkötött szerződés mellett is ugyanolyan jogosultságai és lehetőségei vannak, mint bármilyen más szerződéses forma esetén, beleértve azt a lehetőséget is, hogy a módosítást ne fogadja el. A módosítások alkalmával ezeket az előfizetőket is a jogszabályban meghatározott módon, közvetlenül, írásban kell értesítenie a szolgáltatónak. Ugyanakkor a módosítások elfogadásához vagy elutasításához a ráutaló magatartásos forma sokkal rugalmasabb módszert biztosít: postai írásos vagy telefonos szóbeli visszajelzés helyett pusztán a szolgáltatás igénybevételének folytatásával és a havidíj megfizetésével jelezhetik álláspontjukat az előfizetők, de emellett a szokásos ügyfélszolgálati elérhetőségeken is nyilatkozhatnak választásukról.
A UPC a szerződésmegújítási ajánlat elfogadását illetően nem kívánta a hasonló esetekben általánosan alkalmazott 8 vagy 15 napos korlátok közé szorítani az előfizetőit, csupán ezért nem határozott meg számukra határidőt. A UPC hangsúlyozza: a szerződésmegújítás kizárólag formai változást jelent, az új szerződések ugyanazzal a tartalommal jönnek létre, mint a korábbiak, a szolgáltatásokhoz kapcsolódó egyetlen feltétel sem változik, a módosítás nem érinti a díjakat és semmilyen többlet terhet vagy kötelezettséget nem jelent. A szerződésmegújítás célja a szerződésállomány egységesítése, az egyszerűbb és gyorsabb ügykezelés, a szolgáltató és az előfizetők adminisztrációs terheinek a csökkentése. A UPC bízik benne, hogy mindezt rövid időn belül megnyugtatóan sikerül tisztáznia az NMHH-val.
A vállalat közleménye szerint a hatályos jogszabályoknak és az érvényes szerződési feltételeknek megfelelően ajánlják előfizetőinek a szerződésük ráutaló magatartással történő megkötését. Írásuk szerint a szerződés megújítása kizárólag formai változást jelent, annak érdekében, hogy az előfizetők számára is megkönnyítse, egyszerűbbé és gyorsabbá tegye az ügykezelést. Ez a változás nem érinti a díjakat, csomagokat és a szolgáltatásokhoz kapcsolódó összes feltétel is mind változatlan marad. Az esetleges félreértések tisztázása érdekében a UPC egyeztetést kezdeményezett a szerződésmódosítást vizsgáló Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal.
Az NMHH még a vizsgálat lefolytatását megelőzően felvetette tegnapi közleményében, hogy a ráutaló magatartással létrejött szerződések esetleg kevesebb védelmet nyújthatnak az előfizetők számára, mint a más módon megkötött megállapodások. A UPC meggyőződése szerint a hatályos jogszabályok minden szerződéses forma esetén ugyanolyan jogokat és lehetőségeket biztosítanak a fogyasztóknak, és a szolgáltató sem kíván semmilyen megkülönböztetést tenni az előfizetői között. Ugyanakkor a ráutaló magatartással megkötött szerződések lényegesen kevesebb adminisztrációs terhet rónak a szolgáltatóra és az előfizetőre is, amikor a jogait gyakorolni kívánja és egyes módosításokat elfogadna vagy éppen elutasítana. A UPC által ajánlott új szerződéses forma ezeket az eljárásokat egyszerűsítené, az előfizetői jogok teljes körű megtartása mellett.
A ráutaló magatartással történő szerződéskötés a magyar jogrendben nagyon régóta kialakult módszer - az emberek többsége naponta köt ilyen megállapodásokat az élet különböző területein. A hírközlési szabályozásban is hosszú évek óta létező, a szolgáltatók által tömegesen használt szerződéskötési forma ez, az írásos és a szóban létrejött szerződések mellett. A jogszabályokban rögzített fogyasztóvédelmi garanciális szabályok érvényesülését az ilyen szerződésekkel kapcsolatban is folyamatosan ellenőrzi az NMHH.
A cég leszögezi, hogy az előfizető számára kedvezőtlen módosítások esetén az előfizetőnek a ráutaló magatartással megkötött szerződés mellett is ugyanolyan jogosultságai és lehetőségei vannak, mint bármilyen más szerződéses forma esetén, beleértve azt a lehetőséget is, hogy a módosítást ne fogadja el. A módosítások alkalmával ezeket az előfizetőket is a jogszabályban meghatározott módon, közvetlenül, írásban kell értesítenie a szolgáltatónak. Ugyanakkor a módosítások elfogadásához vagy elutasításához a ráutaló magatartásos forma sokkal rugalmasabb módszert biztosít: postai írásos vagy telefonos szóbeli visszajelzés helyett pusztán a szolgáltatás igénybevételének folytatásával és a havidíj megfizetésével jelezhetik álláspontjukat az előfizetők, de emellett a szokásos ügyfélszolgálati elérhetőségeken is nyilatkozhatnak választásukról.
A UPC a szerződésmegújítási ajánlat elfogadását illetően nem kívánta a hasonló esetekben általánosan alkalmazott 8 vagy 15 napos korlátok közé szorítani az előfizetőit, csupán ezért nem határozott meg számukra határidőt. A UPC hangsúlyozza: a szerződésmegújítás kizárólag formai változást jelent, az új szerződések ugyanazzal a tartalommal jönnek létre, mint a korábbiak, a szolgáltatásokhoz kapcsolódó egyetlen feltétel sem változik, a módosítás nem érinti a díjakat és semmilyen többlet terhet vagy kötelezettséget nem jelent. A szerződésmegújítás célja a szerződésállomány egységesítése, az egyszerűbb és gyorsabb ügykezelés, a szolgáltató és az előfizetők adminisztrációs terheinek a csökkentése. A UPC bízik benne, hogy mindezt rövid időn belül megnyugtatóan sikerül tisztáznia az NMHH-val.