SG.hu

Az e-kereskedelem réseit keresi a Szek.org

2012. november 13-án „E-kereskedelem 2.0.:Globál/Lokál?” címmel, immár hatodik alkalommal rendezi meg Budapesten a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület (SzEK.org) őszi e-kereskedelmi konferenciáját, amelynek témája ezúttal az e-kereskedelmi piac globális- és lokális lehetőségei, a most indulók esélyei, a fejlődés és növekedés lehetséges irányai.

Bár az internetes kereskedelem továbbra is a magyar gazdaság egyik legdinamikusabban fejlődő területe, az elmúlt időben a növekedés lelassult, a verseny pedig kiéleződött az e-kereskedők között. További nehezítő tényező lehet, ha az Amazon, az eBay vagy a Tesco a magyar e-piacra lép. Tartanak ettől a hazai e-kereskedők? Vagy sokkal veszélyesebbnek ítélik az olyan kínai webáruházakat, mint például a 360buy.com, amely nemrégiben elindította angol nyelvű weboldalát, és mintegy tízezer, nagyon olcsó terméket Magyarországra is kiszállít.

Vajon melyek jelenleg az e-kereskedelmi piac legnagyobb globális és lokális kihívásai, vannak-e kitörési pontok, fejlődési-, növekedési lehetőségek? Milyen webshopot indítson az, aki csak most lép az online piacra, vannak-e még kiaknázatlan lehetőségek? És vajon a minél nagyobb termékkör kialakítása a fontosabb, vagy a terjeszkedés? Ha terjeszkedés, akkor merre? Az egyre növekvő számú vidéki e-vásárló igényeinek gyors és költséghatékony kiszolgálása vagy a külföldi piacra lépés felé? Az utóbbi hatalmas lehetőségeket tartogathat, de legalább akkora buktatókat is.

A rendezvény ezekre a kérdésekre keresi választ. A délelőtti plenáris szekcióban olyan neves előadók szólalnak meg, mint Dr. Oszkó Péter, aki a magyar kereskedelmi tőkebefektetésekről tart előadást, Paul Lacourbe a CEU Business School kínai származású professzora Kína kereskedelmi stratégiájáról, az új selyemútról beszél, Kis Gergely, az eNET kutatója a legfrissebb e-kereskedelmi számokat és tendenciákat hozza magával, végül Dr. Bőgel Györgytől, a CEU professzorától a nemzetközi terjeszkedés mozgatórugóiról és modelljeiről hallhatunk.

A program délután két szekcióban folytatódik. A globális szekció a nemzetközi piaccal, a lokális pedig a hazai régiók szerepével, a vidéki terjeszkedés, fejlesztés lehetőségeivel foglalkozik. Neves hazai e-kereskedők számolnak be lokális és globális tapasztalatikról, mint például Kaprinay Zoltán, az egyik első és legnagyobb hazai közösségi vásárló portál, a Bónusz Brigád egyik tulajdonosa, Nagy Sándor, a nemrég 10 éves G'Roby Netshop Kft. vezetője, Weiler Péter a Brands.hu Magyarország első közösségi webáruházának ügyvezetője, Perger Péter, a Netpincér egyik tulajdonosa, Csupor Erik, az egy éve elindult grando.hu online pláza (Allegroup.hu Kft.) vezetője, Négyessy András, a TopShop.hu ügyvezetője, vagy Várkonyi Balázs, az Extrém Digital alapítója és máig első embere.

Hallhatjuk majd a legprominensebb hazai piacterek vezetői közül a Szállás.hu-t és az Ingatlan.com-ot vezető szakembereket, és olyan új ötletek megvalósítóit, mint a Magro.hu mezőgazdasági online piactér, a Meska.hu kézműves piactér vagy a Ma este Színház! fél éve indult last minute kulturális ajánló és kedvezményportál. Szó lesz a határon túli terjeszkedés jogi- és adóvonzatairól, az új uniós fogyasztóvédelmi szabályozás követelményeiről, a távmunka megjelenéséről és a folyamatok automatizálásáról. Terítékre kerülnek a külföldön is eladható hungarikumok, s a Google Magyarország előadójának segítségével a nemzetközi kampányok marketing tapasztalatairól is hallhatunk.

Az e-kereskedelem logisztikai oldaláról is több szó esik. A Magyar Posta Logisztika 2012 nyarán a Vatera fő szállítópartnereként elindította egyedi szolgáltatáscsomagjait, amelyek elérhetők mind a vaterázó magánszemélyek, mind az Allegroup.hu Kft. oldalait használó cégek, webáruházak számára. Tőlük az együttműködés eddigi tapasztalatairól (nehézségekről és sikerekről egyaránt), valamint a jövőbeni várható fejlesztési irányokról hallhatunk. Szó lesz továbbá olyan termékek logisztikájáról, amelyeket nem lehet egyetlen központtal az egész országra kiterjedően, gazdaságosan értékesíteni, mint például a friss élelmiszerek, vagy a méretük és súlyuk miatt nehezen szállítható, vagy egyéb okból kényes árucikkek. Végül, de nem utolsó sorban hallhatunk majd az egész országot behálózó Pick Pack Pontok sikeres üzleti modelljéről, és a díjnyertes csomagátadó automatáról, a YEESBOX-ról is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!